- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
OSOL captcha werkt niet goed
17 mrt 2013 12:00Op de site smarthomes.pt maak ik gebruik van OSOL captcha om in het component EZrealty (een makelaarscomponent) te voorkomen dat spam verstuurd wordt via de ingebouwde huizen-informatie-aanvraag-mogelijkheid.
Als je in deze captcha echter iets fouts invult (dus niet de getoonde lettercode) dan wordt het formulier even goed verstuurd (en ontvangen), er komt daarom ook nogal wat spam op binnen.
De bouwers van OSOL noch EZ realty geven helaas niet thuis. Vandaar de vraag hier gesteld: Wie heeft een idee cq zoekrichting om dit op te lossen?
Voor de volledigheid:
OSOL zit min of meer ingebouwd in de EZ realty component (je kan het in de component aanklikken). Hierdoor is het niet zo eenvoudig (voor mij althans) om een andere captcha te gebruiken.
J 2.5.9
SpotOn Webdesign
Portugal
spoton-webdesign.eu
- geertf
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
17 mrt 2013 13:08Ik heb zo geen oplossing maar kloppen de Requirments?
Is het niet mogelijk de plugin uit te schakelen en gebruik te maken van ECC+ - EasyCalcCheck Plus ?PHP version 5+,GD Library must be enabled.(Most servers now are having PHP5 with GD Library enabled.You just need to confirm with your systeem admin in case you are not finding this plugin working)
Currently there are 2 limitations for this plugin with regards to auto add of the captcha to the 3 forms(login,registration and contact us)
1.If the html part is customized for com_user,mod_login or com_contact,it may not work.Since this is aimed for non techy joomla users it wont affect them as they dont edit any files
2.Enabling for mod_login is subject to conditions and is disabled by default.if you enable it, make sure that it is in a unique position ,position must be any of these('left','right','top','user2','user3') .The position occupied by mod_login should not contain any other modules,if 'Use in mod_login' is set to 'Yes'
Deze captcha is één van de beste en wordt ook hier gebruikt ( nooit spam )
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
22 mrt 2013 13:12De bovenstaande tips heb ik langsgelopen maar alles op de server is zoals het hoort. Ik kan de plugin wel uitschakelen maar een andere te laten werken is een andere zaak. Ik kan in de component niet kiezen voor een andere captcha namelijk. En omdat het niet om een standaard Joomla onderdeel (zoals de mod_login) gaat, 'verschijnt' een andere (zoals ECC+) ook niet automatisch.
Kortom: ik sta nog open voor oplossingen
SpotOn Webdesign
Portugal
spoton-webdesign.eu
- geertf
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
24 mrt 2013 17:39Valt dit op te bouwen naar een stukje waarin een andere Captcha wordt aangeroepen (CC+ bijvoorbeeld)?
Zo ja, kan/wil iemand dit ombouwen?
Bij voorbaat dank!
SpotOn Webdesign
Portugal
spoton-webdesign.eu
- geertf
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
25 mrt 2013 17:01Maar wat let je om de vraag bij de makers van ECC+ neer te leggen?
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-