Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Standaard Joomla email(s) aanpassen
Standaard Joomla email(s) aanpassen
18 aug 2013 22:51
Joomla stuurt (in platte tekst) wat standaard e-mails uit naar bijvoorbeeld nieuwe gebruikers met daarin hun gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb deze optie voor zelf registratie uitgeschakeld. Ik voeg dus zelf nieuwe gebruikers toe. Ik heb hier nu twee samenhangende vragen over:
1. Waar kan ik de welkomstmail waarin de nieuwe gebruikersgegevens staan aanpassen. Ik heb al gezocht bij
/languages/nl-NL/com_contact.ini
/languages/nl-NL/com_users.ini
maar in beiden vind ik niet terug wat ik zoek. Er staat wel veel info over als gebruikers zichzelf registreren, maar niet als een admin dat zelf doet.
2. Is er een gratis module om deze standaard mails aan te passen? Ik ken de betalende versie Angkor , die precies doet wat ik wil, maar misschien zijn er ook gratis versies die dit kunnen aanpassen.
1. Waar kan ik de welkomstmail waarin de nieuwe gebruikersgegevens staan aanpassen. Ik heb al gezocht bij
/languages/nl-NL/com_contact.ini
/languages/nl-NL/com_users.ini
maar in beiden vind ik niet terug wat ik zoek. Er staat wel veel info over als gebruikers zichzelf registreren, maar niet als een admin dat zelf doet.
2. Is er een gratis module om deze standaard mails aan te passen? Ik ken de betalende versie Angkor , die precies doet wat ik wil, maar misschien zijn er ook gratis versies die dit kunnen aanpassen.
Met Joomla hoef je je nooit meer te vervelen!
- MvD010
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
19 aug 2013 06:58
Na heeeeeeeeeeel veel zoeken, speurwerk en een nachtje google'n ben ik er inmiddels achter dat in Joomla 2.5 deze opmaak niet meer in voornoemde files staat weergegeven, maar in een plugin file. Het gaat hier om de
/nl-NL.plg_user_joomla.ini
je kunt deze file vinden in /administrator/languages/nl-NL/
Hopelijk kan ik hiermee anderen van dienst zijn, die zich ook rot gaan zoeken in de contact of users files. Mijn tweede vraag blijft overigens nog van kracht.
Kent iemand een component of module waarin je deze welkomstmail kunt aanpassen in opmaak!
/nl-NL.plg_user_joomla.ini
je kunt deze file vinden in /administrator/languages/nl-NL/
Hopelijk kan ik hiermee anderen van dienst zijn, die zich ook rot gaan zoeken in de contact of users files. Mijn tweede vraag blijft overigens nog van kracht.
Kent iemand een component of module waarin je deze welkomstmail kunt aanpassen in opmaak!
- MvD010
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
19 aug 2013 08:48
Aanpassen in de core-vertalingen is niet zo handig. Dan ben je ze bij een update namelijk weer kwijt. Dit soort aanpassingen kan je het beste doen met overrides.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
19 aug 2013 09:01
Ik ga de tijd die ik nu kwijt ben geweest aan het zoeken, maar besteden aan het juist instellen en bekijken van instructies hoe je overrides instelt.
In antwoord op mijn tweede vraag over een goede module om de standaard mails aan te passen heb ik inmiddels de geweldige Powerful email editor gekregen. Geweldige extensie, dus bij deze kan hier een slot op!
In antwoord op mijn tweede vraag over een goede module om de standaard mails aan te passen heb ik inmiddels de geweldige Powerful email editor gekregen. Geweldige extensie, dus bij deze kan hier een slot op!
- MvD010
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.794 seconden