Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
rechten bepalen voor Jevents
17 sep 2013 10:03
Ik blijf in de knoop zitten met het bepalen van rechten voor jevents. Welke rechten moet ik iemand geven om enkel de kalender te kunnen aanpassen, registered, author, ...
Iemand ervaring? Al vanalles geprobeerd en het net afgeschuimd maar helaas geraak ik er niet uit.
PS ik heb het zelfde probleem met phoccagallery, wil iemand enkel rechten geven tot 1 album. (geupload van picassa)
Iemand ervaring? Al vanalles geprobeerd en het net afgeschuimd maar helaas geraak ik er niet uit.
PS ik heb het zelfde probleem met phoccagallery, wil iemand enkel rechten geven tot 1 album. (geupload van picassa)
- arawolf
-
Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
-
17 sep 2013 10:17
Voor zover ik weet kun je in JEvents wel aardig wat op gebruikersniveau regelen, maar wat bedoel je met alleen de kalender?
De kalender(s) maak je inn het component eenmalig aan.
Vervolgens kunnen de gebruikers op basis van hun autorisatie evenementen aanmaken, bewerken (alle of alleen hun eigen of verwijderen.
De kalender(s) maak je inn het component eenmalig aan.
Vervolgens kunnen de gebruikers op basis van hun autorisatie evenementen aanmaken, bewerken (alle of alleen hun eigen of verwijderen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
21 sep 2013 09:30
Persoon moet geen artikels kunnen aanpassen enkel evenementen toevoegen aan de kalender.
- arawolf
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
21 sep 2013 10:03
Moet minimaal geregistreerd zijn en dan moet je de gebruiker toevoegen aan geautoriseerde gebruikers en dan kan je daar exact instellen wat die gebruiker wel en niet mag.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
21 sep 2013 11:14
ik neem aan dat je denkelijk al bij
Gebruikersbeheer: > Gebruikersgroepen > Geregistreerd een groep heb bij gemaakt .
nu kan daar ook al beetje kiezen wat hij is bv auteur etc .
en als dan verder goed is zou je bij
Componenten JEvents configuratie >permissies het een en ander kunnen instellen
zie voorbeeldje
Gebruikersbeheer: > Gebruikersgroepen > Geregistreerd een groep heb bij gemaakt .
nu kan daar ook al beetje kiezen wat hij is bv auteur etc .
en als dan verder goed is zou je bij
Componenten JEvents configuratie >permissies het een en ander kunnen instellen
zie voorbeeldje
- Leen2012
-
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
21 sep 2013 16:21
Je schrijft over twee verschillende plaatsen voor beheer.
De artikelen en de JEvents-evenementen.
Wanneer een gebruiker geen artikelen mag bewerken, maar alleen in JEvents iets mag doen,moet je de optie voor die gebruiker bij Gebruikersbeheer op Geregistreerd laten staan.
Binnen JEvents moet je dan de juiste rechten voor die gebruiker instellen.
De artikelen en de JEvents-evenementen.
Wanneer een gebruiker geen artikelen mag bewerken, maar alleen in JEvents iets mag doen,moet je de optie voor die gebruiker bij Gebruikersbeheer op Geregistreerd laten staan.
Binnen JEvents moet je dan de juiste rechten voor die gebruiker instellen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
24 okt 2013 15:12
sorry voor de late respons maar in het ziekenhuis geweest.
Ik had de aanpassingen gedaan in permissies in jevents, maar de groep die ik de rechten wil toekennen vb publicers is het niet toegelaten ( conflict). Ik vind maar niet wat er kan conflicteren.
Ik had de aanpassingen gedaan in permissies in jevents, maar de groep die ik de rechten wil toekennen vb publicers is het niet toegelaten ( conflict). Ik vind maar niet wat er kan conflicteren.
- arawolf
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
24 okt 2013 16:50Standaard groep? Eigengemaakte groep? Graag iets meer informatie en een stappenplan van hoe je te werk bent gegaan.de groep die ik de rechten wil toekennen
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
24 okt 2013 18:29
het best zou zijn dat ik een groep maak vb kalender die enkel de kalender van jevents kan bewerken en voor de rest niks. Og een groep vb publishers die ook artikels kunnen aanpassen ( wat nu het geval is) maar als extra ook de kalender kan aanpassen. Ik krijg enkel volgende foutmeldingen als ik die aanpas in jevents
- arawolf
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
24 okt 2013 18:37
Dan heb je dus al ge-experimenteerd met ACL. Standaard staan de rechten voor publisher namelijk gewoon zoals jij ze wilt hebben.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
24 okt 2013 18:53
Ik begrijp het niet goed want dit zijn de rechten van publishers
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
- arawolf
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
24 okt 2013 19:17
Waar haal je dat vandaan?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.974 seconden