Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Kunena blijft hangen bij update naar 3.0.2

Kunena blijft hangen bij update naar 3.0.2

21 aug 2013 02:54 - 21 aug 2013 02:56
Vannacht druk in de weer geweest met mijn website en net voor ik wil gaan slapen nog even kijken naar updates van extensies. Kunena lijkt klaar te staan voor een update. Heb veel aan het forum veranderd en ben er erg tevreden over. Met wat angst ga ik toch updaten, aangezien ik veel heb gesleuteld en hoop dat alles zo blijft zoals ik het heb ingesteld........... HELAAS !!

Na ongeveer 2 minuten stopt hij er al mee en geeft aan dat de installatie is mislukt door een ernstige fout.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Als ik op de knop sluit druk kan ik nog wel gewoon in de backend zaken veranderen, maar als ik Kunena aanklik komt hij weer in bovenstaand scherm terecht. Daarnaast kan ik ook niet meer naar het controlepaneel ( www.sintercity.nl/administrator/index.php ). Als ik hierop klik krijg ik een hele witte pagina te zien. Ik ben bang uit te loggen omdat ik dan vermoed ook niet meer in de backend te kunnen komen aangezien het controlepaneel de eerste pagina is die opent als je inlogt.

Ik heb van mijn veranderingen stom genoeg nog geen backup gemaakt en ja dat had ik moeten doen alvorens nieuwe updates te starten, maar helaas dus niet gedaan. Wie helpt mij verder of kent dit probleem dat extensies vast blijven hangen bij het updaten?
Met Joomla hoef je je nooit meer te vervelen!
  • MvD010
  • MvD010's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

21 aug 2013 09:18 - 21 aug 2013 09:30
Herken het probleem en denk dat ik de oplossing heb. Ga naar pluginbeheer, filter bij selecteer type op Kunena en zet alle Kunena plugins even uit. Als het goed is gaat de update dan wel goed en kan je daarna de plugins weer inschakelen. Noteer (of maak een screendump) van de plugins die je uitgezet hebt.

Edit: als je de update niet kunt herstarten, download dan Kunena 3.0.2 en installeer via extensiebeheer.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

21 aug 2013 10:10
Het was dus een bekend probleem. Een kunena plugin zorgde dat de hele boel vastliep. Na het uitschakelen van de plugins liep de update verder. Heb je dus ook dit probleem zoek de oplossing bij de plugins. Vergeet ze daarna dan niet weer aan te zetten. Astrid bedankt!
Met Joomla hoef je je nooit meer te vervelen!
  • MvD010
  • MvD010's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.634 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie