Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Mad4Joomla naar rechts op de pagina

Mad4Joomla naar rechts op de pagina

29 mei 2013 20:23
Hallo,

Ik ben bezig met Mad4Joomla. Nu heb ik al een en ander geprobeerd, maar ik krijg het formulier niet van links op de pagina (zie bijlage 1) naar het midden van de pagina (zie bijlage 2). Met GIMP een fluitje van een cent, maar met Joomla???? Ik werk met Joomla 2.5.11.

Graag een helpen hand.

Groeten,

Liejan
  • Liejan
  • Liejan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

30 mei 2013 00:05
Code:
div.m4j_header_text, div.m4j_required_wrap {margin: 0 auto;width: 70%;} div#mad4joomla_mad4joomla.m4j_form_wrap {width: 70%; margin:0 auto;float:none;}

Maar beter zou zijn om de pagina een mage suffix te geven in je menu-item zodat je de gehele pagina met je formulier kunt aanroepen en centreren...

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

30 mei 2013 20:50
Dag Anne,

Ik heb de code toegevoegd aan personal.css in mijn testomgeving. Daar werkt het. Ik weet niet wat je bedoelt met een mage suffix. Kun je me dat uitleggen? Als ik niet meteen antwoord geef, dan is dat omdat ik het de komende drie weken erg druk heb.

Bedankt,

Liejan
  • Liejan
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

30 mei 2013 22:21
Hoi Liejan,

Typefoutje! In plaats van "mage suffix" bedoelde ik "Pagina class".

Dat is een pagina aanhangsel waarmee je een bepaalde pagina in je menu-item kunt aanroepen met CSS.

Open je menu-item en aan de rechterkant in Paginaweergave opties is een invulveld voor Pagina Class
vul een makkelijk aan te roepen duidelijk kernmerk in (bijvoorbeeld " contact" o.i.d. met een spatie ervoor)
Gebruik dan Firebug om de gehele pagina bijvoorbeeld een marge 0 en auto mee te geven om alles in 1 keer te centreren.

Page Class Suffix
e.e.a. is hier uitgelegd
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

08 jul 2013 13:32
Hoi Anne,

Bedankt voor je uitleg. Wat mij betreft is het probleem hiermee opgelost.

Groeten,

Liejan
  • Liejan
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.744 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie