Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Template uploaden voor beginners
Template uploaden voor beginners
14 mei 2013 19:03
Hallo, ik heb van iemand een template voor een website gekregen die ik op mijn eigen site wil hebben. Ik heb joomla geinstalleerd, dat werkt. Ik wil nu de template (zip) uploaden via extentiebeheer/installeren, alleen dat lukt niet. Ik krijg de melding 'Waarschuwing: bestand verplaatsen is mislukt!' en verder niks. Het ligt niet aan de template, als ik een willekeurige andere van internet haal krijg ik dezelfde melding.
Ik heb het path voor de tmp bestanden gecheckt, dat klopt nu. Ik ben hier nog niet heel ervaren mee. Kan iemand me verder helpen?
Ik heb het path voor de tmp bestanden gecheckt, dat klopt nu. Ik ben hier nog niet heel ervaren mee. Kan iemand me verder helpen?
- ljjanssen
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
14 mei 2013 19:10
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Controleer het volgende:
Controleer het volgende:
- Je ftp laag staat aan terwijl hij bij je hoster uit moet staan of andersom
- Als je ftp laag aan moet staan, kijk dan of alle gegevens kloppen. Vooral FTP root controleren.
- Je bent geen eigenaar van bepaalde mappen en/of bestanden
- Het pad naar je tmp en logs map staat niet goed. Te controleren met path.php . Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
- Niet alle mappen en bestanden zijn schrijfbaar (afhankelijk ook van de instellingen bij 1)
- Peter
-
- Algemeen Moderator
-
14 mei 2013 19:19
Hoi Peter, dank je voor je antwoord! Punt 3 tm 5 had ik eerder al gezien, en die kloppen volgens mij. Hoe kan ik zien of de ftp laag aan staat, of juist uit, en wat die moet zijn? En wat is de ftp-root?
- ljjanssen
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
14 mei 2013 19:32
De ftp laag kun je instellen via "algemene instellingen" en dan onder tabje "server". De ftp root is (het pad naar) de map "waarvoor de ftp user rechten heeft" Deze gegevens heb je van je host gekregen of je hebt zelf een ftp user aangemaakt via bijvoorbeeld DirectAdmin.
In mijn geval staat er bij ftp root: /public_html/ maar dat kan bij jou anders zijn.
In mijn geval staat er bij ftp root: /public_html/ maar dat kan bij jou anders zijn.
- Peter
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.908 seconden