Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost 404 Component niet gevonden - phoca gallery
404 Component niet gevonden - phoca gallery
22 mei 2013 14:41Astrid schreef :
Kijk eens of het werkt als je Phoca Gallery opnieuw installeert en dan de update knop gebruikt bij installatie. Alles blijft dan verder gewoon staan.maar Phoca Gallery staat niet meer bij de menu items
En als je veel grote afbeeldingen upload, dan kan dat idd bij het genereren van thumbs een behoorlijke serverbelasting geven. Ik heb daar overigens nooit problemen mee gehad, dus zal ook wel een beetje aan je hoster liggen.
Als je je afbeeldingen niet ter download aanbiedt, dan zou je om dit probleem te voorkomen, je afbeeldingen eerst lokaal kleiner kunnen maken voordat je ze upload. Of automatische thumbnails uitzetten en steeds handmatig 10 afbeeldingen selecteren en daar thumbs voor laten maken. Maar dat is niet het probleem van het verdwijnen van je menu-items denk ik.
Dat heb ik zonet geprobeerd en dan krijg ik deze error
Kopiëren mislukt
JInstaller: :Installeren: Kopiëren bestand /var/www/vhosts/fotosnakerider.nl/httpdocs/joomla/tmp/install_519cb8e2b1aa4/site/controller.php naar /var/www/vhosts/fotosnakerider.nl/httpdocs/joomla/components/com_phocagallery/controller.php mislukt
Fout bij het installeren van component
Ik zet foto's online op et formaat 800x533px (orgineel is 3888x2592px) maar het zijn vaak wel een paar 100 per keer. (normaal een 50-100mb voor de hele map) en dat heeft inderdaad niks te maken met dit probleem want op de backend is die gewoon verder gegaan met het genereren van de thumbnails. En directe links naar foto's werken ook nog gewoon.
- Snakerider
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
22 mei 2013 14:51
Heb je nog wel genoeg serverruimte? Deze foutmelding wijst overigens normaal op een probleem met rechten. Kijk eens of je een willekeurige andere extensie wel kunt installeren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
22 mei 2013 15:21
Ik heb nog 30gb aan vrije ruimte dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Het installeren van een andere extensie werkt wel normaal.
Het installeren van een andere extensie werkt wel normaal.
- Snakerider
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
23 mei 2013 08:45
Enige dat ik dan nog kan bedenken is dat je geen eigenaar bent van bepaalde phoca mappen/bestanden. Als je een controlepaneel bij je hoster hebt met een filemanager, kijk dan eens of Apache ergens eigenaar van is i.p.v. jij. Zo ja, doe een reset owner.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
23 mei 2013 11:28
Bij de filemanager gekeken en wat bleek de rechten van Phoca Gallery stonden op 000, vraag me alleen af hoe dat tijdens et thumbnail genereren kan verspringen maar goed de foto's zijn weer bereikbaar en phoca gallery heb ik meteen geupdate.
Alleen nu ik weet dat joomla ook niet up-to-date is, hoe kan ik die updaten als joomla updater zegt dat 2.5.9 de nieuwste versie is?
Bedankt voor de hulp so far!
Alleen nu ik weet dat joomla ook niet up-to-date is, hoe kan ik die updaten als joomla updater zegt dat 2.5.9 de nieuwste versie is?
Bedankt voor de hulp so far!
- Snakerider
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
23 mei 2013 12:33
Fijn dat het opgelost is. Eigenlijk moet je een nieuwe vraag aanmaken voor het updaten. Probeer even om bij extensiebeheer - updaten de cache op te schonen (rechts boven) en kijk dan nog eens of je de juiste versie wel ziet.
Mocht dit niet lukken maak dan even een nieuwe vraag hiervoor aan, zo houden we het forum overzichtelijk.
Mocht dit niet lukken maak dan even een nieuwe vraag hiervoor aan, zo houden we het forum overzichtelijk.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.715 seconden