Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Gcalendar next events

Gcalendar next events

10 jul 2013 22:38
Ik heb een Gcalendar next events op een site van mij staan. Echter: de datum staan ONDER de icoontjes i.p.v. er in. Geen idee hoe dat komt. Wellicht is de module te breed voor de plek waar die staat. Kan ik dit veranderen? Ik bedoel dus: hoe krijg ik de datums op zijn plaats?
zie: www.wsvdelaatsteloodjes.nl (komende wandelingen)
  • hammie47
  • hammie47's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Gcalendar next events

11 jul 2013 09:13
Neem aan dat je de module "upcoming events" bedoelt? Ik vermoed dat je daar zelf iets aangepast hebt omdat er ook een linebreak ontbreekt achter de datum in de rechterkolom. Maar je kunt die zelf helemaal naar wens aanpassen bij de geavanceerde opties van de module.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

Gcalendar upcoming events

11 jul 2013 10:58
ja, die geavanceerder opties had ik al gezien, maar die gaan mij boven mijn pet... :(
Ik heb zelf niets veranderd en om er zeker van te zijn, heb ik zojuist de module opnieuw geïnstalleerd, maar met hetzelfde resultaat.
Hier de code zoals die staat onder "geavanceerde opties". Wellicht kun je mij aangeven wat/waar ik moet wijzigen?

Alvast bedankt.
Code:
{{#events}} {{#header}}<p style="clear: both;"><strong>{{header}}</strong></p>{{/header}} <p style="clear: both;"> <div style="float:left;margin-right:6px;width:42px;height:42px;background-image:url('modules/mod_gcalendar_upcoming/tmpl/images/calendar-icon.gif')"> <div style="background-color: #{{calendarcolor}};width:32px;height:10px;margin-top:6px;margin-left:5px;"></div> <div style="color: #FFFFFF;padding:2px;font-weight:bold;font-size:10px;text-align:center;position:relative;margin-top:-13px;margin-bottom:-4px;">{{month}}</div> <div style="color: #{{calendarcolor}};font-weight:bold;font-size:1.3em;width:42px;text-align:center;">{{day}}</div> </div> <p>{{date}}<a href="{{{backlink}}}">{{title}}</a></p> <p style="clear: both;" /> {{/events}} {{^events}} {{emptyText}} {{/events}}
  • hammie47
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Gcalendar next events

11 jul 2013 11:08
Deze:
Code:
<div style="color: #FFFFFF;padding:2px;font-weight:bold;font-size:10px;text-align:center;position:relative;margin-top:-40px;margin-bottom:-4px;">{{month}}</div>
Staat negatieve topmarge van -13, als je die zoals hierboven verandert naar -40, dan zou het goed moeten gaan.
En deze:
Code:
<p>{{date}}<br><a href="{{{backlink}}}">{{title}}</a></p>
Linebreak toevoegen (deze weet ik niet zeker overigens).
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

Gcalendar next events

11 jul 2013 11:43
Die wijziging van die negatieve waarde, was de oplossing. Bedankt!

Alleen die linebreak werkt nog niet. Er is nu nog teveel ruimte tussen de dagen m.i.
Op andere websites, waar ik dezelfde module heb staan, staat het wel goed. Ik heb zojuist ook al het betreffende stukje code, daarvandaan naar deze website gekopieerd en geplakt, echter zonder resultaat.
Dus voor dit onderdeeltje houdt ik mij nog aanbevolen voor een oplossing. Verder ben ik nu al blij.... :)
  • hammie47
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Gcalendar next events

11 jul 2013 12:03
Begrijp ff niet dat die linebreak niet wil. Als ik hem toevoeg in firebug dan werkt het.
Afstand kan je aanpassen door een ondermarge van 0px toe te voegen aan deze regel:
Code:
<div style="float:left;margin-right:6px;margin-bottom:0px;width:42px;height:42px;background-image: url('/modules/mod_gcalendar_upcoming/tmpl/images/calendar-icon.gif')">
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

Gcalendar next events

11 jul 2013 12:35
Afstand "probleempje": is ook opgelost, waarvoor weer mijn dank.
Die linebreak: ach...ik laat het maar zo. Ik heb zojuist gezien dat het op de andere website waar ik die module heb staan, ook zo is. Dus kennelijk standaard.
  • hammie47
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.698 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie