Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Jambook
Jambook
13 mrt 2013 05:06
Het enige wat mij nog tegen houdt om een site van 1.5.25 naar 2.5.X over te zetten is Jambook, het gastenboek waarin mensen schrijven na het overlijden van mijn zoon.
Zijn er tools op de markt die dit naar een ander gastenboek extensie over kunnen zetten?
Is er bekend of dit vanuit de database van Jambook overgezet kan worden?
Ik heb al contact gehad met de schrijver van Jambook maar die zegt voorlopig geen interesse te hebben om het te schrijven voor 2.5.X
Zijn er tools op de markt die dit naar een ander gastenboek extensie over kunnen zetten?
Is er bekend of dit vanuit de database van Jambook overgezet kan worden?
Ik heb al contact gehad met de schrijver van Jambook maar die zegt voorlopig geen interesse te hebben om het te schrijven voor 2.5.X
- @yourservice
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
Jambook
13 mrt 2013 11:03
Ik weet niet hoever je kennis gaat, maar
hier
heeft wel iemand een mooie werkwijze voor Phoca Guestbook. Ik zou je wel aanraden om dan of OpenOffice calc of Libre Office te gebruiken i.p.v. Excel.
Misschien je 1.5 site even lokaal opzetten met xampp en dan daar een testmigratie doen naar 2.5?
Misschien je 1.5 site even lokaal opzetten met xampp en dan daar een testmigratie doen naar 2.5?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
- @yourservice
-
Heeft onderwerp gestart
-
Jambook
13 mrt 2013 17:06
Beste @yourservice,
heeft Astrid je vraag voldoende beantwoord en kunnen we je topic sluiten of laat je het liever nog even open zodat je over dit onderwerp nog een aanvullende vraag kunt stellen?
heeft Astrid je vraag voldoende beantwoord en kunnen we je topic sluiten of laat je het liever nog even open zodat je over dit onderwerp nog een aanvullende vraag kunt stellen?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Jambook
13 mrt 2013 17:27
Graag openlaten, exporteren van Jambook .csv is gelukt maar nog niet zoals ik wil.
- @yourservice
-
Heeft onderwerp gestart
-
Jambook
19 mrt 2013 14:28
Probleem is tot nu toe dat de .csv de berichten ook opsplitst als er (denk ik) een enter is gebruikt in een bericht. De kolommen komen dus absoluut niet meer met elkaar overeen.

- @yourservice
-
Heeft onderwerp gestart
-
Jambook
19 mrt 2013 14:36
Mogelijke omweg: open je csv in notepad++, daar zie je dan als het goed is LF staan als er een nieuwe record begint en CR LF als er een handmatige nieuwe regel is ingevoegd.
Als je handmatig die CR LF weghaalt en dan je csv opslaat dan zou het goed moeten werken. Ben er nog niet achter of dat ook met zoek en vervang kan in notepad++ helaas.
Als je handmatig die CR LF weghaalt en dan je csv opslaat dan zou het goed moeten werken. Ben er nog niet achter of dat ook met zoek en vervang kan in notepad++ helaas.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Jambook
20 mrt 2013 13:38 - 20 mrt 2013 19:22
Dank je Astrid, deze zie ik echter niet en ook OpenOffice geeft melding dat aantal regels teveel is.
Excel breekt het bij de " af:
"4","('L) ik hou van je..","
Wordt dus:
4 ('L) ik hou van je..
Dit met " als scheidingsteken en {geen} als Tekstindicator (ook " lukt daar niet).
Als ik alle <P> en Align Centers weg ga halen dan ziet het er niet meer uit natuurlijk.
Edit Jelle.
Ik heb even de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Excel breekt het bij de " af:
"4","('L) ik hou van je..","
Code:
<p align=\"center\">Lieve Jochem, </p><p align=\"center\">
Wordt dus:
4 ('L) ik hou van je..
Code:
<p align= center\
Dit met " als scheidingsteken en {geen} als Tekstindicator (ook " lukt daar niet).
Als ik alle <P> en Align Centers weg ga halen dan ziet het er niet meer uit natuurlijk.
Edit Jelle.

- @yourservice
-
Heeft onderwerp gestart
-
Jambook
20 mrt 2013 14:10
Inmiddels gelukt met een TAB gescheiden .csv, nu testen in PhocaGuestBook.
- @yourservice
-
Heeft onderwerp gestart
-
Jambook
15 apr 2013 14:31 - 15 apr 2013 14:35
.csv, TAB gescheiden gemaakt van het originele bestand.
Daarna in Excel (of OpenOffice) een ; gescheiden bestand gemaakt.
PhocaGuestBook lokaal geïnstalleerd op een nieuw te bouwen website.
De .csv aangepast aan het juiste aantal kolommen en de kolommen goed gezet en soms inderdaad toegevoegd of verwijderd.
Via PHPMyAdmin de .csv geïmporteerd en die bleef vastlopen:
Verkeerd aantal velden in CSV invoer op regel 3.
Probleem leek te zijn het IP adres, Excel accepteert geen extra cijfers achter de komma, op 2 na...
Dus xx.xxx.xxx.xx werd "standaard" en ging prima maar xx.xxx.xxx.xxx werd gezien als "getal".
Later bleek dat dit niet het euvel was.
Wat wel een probleem is in de content, dingen als:
Problemen tot nu toe:
- import accepteert geen é in namen als Stéphanie...
- html code wordt niet goed overgenomen binnen de content
Iemand nog tips?
Edit Jelle.
Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Daarna in Excel (of OpenOffice) een ; gescheiden bestand gemaakt.
PhocaGuestBook lokaal geïnstalleerd op een nieuw te bouwen website.
De .csv aangepast aan het juiste aantal kolommen en de kolommen goed gezet en soms inderdaad toegevoegd of verwijderd.
Via PHPMyAdmin de .csv geïmporteerd en die bleef vastlopen:
Verkeerd aantal velden in CSV invoer op regel 3.
Probleem leek te zijn het IP adres, Excel accepteert geen extra cijfers achter de komma, op 2 na...
Dus xx.xxx.xxx.xx werd "standaard" en ging prima maar xx.xxx.xxx.xxx werd gezien als "getal".
Later bleek dat dit niet het euvel was.
Wat wel een probleem is in de content, dingen als:
Code:
- <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%" height="100%" id="HB_Mail_Container"><tr width="100%" height="100%"><td id="HB_Focus_Element" width="100%" height="250" valign="top">
- <p align="center">
- <div align="left">
Problemen tot nu toe:
- import accepteert geen é in namen als Stéphanie...
- html code wordt niet goed overgenomen binnen de content
Iemand nog tips?
Edit Jelle.

- @yourservice
-
Heeft onderwerp gestart
-
Jambook
27 mei 2013 11:37
Het is uiteindelijk gelukt dus met de genoemde nadelen...
Opgelost dus maar.
Opgelost dus maar.
- @yourservice
-
Heeft onderwerp gestart
-
Tijd voor maken pagina: 0.754 seconden