Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Editor

Editor

17 mei 2013 22:54 - 17 mei 2013 22:55
Ik wil graag een Youtube filmpje in een artikel plaatsen op mijn website. Op internet vind ik dan een handleiding waarbij verwezen wordt naar een knopje in de tekstverwerker die dit voor elkaar zou moeten krijgen. Echter, mijn tekstverwerker ontbeert dit bewuste knopje. Het lukt mij niet de tekstverwerker te wijzigen. Blijkbaar wordt plg_editors_jce gebruikt. Wanneer ik die selecteer zie ik nl. de tekstverwerker, maar zonder het gewenste knopje. Dat geldt ook als ik de keuze op "gebruik standaard" laat staan. Kies ik echter voor TinyMCE dan is er geen tekstverwerker zichtbaar bij mijn artikel (en is ook de artikeltekst niet meer zichtbaar). Iemand een idee hoe ik de gewenste tekstverwerker kan selecteren met het bewuste knopje voor embedden van Youtube filmpjes?

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

www.e-sail.nl/ictpm/joomlagebruikershand...tikelen/youtubevideo
  • docneet
  • docneet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Editor

17 mei 2013 23:36
Ik ben inmiddels al een stukje verder. De knoppenbalk is dus van JCE. Daar zit helaas geen embed mogelijkheid voor Youtube filmpjes in. Door de embed-code van Youtube te kopieren en rechtstreeks in de HTML-modus te plaatsen lukt het om het filmpje op mijn website te plaatsen. Voor wat ik wil is dat nu voldoende. Maar ik blijf het vreemd vinden dat TinyMCE niet meer werkt (ook al is deze geinstalleerd, staat deze aan en is deze als voorkeur ingesteld voor zowel de gehele website als voor de gebruiker.
  • docneet
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Editor

18 mei 2013 09:27
Ten eerste: die instructie waarvan je de link plaatst is bedoeld voor gebruikers van sites die gemaakt zijn door de makers van die site. Dat knopje bestaat wel, maar dat is een betaalde plugin van JCE. Dus je zou die kunnen gebruiken of de plugin allvideo kunnen installeren. Werkt ook eenvoudiger dan code plaatsen.
Als je TinyMCE niet ziet, dan kan het zijn dat er een plugin uit staat of dat er een bestandje ontbreekt of beschadigd is. Dat laatste is op te lossen door een compleet installatiepakket (zonder de map installation) van 2.5.11 (neem aan dat je de laatste versie hebt) met ftp over te zetten naar je server.

Bij JCE gaat er ook iets niet helemaal goed (geen drama), maar i.p.v. plg_editors_jce zou je Editor - JCE moeten zien. Kan op te lossen zijn door JCE een keer opnieuw te installeren of door het laatste NL taalbestand van JCE te installeren. Ik weet zo even niet meer precies wat daarvoor de oplossing is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

Editor

18 mei 2013 16:25
Kan ik zonder meer de volledige versie uploaden via FTP (minus installation map) zonder eigen data te verliezen? Ik heb wel een backup gemaakt, maar ben daar toch wat huiverig voor. Gewoon de bestaande mappen laten overschrijven? Ik heb wel alleen de plugins ge-upload, maar dat halt in ieder geval niets uit, voor wat betreft het functioneren van TinyMCE.
  • docneet
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Editor

18 mei 2013 17:21 - 20 mei 2013 12:22
Zelf gebruik ik easiertube plugin

plugin installeren
url in artikel plaatsen
artikel opslaan

Hier te vinden
Edit Astrid: Dit antwoord is niet van toepassing op de gestelde vraag.
  • Naj Kwin
  • Naj Kwin's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

Editor

20 mei 2013 12:22

Kan ik zonder meer de volledige versie uploaden via FTP (minus installation map) zonder eigen data te verliezen?

Je data worden opgeslagen in de database, dus ja, je kunt gewoon uploaden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

Editor

12 jul 2013 12:48 - 15 jul 2013 19:23
Hallo,

Is dit al opgelost?
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.

Edit Jelle.D: Helaas geen reactie meer van TS, Topic gesloten!
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.667 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie