Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

component voor strippenkaart / afname van lessen

05 apr 2013 13:26
ik ben voor een nieuwe site op zoek naar een component die de volgende functies kan vervullen
- geregistreerde gebruikers kunnen een " strippenkaart " kopen, een tegoedkaart voor bijvoorbeeld 10 of 25 lessen, waarbij per strippenkaart een prijs bepaald kan worden
- deze kunnen die gebruikers afrekenen via iDeal
- deze strippenkaart kan een geldigheid hebben van b.v. 1 jaar, daarna vervallen de strippen
- vervolgens kunnen gebruikers zich inschrijven op een les, zodra ze zich hierop inschrijven dan wordt er 1 strip van de strippenkaart afgehaald
- de leraar kan vervolgens zien welke gebruikers zich allemaal voor zijn les ingeschreven hebben

weet iemand van het bestaan van een dergelijk component of combinatie van componenten die dit kan realiseren?

06 apr 2013 09:23
Hallo Laurens,

als je cursussen wilt verkopen zijn daar verschillende programma's voor. De Joomla versies zijn over het algemeen commercieel. Er is één oplossing die wel gratis is maar vraagt nogal wat werk. Moodle is een veelgebruikt CMS voor de verkoop van lessen. Je hebt er dan wel een apart systeem bij. Hij is dan wel te integreren in Joomla met Joomdle . Wellicht iets om je op te orienteren? Ook Moodle is in het Nederlands te installeren.
Groeten, Alfred

Meer over Joomla op

www.agrusoft.nl
  • alfred001
  • alfred001's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

08 apr 2013 16:50
Beste Alfred,

bedankt voor je reactie. Ik heb even gekeken naar moodle, maar als ik het goed heb dan creeert dat ook een soort digitale lesomgeving?
Wat ik meer bedoel is dat de lessen niet online gegeven worden, sportlessen zijn het, maar dat mensen dus credits kunnen kopen, en deze credits kunnen gebruiken om zich in te schrijven voor bijvoorbeeld een groepsles. Deze groepslessen zijn dan wel vooraf bepaald en te zien op de site, bijvoorbeeld maandagavond 8 April 19:00, woensdagavond 10 April 20:00, enz enz.

het mag op zich ook wel een commerciele plugin zijn, mits de kosten daarvan redelijk zijn :)

als je nog wat tips hebt dan graag!

08 apr 2013 17:03 - 08 apr 2013 17:04
Hoi Laurens,

bij deze heet ik je namens het Joomla!NL team van harte welkom op dit forum.

Ik denk dat als je hier kijkt, je vast wel iets vindt. Helemaal aansluiten op het systeem wat jij wilt gaat toch niet. Omdat als je zo een "strippenkaart" koopt, en je niet echt de vrijheid hebt om te komen wanneer jij wil(want je moet je aanmelden). Ik denk dat het handiger is om op basis van een ticket systeem te werken.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

10 apr 2013 12:20
hoi Julian,

bedankt voor je antwoord en voor je welkom heten :)

het voordeel van de strippenkaart methode is dat als mensen meer lessen afnemen, dat ze dan voor een lager bedrag dat totaalpakket aan lessen kunnen kopen (en deze inplannen wanneer ze dit willen). dit is een beetje wat ik probeer te bewerkstelligen, dat mensen dus geneigd zijn 10 lessen af te nemen ipv 1, omdat dit prijsvoordeel oplevert

heb je nog tips hoe ik dat zou kunnen toevoegen aan een ticket systeem zoals in jouw link?
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.673 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie