Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost 404 Component niet gevonden - phoca gallery
404 Component niet gevonden - phoca gallery
21 mei 2013 19:37
Hallo
Vanmiddag kwam ik tot de ontdekking dat de fotoalbums die ik via het component Phoca Gallery op mijn site heb staan niet meer bereikbaar zijn, de onderstaande error doet zich dan voor
404 - Component niet gevonden
Mogelijk kunt u deze pagina niet bezoeken wegens:
een verouderde bladwijzer/favoriet
een zoekmachine heeft een verouderde lijst van deze website
een fout getypt adres
u heeft geen toegang tot deze pagina
De gegeven bron is niet gevonden.
Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van uw verzoek.
Probeer één van de volgende pagina's:
Startpagina
Als de problemen blijven bestaan, neem dan aub contact op met de systeembeheerder van deze website en rapporteer de onderstaande fout..
Ik heb zelf gisteravond nog gezien dat de site normaal werkte en vanmiddag is het enige dat ik heb gedaan aan de site, het starten van het uploaden van een nieuwe map met foto's.
Het gaat om de website www.FotoSnakerider.nl en ik gebruik Joomla 2.5.9 en Phoca Gallery 3.2.3 (ik heb al gezien dat gister 3.2.4 is uitgekomen maar die staat nog niet bij mijn extensiebeheer -> updaten)
Hopelijk kan iemand mij verder helpen, alvast bedankt
Jeroen
Vanmiddag kwam ik tot de ontdekking dat de fotoalbums die ik via het component Phoca Gallery op mijn site heb staan niet meer bereikbaar zijn, de onderstaande error doet zich dan voor
404 - Component niet gevonden
Mogelijk kunt u deze pagina niet bezoeken wegens:
een verouderde bladwijzer/favoriet
een zoekmachine heeft een verouderde lijst van deze website
een fout getypt adres
u heeft geen toegang tot deze pagina
De gegeven bron is niet gevonden.
Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van uw verzoek.
Probeer één van de volgende pagina's:
Startpagina
Als de problemen blijven bestaan, neem dan aub contact op met de systeembeheerder van deze website en rapporteer de onderstaande fout..
Ik heb zelf gisteravond nog gezien dat de site normaal werkte en vanmiddag is het enige dat ik heb gedaan aan de site, het starten van het uploaden van een nieuwe map met foto's.
Het gaat om de website www.FotoSnakerider.nl en ik gebruik Joomla 2.5.9 en Phoca Gallery 3.2.3 (ik heb al gezien dat gister 3.2.4 is uitgekomen maar die staat nog niet bij mijn extensiebeheer -> updaten)
Hopelijk kan iemand mij verder helpen, alvast bedankt
Jeroen
- Snakerider
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
21 mei 2013 21:19
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je misschien ook aan je SEO instellingen wat veranderd in algemene instellingen?
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je misschien ook aan je SEO instellingen wat veranderd in algemene instellingen?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
21 mei 2013 21:21
Hallo Jelle
Die staan op
Zoekmachinevriendelijke URL's Ja
Gebruik URL herschrijven Nee
Voeg een achtervoegsel (suffix) aan URL's toe Nee
Unicode aliassen Nee
en heb ik zelf niks aan aangepast.
Die staan op
Zoekmachinevriendelijke URL's Ja
Gebruik URL herschrijven Nee
Voeg een achtervoegsel (suffix) aan URL's toe Nee
Unicode aliassen Nee
en heb ik zelf niks aan aangepast.
- Snakerider
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
21 mei 2013 21:26
Vreemd,
Als ik op www.fotosnakerider.nl/joomla/index.php/bedankt dan krijg ik ook een 404.
Dus je maakt geen gebruik van de .htacces in de root van je site?
Als ik op www.fotosnakerider.nl/joomla/index.php/bedankt dan krijg ik ook een 404.
Dus je maakt geen gebruik van de .htacces in de root van je site?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
21 mei 2013 21:33
Dat is heel goed mogelijk want dat is ook een phoca gallery album.
in de .htaccess heb ik zelf ook niks aan aangepast nee
in de .htaccess heb ik zelf ook niks aan aangepast nee
- Snakerider
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
21 mei 2013 21:40
Dan lijkt het er op dat je iets verkeerd hebt gedaan bij het uploaden van de bestanden.
Bijvoorbeeld iets per ongeluk hebt weggehaald.
Heb je een backup zo ja zet die eens terug.
Je kan ook proberen om eerst je site te gaan updaten je gebruikt een oude joomla versie we zitten al op 2.5.11 en phoca ook gaan updaten.
Maar maak dan zo wie zo ook eerst een backup.
Let wel ik moet in deze ook gokken, het beste is om eerst een recente backup terug te zetten.
En dan gaan updaten!
Bijvoorbeeld iets per ongeluk hebt weggehaald.
Heb je een backup zo ja zet die eens terug.
Je kan ook proberen om eerst je site te gaan updaten je gebruikt een oude joomla versie we zitten al op 2.5.11 en phoca ook gaan updaten.
Maar maak dan zo wie zo ook eerst een backup.
Let wel ik moet in deze ook gokken, het beste is om eerst een recente backup terug te zetten.
En dan gaan updaten!
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
22 mei 2013 08:02
Heb je al eens geprobeerd om de menu-items opnieuw aan te maken of een nieuw menu item type phoca gallery aan te maken?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
22 mei 2013 09:29
kijk ook eens of er bij Phoca Gallery Options niks is veranderd lijkt er op dat je user rechten weg zijn
- Leen2012
-
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
22 mei 2013 12:41
zijn de categorieën waarnaar je verwijst wel gepubliceerd?
Met vriendelijke groet,
Jheroen Briels
Joomlapartner , websites maatwerk migratie design onderhoud KvK 320 83 434
Joomlahostingsupport , Joomla! hosting
Jheroen Briels
Joomlapartner , websites maatwerk migratie design onderhoud KvK 320 83 434
Joomlahostingsupport , Joomla! hosting
- Jheroen
-
-
-
22 mei 2013 13:48
@Jelle Ik heb helaas geen backup, Heb helaas gister pas gevonden hoe ik dat had moeten doen.
Daarnaast zou ik die update's graag doen maar mijn Joomla geeft aan dat er geen updates zijn.
@Astrid Ik heb dit geprobeerd maar Phoca Gallery staat niet meer bij de menu items, er zal een bestand verdwenen zijn maar ik heb geen idee hoe dit recht te zetten
@Leen voor zover ik het kan zien staat dit allemaal goed
@Jheroen die staan allemaal op gepubliceerd
Tevens kreeg ik vanmorgen een mail van mijn host dat er gister een grote vraag naar geheugen is geweest door phoca gallery. Zei raden me aan een andere gallery te gaan gebruiken. Er schijnt tijdens het thumbnail genereren iets gebeurd te zijn waardoor deze problemen zijn ontstaan. Ik heb bevestigd gekregen dat het nog werkte toen het thumbnail genereren net bezig was.
Bedankt voor de reactie's
Daarnaast zou ik die update's graag doen maar mijn Joomla geeft aan dat er geen updates zijn.
@Astrid Ik heb dit geprobeerd maar Phoca Gallery staat niet meer bij de menu items, er zal een bestand verdwenen zijn maar ik heb geen idee hoe dit recht te zetten
@Leen voor zover ik het kan zien staat dit allemaal goed
@Jheroen die staan allemaal op gepubliceerd
Tevens kreeg ik vanmorgen een mail van mijn host dat er gister een grote vraag naar geheugen is geweest door phoca gallery. Zei raden me aan een andere gallery te gaan gebruiken. Er schijnt tijdens het thumbnail genereren iets gebeurd te zijn waardoor deze problemen zijn ontstaan. Ik heb bevestigd gekregen dat het nog werkte toen het thumbnail genereren net bezig was.
Bedankt voor de reactie's
- Snakerider
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
22 mei 2013 14:06Kijk eens of het werkt als je Phoca Gallery opnieuw installeert en dan de update knop gebruikt bij installatie. Alles blijft dan verder gewoon staan.maar Phoca Gallery staat niet meer bij de menu items
En als je veel grote afbeeldingen upload, dan kan dat idd bij het genereren van thumbs een behoorlijke serverbelasting geven. Ik heb daar overigens nooit problemen mee gehad, dus zal ook wel een beetje aan je hoster liggen.
Als je je afbeeldingen niet ter download aanbiedt, dan zou je om dit probleem te voorkomen, je afbeeldingen eerst lokaal kleiner kunnen maken voordat je ze upload. Of automatische thumbnails uitzetten en steeds handmatig 10 afbeeldingen selecteren en daar thumbs voor laten maken. Maar dat is niet het probleem van het verdwijnen van je menu-items denk ik.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
22 mei 2013 14:08
Waarom probeer je hem niet te update hier ging dat als volgt
ik klikt in phoca gallery op info en dan zie je gelijk ook wat aanbevolen is en je eigen huidige instellingen maar geheel beneden info zit de knop om op update's te conroleren(je gaat dus gewoon naar hun web site en laat hij zien welke versie jij heb en welke hun nieuwste is.
www.phoca.cz/download/category/1-phoca-gallery-component
las je gewoon de versie com_phocagallery_v3.2.4.zip download en dan via
Extensiebeheer: Installeerd dan vraagt hij daar of je een install of upgrade wil doen.
ik kies dan normaal voor upgrade.
is de moeite van proberen waard of het dan weer werkt bij jou
ik klikt in phoca gallery op info en dan zie je gelijk ook wat aanbevolen is en je eigen huidige instellingen maar geheel beneden info zit de knop om op update's te conroleren(je gaat dus gewoon naar hun web site en laat hij zien welke versie jij heb en welke hun nieuwste is.
www.phoca.cz/download/category/1-phoca-gallery-component
las je gewoon de versie com_phocagallery_v3.2.4.zip download en dan via
Extensiebeheer: Installeerd dan vraagt hij daar of je een install of upgrade wil doen.
ik kies dan normaal voor upgrade.
is de moeite van proberen waard of het dan weer werkt bij jou
- Leen2012
-
-
Tijd voor maken pagina: 1.240 seconden