Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Geen native captcha
Geen native captcha
17 sep 2013 20:52
Hallo allemaal,
Vandaag heb ik met JUpgrade www.mrweilust.nl gemigreerd van 1.5.26 naar 1.7.5. Daarna via de extension manager de update naar 2.5.14. Het hele verhaal ben ik begonnen om de contact forms te beveiligen met een captcha want we krijgen nogal wat spam. Alleen, ik kan in de Global Setting de default captcha niet instellen. Ik heb alleen de optie 'None selected'.
Het lijkt wel of ik geen native captcha heb. Kan iemand me een stukje in de goede richting helpen?
Bedankt alvast,
Stumpie
Vandaag heb ik met JUpgrade www.mrweilust.nl gemigreerd van 1.5.26 naar 1.7.5. Daarna via de extension manager de update naar 2.5.14. Het hele verhaal ben ik begonnen om de contact forms te beveiligen met een captcha want we krijgen nogal wat spam. Alleen, ik kan in de Global Setting de default captcha niet instellen. Ik heb alleen de optie 'None selected'.
Het lijkt wel of ik geen native captcha heb. Kan iemand me een stukje in de goede richting helpen?
Bedankt alvast,
Stumpie
- Stumpie
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Geen native captcha
17 sep 2013 21:49 - 17 sep 2013 21:50
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Even ter info voor de leden je nieuwe site is te zien met onderstaande URL.
www.mrweilust.nl/jupgrade/
Misschien is het een idee om die captcha uit te schakelen en EasyCalcGheck Plus ( ECC+) te gaan gebruiken.
Dit is één van de beste extensies tegen spam en wordt hier op het forum ook gebruikt ( Nooit geen spam )
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Even ter info voor de leden je nieuwe site is te zien met onderstaande URL.
www.mrweilust.nl/jupgrade/
Misschien is het een idee om die captcha uit te schakelen en EasyCalcGheck Plus ( ECC+) te gaan gebruiken.
Dit is één van de beste extensies tegen spam en wordt hier op het forum ook gebruikt ( Nooit geen spam )
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Geen native captcha
17 sep 2013 22:27
Bedankt voor het welkom en de tip. Ik ga het bekijken. Ik ben wel nieuwsgierig wat er nu aan de hand is.
- Stumpie
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Geen native captcha
17 sep 2013 22:38
Oké,
Wat je even kan proberen is het volgende.
Run de database reparatie (extensiebeheer --> tab Database)
Wat je even kan proberen is het volgende.
Run de database reparatie (extensiebeheer --> tab Database)
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Geen native captcha
17 sep 2013 22:53
Heb je de plugin wel geactiveerd en de codes ingevuld?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Geen native captcha
18 sep 2013 15:17
Hmmm, ik heb dit geprobeerd. Er werden in eerste instantie iets van 40 database issues gemeld. Na 'Fix' zou alles ok moeten zijn volgens Joomla. Toch nog steeds geen Captcha te vinden.
Als ik tijd heb zal ik binnenkort eens een kale, versie installatie doen op dezelfde host, kijken of ik dan wel een captcha heb. Zo ja, dan zou het aan het migratiepad kunnen liggen.
Stumpie
Als ik tijd heb zal ik binnenkort eens een kale, versie installatie doen op dezelfde host, kijken of ik dan wel een captcha heb. Zo ja, dan zou het aan het migratiepad kunnen liggen.
Stumpie
- Stumpie
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Geen native captcha
18 sep 2013 15:20
@Astrid: volgens
joomla docs
is de eerste stap het activeren van (re)Captcha in de Global Settings. Ik voor de zekerheid nog even gekeken, maar ik heb de plugin ook niet kunnen vinden in de plug-in manager.
Stumpie
Stumpie
- Stumpie
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Geen native captcha
18 sep 2013 15:32 - 18 sep 2013 15:34
Oké,
Begrijp trouwens niet dat je de migratie niet in één keer gedaan hebt om op joomla 2.5 te komen.
Als de plugin ontbreekt of niet geactiveerd is, dan gaat die eerste stap van joomla.org dus ook niet werken.
Wat je nog kan proberen is een kale joomla 2.5.14 installatie ( zonder de map installation ) via FTP er over heen te zetten.
En dan in de backend bij ontdekken (extensiebeheer --> tab Ontdekken) of er nog ongeïnstalleerde extensies zijn. Zo ja, installeer ze dan.
Begrijp trouwens niet dat je de migratie niet in één keer gedaan hebt om op joomla 2.5 te komen.
Als de plugin ontbreekt of niet geactiveerd is, dan gaat die eerste stap van joomla.org dus ook niet werken.
Wat je nog kan proberen is een kale joomla 2.5.14 installatie ( zonder de map installation ) via FTP er over heen te zetten.
En dan in de backend bij ontdekken (extensiebeheer --> tab Ontdekken) of er nog ongeïnstalleerde extensies zijn. Zo ja, installeer ze dan.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Geen native captcha
18 sep 2013 16:08
Ja dat was raar. JUpgrade gaf me alleen de opties 1.6, 1.7 en Majolo (?). Dus ik heb maar voor 1.7 gekozen. Misschien niet de goede versie van JUpgrade gebruikt?
Inmiddels de discover gebruikt. Dat helpt! Er werden 18 plug-ins zichtbaar, waaronder twee templates. Captcha-recaptcha staat er ook bij. Is het een idee om alle plug-ins met versie 2.50 te installeren?
Inmiddels de discover gebruikt. Dat helpt! Er werden 18 plug-ins zichtbaar, waaronder twee templates. Captcha-recaptcha staat er ook bij. Is het een idee om alle plug-ins met versie 2.50 te installeren?
- Stumpie
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Geen native captcha
18 sep 2013 16:34
Heb je een goede backup? Kan denk ik niet mis gaan, maar je hebt idd alle plugins van 2.5 wel nodig. Zou dan ook nog een keer de database repareren voor de zekerheid.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.736 seconden