Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Buttons aanpassen Chronoform
07 apr 2013 12:40 - 07 apr 2013 13:02
[strike]Nu heb ik nog wel 2 vragen aangaande de chronoform: [/strike]
1: volgens mij wordt het Chronoform gevoed door de template voor de lay-out. D.w.z.: ik heb het formulier op veschillende websites gebruikt en telkens zien de buttons en veldregels er anders uit. Mijn vraag: hoe kun je nu de buttons aanpassen buiten de template om?
Als ik het pakket van Chronoform open staan daar behoorlijk verschillende .php, .html, .css bestanden in en ik heb het niet kunnen vinden.
[strike]
2: Onder het formulier staat de tekst dat het formulier ondersteund wordt door Chronoform >
Powered By ChronoForms - ChronoEngine.com
Weet iemand het php-script waarin je dit kunt aanpassen of weghalen?[/strike]
Edit Jelle.
Ik heb je tweede vraag doorgestreept gaarne 1 vraag per topic! ( zie
forumregels
)
Edit Jelle.
Ik heb de titel van je topic aangepast.
1: volgens mij wordt het Chronoform gevoed door de template voor de lay-out. D.w.z.: ik heb het formulier op veschillende websites gebruikt en telkens zien de buttons en veldregels er anders uit. Mijn vraag: hoe kun je nu de buttons aanpassen buiten de template om?
Als ik het pakket van Chronoform open staan daar behoorlijk verschillende .php, .html, .css bestanden in en ik heb het niet kunnen vinden.
[strike]
2: Onder het formulier staat de tekst dat het formulier ondersteund wordt door Chronoform >
Powered By ChronoForms - ChronoEngine.com
Weet iemand het php-script waarin je dit kunt aanpassen of weghalen?[/strike]
Edit Jelle.

Edit Jelle.

- David
-
Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
- Webneus 2
07 apr 2013 12:49 - 07 apr 2013 12:52
Hoi David,
Het is niet toegestaan om de "powered by" tekst van deze module weg te halen. Hiervoor dien je de betreffende module aan te schaffen.
De buttons worden bepaald aan de hand van je template:
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Maak je gebruik van Chrome, of Internet Explorer (9 of hoger)? Dan kun je op F12 drukken om de CSS definities te achterhalen.
Het is niet toegestaan om de "powered by" tekst van deze module weg te halen. Hiervoor dien je de betreffende module aan te schaffen.
De buttons worden bepaald aan de hand van je template:
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Maak je gebruik van Chrome, of Internet Explorer (9 of hoger)? Dan kun je op F12 drukken om de CSS definities te achterhalen.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
07 apr 2013 13:10
Ik heb net onderwater (F12) gekeken maar kom bij het formulier geen css tegen. Wel allerlei div's maar geen verwijzing naar de opmaak.
- David
-
Heeft onderwerp gestart
-
- Webneus 2
07 apr 2013 13:27 - 07 apr 2013 13:28
Hoi David,
Hier even een voorbeeldje:
Zoals je hier boven kunt zien, wordt in het gene waar ik een blauw rechthoek omheen heb getrokken, de kleur van de knop bepaald. Zo staat er bijvoorbeeld ook nog border onder, dit betekend dat de knop een randje krijgt, blauw 1 pixel.
Daar achter kun je zien in welk bestand de betreffende definitie staat.
Hier even een voorbeeldje:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Zoals je hier boven kunt zien, wordt in het gene waar ik een blauw rechthoek omheen heb getrokken, de kleur van de knop bepaald. Zo staat er bijvoorbeeld ook nog border onder, dit betekend dat de knop een randje krijgt, blauw 1 pixel.
Daar achter kun je zien in welk bestand de betreffende definitie staat.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
07 apr 2013 13:34
Die had ik ook al gezien, maar ik ben daar niet in tegengekomen hoe je de breedte van de buttons kunt aanpassen. Op dit moment zijn ze even breed als mijn tekstvakken, maar op een andere website die gebruik maakt van hetzelfde formulier, zijn ze net iets breder dan de tekst. Wat natuurlijk veel mooier is.
- David
-
Heeft onderwerp gestart
-
- Webneus 2
07 apr 2013 13:46 - 07 apr 2013 13:47
Hoi David,
Omdat je zei dat je de opmaak niet zag, dacht ik dat je de gegevens die op het plaatje aan de rechterzijde staan, niet zichtbaar waren. Je kunt ook in het plaatje van mijn vorige post zien, dat bijvoorbeeld de breedte (width) geen vaste waarde heeft. En eigenlijk heeft de hoogte ook geen echt vaste waarde 1.8em, veranderd namelijk ook, in tegenstelling tot pixels.
Heb je geen hoogte of breedte, dan kun je deze zelf toevoegen aan je CSS bestand. Maak wel eerst vooraf een kopie.
Omdat je zei dat je de opmaak niet zag, dacht ik dat je de gegevens die op het plaatje aan de rechterzijde staan, niet zichtbaar waren. Je kunt ook in het plaatje van mijn vorige post zien, dat bijvoorbeeld de breedte (width) geen vaste waarde heeft. En eigenlijk heeft de hoogte ook geen echt vaste waarde 1.8em, veranderd namelijk ook, in tegenstelling tot pixels.
Heb je geen hoogte of breedte, dan kun je deze zelf toevoegen aan je CSS bestand. Maak wel eerst vooraf een kopie.
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.680 seconden