Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Verzenden Nieuwsbrief met AcyMailing
Verzenden Nieuwsbrief met AcyMailing
20 nov 2013 11:57
Ik heb het laatste half jaar met Acymailing 4.4.1 een viertal nieuwsbrieven verzonden vanuit de website
www.geloveninsamenleven.nl
. Uit de statistieken blijkt dat slechts ruim 30% de mail opende (zie bijlage). Ik heb het vermoeden dat niet alle adressen de mail krijgen, omdat het bestand niet in een keer verzonden kan worden. Kan deze laatste veronderstelling kloppen? En is dat op te lossen met de (betaalde) versie Essential?
Wie kan mij zijn ervaring delen.
Bedankt alvast,
Jan.
Wie kan mij zijn ervaring delen.
Bedankt alvast,
Jan.
- wesselsjan
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
20 nov 2013 14:18
Denk niet dat je dat kunt beïnvloeden met de commerciële versie. Hou er wel rekening mee dan bijvoorbeeld in Outlook veel mensen het voorbeeldvenster aan hebben staan. Ze openen dan technisch gezien niet de e-mail als ze hem lezen in het voorbeeldvenster.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
20 nov 2013 23:02
Maar zou mijn veronderstelling kunnen kloppen dat niet alle mailtjes zijn verstuurd, omdat er maar een beperkt aantal in een sessie kan worden verzonden? Ik heb bij vijf geadresseerden van de laatste zending nagevraagd over de ontvangst, en twee hadden de mail niet ontvangen.
- wesselsjan
20 nov 2013 23:11
Dag wesselsjan
Ik gebruik zelf ook AcyMailing.
Mocht je niet alles in 1 keer kunnen versturen dan moet je het een uur later nog eens proberen.
Meestal verstuurd hij dan de rest van de nieuwsbrieven. Je kunt bij de persoonsgegevens zien of zij een mail hebben gehad. Soms komt de mail ook in de folder SPAM! Vandaar dat ze hem niet zien.
De Meester servers hebben een maximaal aan mails wat je per uur mag versturen. Dit om Spam tegen te werken.
Ik gebruik zelf ook AcyMailing.
Mocht je niet alles in 1 keer kunnen versturen dan moet je het een uur later nog eens proberen.
Meestal verstuurd hij dan de rest van de nieuwsbrieven. Je kunt bij de persoonsgegevens zien of zij een mail hebben gehad. Soms komt de mail ook in de folder SPAM! Vandaar dat ze hem niet zien.
De Meester servers hebben een maximaal aan mails wat je per uur mag versturen. Dit om Spam tegen te werken.
Theorie is als je alles weet en niets werkt.
Praktijk is als alles werkt en je weet niet waarom.
Praktijk is als alles werkt en je weet niet waarom.
- Zweerink
- Nieuw op Joomla!NL
23 nov 2013 16:18
Ik blijf toch met onzekerheid zitten: in de statistieken van de laatste nieuwsbrief staat bij alle abonnees in de kolom Bezorgd een vinkje. Ze zouden ze dus allemaal hebben moeten gekregen. Toch blijkt uit mijn niet-representatieve steekproef dat twee van de vijf niets hebben ontvangen. Ik ga bij de volgende nieuwsbrief eens verder experimenteren met de verzending.
Voorlopig sluit ik dit draadje.
Voorlopig sluit ik dit draadje.
- wesselsjan
Tijd voor maken pagina: 0.635 seconden