Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Submenu niveaus weglaten in module breadcrumbs

Submenu niveaus weglaten in module breadcrumbs

21 mei 2013 21:58
Om het hoofdmenu item "active" te laten bij het kiezen van een submenu item uit een andere module positie heb ik het submenu geplaatst in een aparte module en level 2 t/m 2, de volgende module 3 t/m 3, etc. getoond (na een tip hier . Zo ziet het mainmenu er dus uit:

Menu item 1
- Sub 1
- Sub 2
Menu item 2
- Menu item 2
-- Sub 2.1
-- Sub 2.2
Menu item 3
- Menu item 3
-- Menu item 3
--- Sub 3.1
--- Sub 3.2

Probleem is nu: De module breadcrumbs geeft nu op de pagina van Sub 3.2 als pad: Menu item 3 > Menu item 3 > Menu item 3 > Sub 3.2.
Is er een manier om dit te beïnvloeden en slechts 1x Menu item 3 te tonen? (Het depubliceren van Menu item 3 op niveau 2 en 3 zorgt ervoor dat weergave van de submenu's in de verschillende modules niet meer werkt)
  • jantje88
  • jantje88's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

21 mei 2013 23:12 - 21 mei 2013 23:27
Ik denk dat je dan bent aangewezen op een SEF component zoals bijvoorbeeld MijoSEF. Hierbij kun je instellen hoe je URL wordt opgebouwd.
Je kunt bijvoorbeeld besluiten de "parent menus" niet in de URL op te nemen (zie afbeelding)

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Edit Peter: Ik zie dat dit geen invloed heeft op de breadcrumbs........
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

22 mei 2013 08:09
Ik begrijp echt de onlogische constructie van je menu niet. Als alles in hetzelfde menu staat, dan wordt normaal gesproken altijd zowel het hoofdmenu-item als het submenu-item als active getoond. Zoals ook al in dat draadje waar je naar verwijst wordt aangegeven, wordt het niet active tonen veroorzaakt door je css.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

22 mei 2013 09:06 - 22 mei 2013 09:07

Astrid schreef : Ik begrijp echt de onlogische constructie van je menu niet. Als alles in hetzelfde menu staat, dan wordt normaal gesproken altijd zowel het hoofdmenu-item als het submenu-item als active getoond. Zoals ook al in dat draadje waar je naar verwijst wordt aangegeven, wordt het niet active tonen veroorzaakt door je css.

Waarom ik dat op deze manier gedaan heb:

Het hoofdmenu wordt getoond in positie "top", de submenu's in positie "left". Per pagina moet er een ander submenu getoond worden met alleen die items die vallen onder het gekozen item uit het hoofdmenu. Daarom heb ik per submenu een aparte module gemaakt die alleen getoond wordt op de betreffende pagina.

Om ervoor te zorgen dat alleen de corresponderende submenu items getoond worden, heb ik per hoofd menu item de submenu items in een afwijkend level gezet. In submenu module1 toon ik dus niveau 2, in module 2 niveau 3, in module 3 niveau 4, etc.
  • jantje88
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

22 mei 2013 09:25

Per pagina moet er een ander submenu getoond worden met alleen die items die vallen onder het gekozen item uit het hoofdmenu.

Dat is dus de standaard werking van Joomla. Op het moment dat jij bij je linker menu-module het startlevel op 1 zet, krijg je zonder rare dingen te doen precies wat jij wilt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

22 mei 2013 09:41

Astrid schreef :

Per pagina moet er een ander submenu getoond worden met alleen die items die vallen onder het gekozen item uit het hoofdmenu.

Dat is dus de standaard werking van Joomla. Op het moment dat jij bij je linker menu-module het startlevel op 1 zet, krijg je zonder rare dingen te doen precies wat jij wilt.

Ah, helemaal goed en vele malen makkelijker. Helemaal verkeerde werkwijze dus, dank je :)
  • jantje88
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.883 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie