Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Falang vervangen voor Joomfish
Falang vervangen voor Joomfish
30 jun 2013 22:05 - 30 jun 2013 22:08
Hallo allemaal.
Wij hebben een twee-talige website gemaakt met behulp van de extensie van "Joomfish" in de periode dat Joomla 1.5 de populaire Joomla versie was. (Nederlands - Duits)
Alles werkte perfect, en toen begon de ellende ... Joomla 1.5 moest gemigreerd worden naar Joomla 2.5 ... Hierna bleek dat Joomfish niet meer werkte!
Na enig speur werk naar een vergelijkbare extensie kwam ik bij "Falang" terecht.
Toen ik Joomfisch gebruikte kon ik het navigatie menu in het Duits vertalen, zonder dat het problemen gaf. Dat was met "Falang" echter niet zo gemakkelijk, deze heeft namelijk last van andere plugins (o.a. SEO plugins)
Hier begin ik me aan te ergeren, ik heb pasgeleden weer de nieuwste versie gekocht (half jaar recht op updates), maar ik ben nu al op zoek naar de eenvoudigste mannier waarop ik de vertalingen die ik in Falang heb gemaakt kan omzetten naar Joomfish 2.5 indien de ondersteunings termijn van "Falang" is verstreken.
Kunnen "Joomfish" en Falang eigenlijk gelijktijdig op één Joomla installatie staan?
Kan/wil iemand mij hierin sdvies geven?
Bij voorbaat dank,
met vriendelijke groet,
Frank
Wij hebben een twee-talige website gemaakt met behulp van de extensie van "Joomfish" in de periode dat Joomla 1.5 de populaire Joomla versie was. (Nederlands - Duits)
Alles werkte perfect, en toen begon de ellende ... Joomla 1.5 moest gemigreerd worden naar Joomla 2.5 ... Hierna bleek dat Joomfish niet meer werkte!
Na enig speur werk naar een vergelijkbare extensie kwam ik bij "Falang" terecht.
Toen ik Joomfisch gebruikte kon ik het navigatie menu in het Duits vertalen, zonder dat het problemen gaf. Dat was met "Falang" echter niet zo gemakkelijk, deze heeft namelijk last van andere plugins (o.a. SEO plugins)
Hier begin ik me aan te ergeren, ik heb pasgeleden weer de nieuwste versie gekocht (half jaar recht op updates), maar ik ben nu al op zoek naar de eenvoudigste mannier waarop ik de vertalingen die ik in Falang heb gemaakt kan omzetten naar Joomfish 2.5 indien de ondersteunings termijn van "Falang" is verstreken.
Kunnen "Joomfish" en Falang eigenlijk gelijktijdig op één Joomla installatie staan?
Kan/wil iemand mij hierin sdvies geven?
Bij voorbaat dank,
met vriendelijke groet,
Frank
Toerisme Startpagina Callantsoog
website: www.callantsooginfo.nl
E-mail: info@callantsooginfo.nl
- zeevogel
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
30 jun 2013 23:30 - 30 jun 2013 23:31
Ik ben bang dat je ergens de "verkeerde afslag" hebt genomen...
Joomla 2.5 heeft de mogelijkheid om content aan te leggen en een bezoeker meerdere talen te laten kiezen/selecteren.
Niet meer met een extensie maar met de standaard plugins taalselectie en taalcode, taalbeheer enz enz. Goede uitleg vind je hier
Er zijn vast ook wel Youtube filmpjes en uitleg te vinden.
Verder komt dit onderwerp heel vaak aan de orde in dit forum.
Hoe je de reeds vertaalde content in Joomfish en/of Falang kunt gebruiken weet ik helaas niet. Of de extensies elkaar verdragen weet ik ook niet. Maar dat de makers van Falang daar geld voor vragen!
Joomla 2.5 heeft de mogelijkheid om content aan te leggen en een bezoeker meerdere talen te laten kiezen/selecteren.
Niet meer met een extensie maar met de standaard plugins taalselectie en taalcode, taalbeheer enz enz. Goede uitleg vind je hier
Er zijn vast ook wel Youtube filmpjes en uitleg te vinden.
Verder komt dit onderwerp heel vaak aan de orde in dit forum.
Hoe je de reeds vertaalde content in Joomfish en/of Falang kunt gebruiken weet ik helaas niet. Of de extensies elkaar verdragen weet ik ook niet. Maar dat de makers van Falang daar geld voor vragen!

groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
05 jul 2013 20:55
Bedankt voor het antwoord, ik was wel op de hoogte van deze mogelijkheid, maar was altijd in de veronderstelling dat deze optie minder geschikt was voor websites met veel pagina's.
Nu ik merk dat Falang problemen geeft, ga ik deze optie toch maar proberen...
Met vriendelijke groet,
Frank
Nu ik merk dat Falang problemen geeft, ga ik deze optie toch maar proberen...
Met vriendelijke groet,
Frank
Toerisme Startpagina Callantsoog
- zeevogel
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
05 jul 2013 22:18
Frank,
Kun je even aangeven of je vraag voldoende is beantwoord?
On dat geval kun je dat in een volgende reactie even aangeven.
Plaats daarna dat bericht en klik op de groene knop Opgelost, waardoor je zelf je topic afsluit.
Kun je even aangeven of je vraag voldoende is beantwoord?
On dat geval kun je dat in een volgende reactie even aangeven.
Plaats daarna dat bericht en klik op de groene knop Opgelost, waardoor je zelf je topic afsluit.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Tijd voor maken pagina: 0.645 seconden