Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Colorbox werkt niet meer na installatie JotCache plugin

Colorbox werkt niet meer na installatie JotCache plugin

04 okt 2013 14:01
Ik heb op een site met Joomla 2.5.14 en Mijoshop 2.1.6 de JotCache plugin geïnstalleerd. Zoals aangegeven in de handleiding heb ik qua volgorde de JotCache plugin als laatste van de system plugins staan. De jotCache plugin werkt prima, maar de colorbox (pop-up van Mijoshop/Opencart) werkt niet meer na installatie JotCache plugin en component.

Een afbeelding die normaal gesproken in een colorbox opent, wordt nu als nieuwe html-pagina getoond. Ik vermoed ergens een conflict, maar ik kom er niet uit.

hier een link naar een adres waar de site tijdelijk staat: www.wnedtesten.eu/afdekken-en-tape/1514-...0-mm-x-50-meter.html

Wie weet raad?
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

04 okt 2013 15:00
Jquery conflict? Of ben je aan het testen met plugins?

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

04 okt 2013 20:31
Nee op het moment van jouw bericht was ik niet met plugins aan het testen. Ik heb eerder wel geprobeerd een aantal plugins één voor één uit te schakelen om te zien of ik een dader kon ontdekken. Echter zonder succes.

Hieronder de ingeschakelde system plugins:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
  • Peter
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

04 okt 2013 20:48
Handiger om alle plugins die je zelf hebt geinstalleerd allemaal uit te schakelen, behalve die twee jot plugins en ze dan 1 voor 1 weer aan te zetten. Ook content- en andere plugins.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

06 okt 2013 10:46
Even een update:
In het JotCache component heb ik, om de shop goed te laten werken met caching, een aantal excludes toegevoegd voor het component com_mijoshop:

route=checkout/cart, route=checkout/success, route=payment/idealcheckoutideal/callback, route=payment/idealcheckoutideal/setup, route=checkout/checkout, route=account/forgotten, route=account/login, route=account/register, account/forgotten, route=account/voucher.html, route=account/download,route=account/logout, route=account/login, route=account/transaction, route=account/address/insert,route=account/success, route=account/voucher, route=account/password, route=account/edit, route=account/account

Gisteren veel uitgeprobeerd. De mijoshopjquery plugin kan ik niet uitschakelen, omdat dan de hele shop niet meer werkt.
Veel gegoogled op jquery conflicten en zo kwam ik uit bij een plugin voor Joomla die jquery problemen kan helpen oplossen: plg_jqueryeasy . Deze heb ik geïnstalleerd. Echter het probleem nog niet opgelost.

De moed bijna opgegeven en gezocht naar een alternatief ipv caching. Gevonden en geinstalleerd: JCH Optimize . De performancegrade (productie site) is gestegen naar 93/100 bij de website speedtest, maar nog steeds is de website te traag. Caching is echt een betere optie....

Ik herinnerde mij dat ik eerder ook al eens een probleem gehad heb met een colorbox. Bij de checkout moeten de algemene voorwaarden in een colorbox naar voren komen. Dit werkte toen niet omdat in de language file COLORbox stond met hoofdletters i.p.v. colorbox met kleine letters. In het taalbestand van Mijoshop (nl-NL.com_mijoshop.ini) stond inderdaad weer COLORbox i.p.v. colorbox. Dit aangepast en de colorbox werkt weer voor de algemene voorwaarden.

De werkende link uit het taalbestand ziet er zo uit:
Code:
"Ik heb de <a class=colorbox href=%s alt=%s><b>%s</b></a> gelezen en ga hiermee akkoord"

Echter de afbeeldingen werken nog steeds niet. Als de colorbox bij de link werkt, dan kan het toch geen jquery probleem meer zijn????
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
  • Peter
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

10 okt 2013 20:11 - 10 okt 2013 20:16
Het is gelukt. In de default theme vind je het bestand product.tpl. Op ongeveer regel 371 vind je de volgende code:
Code:
<script type="text/javascript"><!-- $(document).ready(function() { $('.colorbox').colorbox({ overlayClose: true, opacity: 0.5, rel: "colorbox" }); }); //--></script>

Als je goed kijkt, zie je dat een gedeelte hiervan is uitgeschakeld d.m.v.
Code:
<!-- en //-->
Deze verwijderd en de colorbox werkt weer.

Om overschrijven bij een update te voorkomen heb ik via de theme editor een nieuw theme aangemaakt en daar de product.tpl van het default theme heen gekopieerd.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
  • Peter
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.670 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie