Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost load modules / laad modules
load modules / laad modules
17 apr 2013 18:55
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om modules in artikelen te laten verschijnen. Ik verwachte dit met load modules te kunnen regelen. Ik heb het volgende gedaan:
1) Ga in Extensies > Pluginbeheer en activeer de Joomla Core plugin Inhoud-Laad modules.
2) Open nu de module die je wilt plaatsen en je typt in plaats van bijvoorbeeld position-1: eigen
3) Ga in je Artikelenbeheer naar je artikel. Op de plaats waar je je module wilt plaatsen en gebruik de volgende code: {loadposition eigen}
In het artikel wat ik gebruik verschijnen slechts spatieregels. Dit werkt kennelijk anders.. Wie heeft er een goed voorbeeld voor joomla 2.5.9.. of een alternatieve module?
1) Ga in Extensies > Pluginbeheer en activeer de Joomla Core plugin Inhoud-Laad modules.
2) Open nu de module die je wilt plaatsen en je typt in plaats van bijvoorbeeld position-1: eigen
3) Ga in je Artikelenbeheer naar je artikel. Op de plaats waar je je module wilt plaatsen en gebruik de volgende code: {loadposition eigen}
In het artikel wat ik gebruik verschijnen slechts spatieregels. Dit werkt kennelijk anders.. Wie heeft er een goed voorbeeld voor joomla 2.5.9.. of een alternatieve module?
- d216136
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
17 apr 2013 19:01
Dat kan goed met de extensie
Modules Anywhere
van Nonumber.nl
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
17 apr 2013 19:40 - 17 apr 2013 19:40
Voorbeeld voor 'Inhoud - loadposition'
hier
op de homepagina
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
17 apr 2013 20:02
Het voordeel van Modules Anywhere ten opzichte van de loadposition-code is dat de plugin Modules Anywhere ook nog extra css aan kan.
dat kan met de code alleen namelijk niet.
Wanneer de lay-out van je module dus anders verschijnt dan je zou verwachten is de tool van NoNumber (Modules Anywhere) effectiever.
Na installatie van die extensie verschijnt er onderin je artikel-editor ook nog een knop om een module toe te voegen.
Zo hoef je helemaal geen code te leren om eenvoudig de juiste module in je artikel te plaatsen.
dat kan met de code alleen namelijk niet.
Wanneer de lay-out van je module dus anders verschijnt dan je zou verwachten is de tool van NoNumber (Modules Anywhere) effectiever.
Na installatie van die extensie verschijnt er onderin je artikel-editor ook nog een knop om een module toe te voegen.
Zo hoef je helemaal geen code te leren om eenvoudig de juiste module in je artikel te plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
17 apr 2013 20:40Anne M schreef : Voorbeeld voor 'Inhoud - loadposition' hier op de homepagina
Ha Anne,
Kun je precies beschrijven hoe je het in elkaar hebt gezet? Dat helpt mij waarschijnlijk om te begrijpen waarom ik spatieregels zie in plaats van module output.
Mvg,
- d216136
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
17 apr 2013 20:48Jelle.D schreef : Dat kan goed met de extensie Modules Anywhere van Nonumber.nl
Hmm deze module geeft bij het installeren een:
"NNI_NOT_COMPATIBLE_PHP"
Mijn php versie is 5.2.17
- d216136
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
17 apr 2013 20:51
Ja dat is jammer.
Modules Anywhere will only work correctly if your setup meets these requirements:
•Up-to-date version of Joomla! 1.5 or 2.5 or 3.x
•PHP 5.3+ No PHP 5.2 support
•PHP mbstring (Multibyte String) functions enabled
•MySQL 5+
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
17 apr 2013 21:01
We gaan over PHP wel een beetje off-topic, maar PHP 5.2.x is al lange tijd niet meer de laatste versie.
Dat is momenteel 5.3 en 5.4 komt er nu zelfs al aan.
Bespreek dit morgen even met je provider want PHP 5.2.x is vervangen omdat die niet veilig meer is.
Dat is de server van je provider dus ook niet meer

De extensies van NoNumber (en bijvoorbeeld ook Akeeba en Twentronix) controleren gelukkig heel goed of je site op de meest recente en dus ook veilige PHP, MySQL en Joomla!versie draait.

Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
17 apr 2013 23:03d216136 schreef : Ha Anne,
Kun je precies beschrijven hoe je het in elkaar hebt gezet? Dat helpt mij waarschijnlijk om te begrijpen waarom ik spatieregels zie in plaats van module output.
Mvg,
Precies zoals jij beschreven hebt in bericht #1.
Heb je een link naar je site? dan kunnen we meekijken.
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
Tijd voor maken pagina: 0.929 seconden