Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost uitschakelen tekstverwerker
uitschakelen tekstverwerker
05 nov 2013 10:46
Ik wil een enquête opnemen op mijn website en koos voor SurveyMonkey met een keurige videouitleg door Mindert Aardema.
Om de gegenereerde HTML code in een door mij aangemaakte module op te nemen zou de standaard tekstverwerker ingesteld moeten staan op "geen tekstverwerker". Dat heb ik gedaan, echter als ik deze code van SurveyMonkey kopieer en plak, dan verandert (verdwijnt) deze telkens als ik de module op wil slaan waarmee de enquête niet zichtbaar wordt op mijn website.
Wat zou ik verkeerd doen?
Om de gegenereerde HTML code in een door mij aangemaakte module op te nemen zou de standaard tekstverwerker ingesteld moeten staan op "geen tekstverwerker". Dat heb ik gedaan, echter als ik deze code van SurveyMonkey kopieer en plak, dan verandert (verdwijnt) deze telkens als ik de module op wil slaan waarmee de enquête niet zichtbaar wordt op mijn website.
Wat zou ik verkeerd doen?
- frasme
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
05 nov 2013 10:56 - 05 nov 2013 10:56
Als het puur om html code gaat, kan ik je eigenlijk alleen maar adviseren om JCE als editor te gebruiken en daar bij het eerste profiel (backend) alle opties op toestaan te zetten. Dan kan je gewoon in de editor blijven en hoef je alleen maar boven de knoppenbalk op "toggle editor" te klikken om html in te kunnen voeren.
Je moet overigens wel even controleren of bij Algemene instellingen tabblad Tekstfilters bij Super Users gekozen is voor geen filter. Dit staat standaard zo, maar als dat verkeerd staat dan werkt het sowieso niet.
Je moet overigens wel even controleren of bij Algemene instellingen tabblad Tekstfilters bij Super Users gekozen is voor geen filter. Dit staat standaard zo, maar als dat verkeerd staat dan werkt het sowieso niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Laatst bewerkt 05 nov 2013 10:56 door Astrid.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
05 nov 2013 11:13 - 05 nov 2013 11:30
Ik gebruik JCE en heb alle opties op toestaan gezet en tekstfilters Super Users staan goed. "Toggle editor" kan ik boven mijn knoppenbalk niet vinden, maar wel onder het invulscherm een button "Schakelen tekstverwerker" Als ik hierop klik zie ik alleen een leeg tekstveld en ga ervan uit dat hierin de HTML moet komen te staan en deze is als volgt:
Als ik dit doe en dan opsla is de HTML veranderd in:
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Dat gaat dus fout.
Code:
<div id="surveyMonkeyInfo"><div><script src="https://www.surveymonkey.com/jsEmbed.aspx?sm=voXsGTVBH3bX9oRjVE6mPQ_3d_3d"> </script></div>Create your free online surveys with <a href="https://www.surveymonkey.com">SurveyMonkey</a> , the world's leading questionnaire tool.</div>
Als ik dit doe en dan opsla is de HTML veranderd in:
Code:
<div id="surveyMonkeyInfo">
<div> </div>
Create your free online surveys with <a href="https://www.surveymonkey.com">SurveyMonkey</a> , the world's leading questionnaire tool.</div>
Dat gaat dus fout.
Laatst bewerkt 05 nov 2013 11:30 door Astrid.
- frasme
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
05 nov 2013 11:30
Denk dat je code dan niet klopt. Ik ken de handleiding niet maar heb ff snel een standaard enquete aangemaakt en deze code doet het bij mij wel goed:
Code:
<div id="surveyMonkeyInfo"><div><script src="https://www.surveymonkey.com/jsEmbed.aspx?sm=maCaMj4Ii_2bsthXXesmjf_2fg_3d_3d"> </script></div>Create your free online surveys with <a href="https://www.surveymonkey.com">SurveyMonkey</a> , the world's leading questionnaire tool.</div>
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
05 nov 2013 11:38
Ook jouw code ingegeven in mijn tekstveld. Als ik vervolgens opsla of gewoon toggle naar de reguliere tekstverwerker is de HTML meteen weer weg.
- frasme
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
05 nov 2013 11:43
Dan staat er toch iets niet goed bij je instellingen. Overigens werkt jouw code ook.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
05 nov 2013 11:51
Ik heb versie 2.3.3.2 En. Dat ziet er helemaal anders uit. Misschien dat ik eerst even dezelfde versie als die van jou moet "scoren"? Kun je me ook daar misschien even mee helpen? Of moet ik daar een nieuw topic voor aanmaken?
- frasme
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
05 nov 2013 12:13
heb eerst maar het Language pakket NL geïnstalleerd en dat werkt.
- frasme
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
05 nov 2013 12:22 - 05 nov 2013 12:25
oeps, ontdek nu pas dat ik binnen JCE moet zijn in het tabblad profielen tekstverwerker en dat hetgene wat je hierboven liet zien in de default zit. Daar stonden inderdaad bij de uitgebreide parameters een paar vinkjes niet goed. Heb ik nu goed gezet.
Maar helaas, de HTML krijg ik niet erin!
Maar helaas, de HTML krijg ik niet erin!
Laatst bewerkt 05 nov 2013 12:25 door frasme.
- frasme
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
05 nov 2013 12:53 - 05 nov 2013 12:54
Dan weet ik het zo ook niet. Browsercache een keer legen en opnieuw inloggen in de backend en code nog een keer plakken? Moet werken. Of er staat nog een andere instelling bij JCE niet goed, maar ik zou zo even niet weten welke dat zou moeten zijn.
Groetjes, Astrid
sluiten
Laatst bewerkt 05 nov 2013 12:54 door Astrid.
- Astrid
-
-
05 nov 2013 13:07
Gedaan en ik heb nu die HTML er in maar in de frontend zie ik hem alleen als HTML, niet de enquête zelf dus.
- frasme
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
05 nov 2013 13:09
Heb je een link?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.835 seconden