Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Frontend: toevoegen en wijzigen artikels, menu's,...
02 aug 2013 15:37
All,
Is er een mogelijkheid om gebruikers vanuit de frontend toegang te verschaffen tot alle artikels, deze te kunnen wijzigen en toe te voegen? Belangrijk daarbij is dat er echt een oplijsting is van alle artikels en dat daar duidelijk bijstaat waar ze weergeven worden.
Is het ook mogelijk om (sub)menu's toe te voegen? Componenten te wijzigen (foto's in banners/headers, backups kunnen uitvoeren,...)
Momenteel is dit een groot struikelblok als je een website voor een stuk 'uit handen' wil geven. Deze problemen kom ik regelmatig tegen en uiteindelijk ben ik dan toch diegene die voor bovenstaande aanpassingen dien op te draven.
Bedankt!
G.
Is er een mogelijkheid om gebruikers vanuit de frontend toegang te verschaffen tot alle artikels, deze te kunnen wijzigen en toe te voegen? Belangrijk daarbij is dat er echt een oplijsting is van alle artikels en dat daar duidelijk bijstaat waar ze weergeven worden.
Is het ook mogelijk om (sub)menu's toe te voegen? Componenten te wijzigen (foto's in banners/headers, backups kunnen uitvoeren,...)
Momenteel is dit een groot struikelblok als je een website voor een stuk 'uit handen' wil geven. Deze problemen kom ik regelmatig tegen en uiteindelijk ben ik dan toch diegene die voor bovenstaande aanpassingen dien op te draven.
Bedankt!
G.
- Goewardus
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
02 aug 2013 15:44
Artikelen wijzigen en toevoegen via frontend kan eenvoudig geregeld worden met ACL. Die lijst niet, maar voor het wijzigen ga je toch gewoon naar de betreffende pagina?
Als je die andere dingen wilt realiseren zal dat toch via de backend moeten. Als je dit vaak tegenkomt is het misschien handig om een duidelijke handleiding te maken.
Als je die andere dingen wilt realiseren zal dat toch via de backend moeten. Als je dit vaak tegenkomt is het misschien handig om een duidelijke handleiding te maken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
29 aug 2013 23:50
Mijn inziens is het niet verstandig de 'klanten' of 'derden' in de backend te laten prutsen? Lijkt me toch een tekortkoming. De eigenaar van deze site:
www.3osteopaten.be
vertelde me dat hij gewoon uit de ingelogde frontend menu's kan aanmaken, de volgorde kan wijzigen, tekst in modules kan aanpassen, modules van plaats van veranderen... hij weet echter niet wel cms-systeem dit is.
- Goewardus
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
30 aug 2013 08:52
Vermoed dat dat een eigenmaakte constructie is waar je naar verwijst. Daarnaast zeggen mensen met weinig kennis wel dat ze via de frontend zaken aan kunnen passen, maar vaak is er dan toch een soort backend, die qua layout erg lijkt op de frontend.
En toegang via de backend wil niet zeggen dat de gebruikers zomaar alles kunnen. Met ACL kan je heel veel controleren en dat gaat nog eenvoudiger als je ACL-Manager aanschaft.
Dat is een keuze die je maakt en een afspraak die je maakt met je klant. Ik draag sommige sites gewoon over met een handleiding, bij andere sluit ik een onderhoudscontract af en bij nog weer andere ben ik de enige die zaken op de site kan veranderen in opdracht van de klant.Mijn inziens is het niet verstandig de 'klanten' of 'derden' in de backend te laten prutsen
En toegang via de backend wil niet zeggen dat de gebruikers zomaar alles kunnen. Met ACL kan je heel veel controleren en dat gaat nog eenvoudiger als je ACL-Manager aanschaft.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
12 jan 2014 22:38
Hallo,
Heeft het antwoord je geholpen?
Koppel dan even terug zo houden we ons forum overzichtelijk!
Na het terugkoppelen mag je hem zelf sluiten met de "opgelost" knop.
Heeft het antwoord je geholpen?
Koppel dan even terug zo houden we ons forum overzichtelijk!

Na het terugkoppelen mag je hem zelf sluiten met de "opgelost" knop.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.667 seconden