Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Top menu blijft vóór lightbox hangen

Top menu blijft vóór lightbox hangen

20 mei 2013 07:35
Hallo allen,

Ik gebruik voor een website Joomla icm phoca gallery. Om foto's weer te geven gebruik ik JAK-lightbox. So far so good, ware het niet dat bij het openen van de lightbox, deze achter het topmenu van de website komt te hangen. Het is op te lossen door vervolgens het topmenu uit beeld te scrollen, maar dat is zacht gezegd knullig te noemen. De site is in ontwikkeling en staat op het volgende adres: 77.250.65.106/dwv

Ga naar fotoalbum, album GEK2012 en klik op één van de foto's om het te zien

Ik gebruik:
joomla 2.5.11
phoca 3.2.1
jak lightbox
Vissen hebben geen WC. Daarom plassen ze in de zee!
  • 67Mars
  • 67Mars's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

20 mei 2013 09:18
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Ga naar /dwv/templates/dwv_a4/css/template.css regel 464 en zoek de volgende CSS:
Code:
.art-nav { z-index: 499;}

Verander of verwijder deze z-index.

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

20 mei 2013 10:45
Hallo Peter,

Dank voor je welkomstwoord en je oplossing. Ik had bij het speuren naar een oplossing al wel door dat ik het in de z-index moest zoeken, maar kwam er niet uit waar ik dat moest doen. Maar zoals je begrijpt werkte je suggestie en is het menu terug naar de achtergrond waar het thuis hoort!

Lastig is dat ik er bij elke export van het thema aan moet denken dit weer mee te wijzigen. Maar dat nemen we voor lief!

Nogmaals dank!

Groeten, Mars
Vissen hebben geen WC. Daarom plassen ze in de zee!
  • 67Mars
  • 67Mars's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 2.010 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie