Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost kleine clientenmodule gevraagd
kleine clientenmodule gevraagd
17 jun 2013 15:05
Ik help iemand om een website voor een zorgboerderij te maken (
www.marope.nl
)
Ik gebruik Joomla 2.5.11
ik wil graag aan de voorkant een structuur hebben met clienten-overzicht en per client gebeurtenissen(bezoeken) en afspraken (resultaten)
Ik wil:
Een pagina met een overzicht van de clienten (doorklikken op client naar:)
Een pagina met gebeurtenissen en afspraken per client
Een pagina met gebeurtenissen (elke gebeurtenis heeft een titel, omschrijving, client, datum en behandelaar (=geregistreerde gebruiker))
Een pagina met afspraken (elke afspraak heeft een titel, omschrijving, client, datum en behandelaar (=geregistreerde gebruiker))
Er zijn alleen geregistreerde gebruikers.
Elke behandelaar moet een gebeurtenis en/of afspraak kunnen maken
Elke geregistreerde gebruiker mag alle clienten-dossiers zien (alleen eigen gebeurtenis/afspraak wijzigen/verwijderen).
Ik ben een website aan het bouwen voor een kleine zorginstelling met 50 clienten en circa 5 behandelaars.
Ik zoek dus geen grote oplossing, maar een makkelijke!
Graag hulp!
Ik gebruik Joomla 2.5.11
ik wil graag aan de voorkant een structuur hebben met clienten-overzicht en per client gebeurtenissen(bezoeken) en afspraken (resultaten)
Ik wil:
Een pagina met een overzicht van de clienten (doorklikken op client naar:)
Een pagina met gebeurtenissen en afspraken per client
Een pagina met gebeurtenissen (elke gebeurtenis heeft een titel, omschrijving, client, datum en behandelaar (=geregistreerde gebruiker))
Een pagina met afspraken (elke afspraak heeft een titel, omschrijving, client, datum en behandelaar (=geregistreerde gebruiker))
Er zijn alleen geregistreerde gebruikers.
Elke behandelaar moet een gebeurtenis en/of afspraak kunnen maken
Elke geregistreerde gebruiker mag alle clienten-dossiers zien (alleen eigen gebeurtenis/afspraak wijzigen/verwijderen).
Ik ben een website aan het bouwen voor een kleine zorginstelling met 50 clienten en circa 5 behandelaars.
Ik zoek dus geen grote oplossing, maar een makkelijke!
Graag hulp!
Anton
- arem001
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
17 jun 2013 16:50
Hallo arem001,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik denk dat je dit wel moet kunnen realiseren met CiviCRM .
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik denk dat je dit wel moet kunnen realiseren met CiviCRM .
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
17 jun 2013 21:51
Hallo Astrid,
Ik zal dit uitzoeken, hoewel ik opzie tegen dingen doen in de SQL-database.
Heb jij ervaring met CiviCRM?
Volgens mij moet ik namelijk 2 extra tabellen aanmaken:
Gebeurtenis-ID
Client-ID (koppelen aan User-ID)
Behandelaar-ID (koppelen aan User-ID)
Naam_gebeurtenis
Datum_gebeurtenis
Omschrijving_gebeurtenis
en
Afspaak-ID
Naam_afspraak
Datum_afspraak
Omschrijving_afspraak
en dan met CiviCRM de juiste formulieren/pagina's aanmaken.
Zit ik op de juiste denkweg??
(ik moet even testen welke versie ik kan installeren want mijn provider heeft php5.3.2-1 en dat is niet genoeg voor CiviCRM 4.3.3)
Ik zal dit uitzoeken, hoewel ik opzie tegen dingen doen in de SQL-database.
Heb jij ervaring met CiviCRM?
Volgens mij moet ik namelijk 2 extra tabellen aanmaken:
Gebeurtenis-ID
Naam_gebeurtenis
Datum_gebeurtenis
Omschrijving_gebeurtenis
en
Afspaak-ID
Naam_afspraak
Datum_afspraak
Omschrijving_afspraak
en dan met CiviCRM de juiste formulieren/pagina's aanmaken.
Zit ik op de juiste denkweg??
(ik moet even testen welke versie ik kan installeren want mijn provider heeft php5.3.2-1 en dat is niet genoeg voor CiviCRM 4.3.3)
Anton
- arem001
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
18 jun 2013 08:50 - 18 jun 2013 08:50
Je PHP versie is goed hoor. Denk dat je niet helemaal goed gekeken hebt:
Ik ken de extensie helaas niet, dus misschien dat iemand anders je op weg kan helpen.
Dat is de minimum vereiste.Note that CiviCRM now requires PHP v5.2.1+
Ik ken de extensie helaas niet, dus misschien dat iemand anders je op weg kan helpen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
19 jun 2013 10:06
Ik heb de een na laatste versie van CiviCRM moeten installeren (ik kreeg anders steeds foutmeldingen en ging mijn admin omgeving op slot wegens fout op de plugin).
Ik heb nu even naar CiviCRM gekeken, maar ik snap er niets van, dit is mij eigenlijk veel te groot.
Kan ik mijn vraag ook oplossen met Chronoforms?
En... is er dan een voorbeeld/video/uitleg waarbij ik de clientnaam ophaal uit de user-tabel en gebruik in nieuwe gebeurtenis-tabel?
Ik kan al wel een form maken die alle gebruikers ophaalt, maar nog niet in een selectbox.
Alvast bedankt,
Anton
Ik heb nu even naar CiviCRM gekeken, maar ik snap er niets van, dit is mij eigenlijk veel te groot.
Kan ik mijn vraag ook oplossen met Chronoforms?
En... is er dan een voorbeeld/video/uitleg waarbij ik de clientnaam ophaal uit de user-tabel en gebruik in nieuwe gebeurtenis-tabel?
Ik kan al wel een form maken die alle gebruikers ophaalt, maar nog niet in een selectbox.
Alvast bedankt,
Anton
Anton
- arem001
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
19 jun 2013 10:30 - 19 jun 2013 10:30
Heel misschien met chronoforms in combinatie met Chronoconnectivity. Ik denk ook nog aan
Fabrik
,
Sobipro
,
Zoo
, waarbij de laatste twee in ieder geval je eerste twee punten afdekken, maar ik twijfel daar over de weergave van de lijsten. Of een oplossing door gebruik te maken van de standaard
Joomla ACL
.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
22 jun 2013 10:27
Hallo Arem001
Zoals Astrid al aangeeft kun je dit met ZOO wel voor elkaar krijgen.
Zoals ik het lees is het dus de bedoeling dat de behandelaren on-line de dossiers aan kunnen maken en (hun eigen dossiers) bewerken. Bedenk dat je dan ook goed over de beveiliging moet nadenken ( NEN7510 , informatiebeveiliging in de zorg) omdat je met patientgegevens werkt. Je wilt niet dat deze op enige wijze door niet geautoriseerden worden ingezien.
Dus naast de clientenmodule ook oog voor een goede beveiliging:
- Goede bescherming van de site (installeer bijvoorbeeld admin tools en regel deze goed in)
- installeer een certificaat op je webserver en gebruik https i.p.v. http
- Zorg voor goede en regelmatige backups
- Als je niet intern host zorg dan dat de hoster zijn zaakjes ook voor elkaar heeft
- ...
Succes met de site!
M.vr.gr.,
Eric
Zoals Astrid al aangeeft kun je dit met ZOO wel voor elkaar krijgen.
Zoals ik het lees is het dus de bedoeling dat de behandelaren on-line de dossiers aan kunnen maken en (hun eigen dossiers) bewerken. Bedenk dat je dan ook goed over de beveiliging moet nadenken ( NEN7510 , informatiebeveiliging in de zorg) omdat je met patientgegevens werkt. Je wilt niet dat deze op enige wijze door niet geautoriseerden worden ingezien.
Dus naast de clientenmodule ook oog voor een goede beveiliging:
- Goede bescherming van de site (installeer bijvoorbeeld admin tools en regel deze goed in)
- installeer een certificaat op je webserver en gebruik https i.p.v. http
- Zorg voor goede en regelmatige backups
- Als je niet intern host zorg dan dat de hoster zijn zaakjes ook voor elkaar heeft
- ...
Succes met de site!
M.vr.gr.,
Eric
- eric@beernink.eu
-
- Bekend met Joomla!NL
-
-
22 jun 2013 11:19 - 22 jun 2013 11:20
Eric en Astrid,
Bedankt voor jullie tips.
Inmiddels heb ik een oplossing gerealiseerd met Fabrik (wel even een klein installatieconflict met Kuena).
Ik ben zelf kwaliteitsmanager(op dit moment nog op zoek naar nieuw werk) en had dus al gedacht aan alle eisen die gesteld worden aan dossiers.
Het scheelt dat er in deze dossiers alleen gedragsobserveringen komen op (fake)voornaam/achternaam en verder geen persoonsgegevens (die staan in een ander beveiligd systeem).
In Fabrik kun je eenvoudig tabellen, forms en lijsten maken (in backend) en eenvoudig publiceren in frontend.
Deze tool is klein, maar groot genoeg voor mij!
Bedankt voor jullie hulp!
dankbare groet,
Anton
Bedankt voor jullie tips.
Inmiddels heb ik een oplossing gerealiseerd met Fabrik (wel even een klein installatieconflict met Kuena).
Ik ben zelf kwaliteitsmanager(op dit moment nog op zoek naar nieuw werk) en had dus al gedacht aan alle eisen die gesteld worden aan dossiers.
Het scheelt dat er in deze dossiers alleen gedragsobserveringen komen op (fake)voornaam/achternaam en verder geen persoonsgegevens (die staan in een ander beveiligd systeem).
In Fabrik kun je eenvoudig tabellen, forms en lijsten maken (in backend) en eenvoudig publiceren in frontend.
Deze tool is klein, maar groot genoeg voor mij!
Bedankt voor jullie hulp!
dankbare groet,
Anton
Anton
- arem001
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.869 seconden