Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Zoekend naar een keuze formulier met optelling van prijzen

Zoekend naar een keuze formulier met optelling van prijzen

29 mei 2013 20:54
Ik ben bezig met een website voor een familie lid in Joomla 2.5

Er komt een pagina op met de prijzen en opties van zijn producten, het moet een formulier worden waarbij je een merk kiest en dan de opties aangeeft welke je wilt. Sommige opties moet je maar een uit een reeks kunnen kiezen en sommige zijn vrij te kiezen zonder beperking op aantal of voorgaande keuzes.

Uiteindelijk moet ook de eindprijs veranderen zodat die klopt op het product met de geselecteerde opties. Zo krijgt de klant dus direct een offerte prijs te zien.

Het gaat hierbij dus niet zoals op een webshop waarbij je een winkelwagen vult, maar alle informatie moet op een pagina te zien zijn. Eventueel ook met de optie om de offerte te mailen/printen.

Bestaat hier een extensie voor, of valt dit anders op een niet te moeilijke manier te realiseren binnen Joomla?

Met vriendelijke groet,

Christ
  • Doesselaere
  • Doesselaere's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

30 mei 2013 00:50
Hoi Christ,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Tja, er bestaan heel veel mogelijkheden:

Bijvoorbeeld Virtuemart 2.0 in catalogus modus (webwinkel is dan uitgeschakeld) - maar dat wil je niet

Of misschien vind je hier iets bij? commercial = betaalde extensies, non-commercial = gratis te downloaden

En anders een extensie als [bijvoorbeeld Chornoforms - maar daarin moet je je verdiepen. Maar je kunt rekenen en optellen met de input en output van velden in het formulier.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

30 mei 2013 23:16
Bedankt voor de reactie Anne,

Als ik zo zie is "DM Easy Quote" precies wat ik zoek. Maar voor ik voor een betaalde extensie ga wil ik eerst toch even gaan stoeien met jou suggestie Chornoforms.

Mijn vraag is in ieder geval opgelost! Dus nogmaals mijn dank.
  • Doesselaere
  • Doesselaere's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.792 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie