Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost extenties zijn niet te installeren via normale manier
extenties zijn niet te installeren via normale manier
16 sep 2013 22:33
Hallo,
Ik ben bezig met een website en gebruik daarvoor de laatste joomla 2.5.14 versie.
Nu is er bij de webhoster een beperking, dat ik geen zip-bestanden kan/mag uploaden.
Nu zijn alle extenties in zip-bestanden.
Ik heb nu dus geprobeerd, op advies van de webhoster, om de zip-bestanden eerst lokaal uit te pakken, via ftp te uploaden en dan via verkennen te installeren.
Tot nu toe is dat alleen gelukt met de template. JIPPIE.
Helaas met alle anderen niet, ik wil o.a. de jce-editor, dfcontact en nog veel meer extenties op de website plaatsen.
Wie kan mij een andere mogelijkheid bieden?
De webhoster is Transip, naar mijn idee een best groot bedrijf, dus snap het probleem daar niet.
Ik wil wel overstappen naar een andere webhoster, maar diegene waar de website voor is, wil dat niet.
Ik ben bezig met een website en gebruik daarvoor de laatste joomla 2.5.14 versie.
Nu is er bij de webhoster een beperking, dat ik geen zip-bestanden kan/mag uploaden.
Nu zijn alle extenties in zip-bestanden.
Ik heb nu dus geprobeerd, op advies van de webhoster, om de zip-bestanden eerst lokaal uit te pakken, via ftp te uploaden en dan via verkennen te installeren.
Tot nu toe is dat alleen gelukt met de template. JIPPIE.
Helaas met alle anderen niet, ik wil o.a. de jce-editor, dfcontact en nog veel meer extenties op de website plaatsen.
Wie kan mij een andere mogelijkheid bieden?
De webhoster is Transip, naar mijn idee een best groot bedrijf, dus snap het probleem daar niet.
Ik wil wel overstappen naar een andere webhoster, maar diegene waar de website voor is, wil dat niet.
- Andejo
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
16 sep 2013 23:11
Joomla bijhouden is op die manier bijna niet te doen.
Mogelijk alternatief: Je kunt de site ook ergens anders onderbrengen maar de domeinregistratie wel bij TransIP laten.
Mogelijk alternatief: Je kunt de site ook ergens anders onderbrengen maar de domeinregistratie wel bij TransIP laten.
- Peter
-
- Algemeen Moderator
-
17 sep 2013 08:43
Mijn advies is gauw weg van TransIp.
Mijn ervaring met TransIp doordat verschillende klanten deze hostingprovider gebruikten :
- niet Joomla vriendelijk (FreeBSD server met PHP 5.2),
- vanwege beveiliging veel zaken op slot (niet zelf te veranderen)
- Helpdesk moeilijk te bereiken (per mail vaak 48 uur wachten voor antwoord)
- te duur voor geboden service en mogelijkheden
Zoek voordat je overstapt naar een hostingprovider die actief Joomla ondersteund.
Ik gebruik zelf Yourhosting en voor mijn klanten Starthosting (heb geen aandelen hoor).
Mijn ervaring met TransIp doordat verschillende klanten deze hostingprovider gebruikten :
- niet Joomla vriendelijk (FreeBSD server met PHP 5.2),
- vanwege beveiliging veel zaken op slot (niet zelf te veranderen)
- Helpdesk moeilijk te bereiken (per mail vaak 48 uur wachten voor antwoord)
- te duur voor geboden service en mogelijkheden
Zoek voordat je overstapt naar een hostingprovider die actief Joomla ondersteund.
Ik gebruik zelf Yourhosting en voor mijn klanten Starthosting (heb geen aandelen hoor).
- TonGeul
-
- Bekend met Joomla!NL
-
-
17 sep 2013 08:50
Ik ben het eens met de vorige twee reacties.
TransIP is heel goed in het beheer van een domein en biedt de nodige instellingen om alle koppelingen / doorsturingen zelf kunnen instellen.
Joomla!vriendelijk zijn ze helaas niet.
Overstappen naar een betere en Joomla!vriendelijke provider is inderdaad het enige juiste advies.
TransIP is heel goed in het beheer van een domein en biedt de nodige instellingen om alle koppelingen / doorsturingen zelf kunnen instellen.
Joomla!vriendelijk zijn ze helaas niet.

Overstappen naar een betere en Joomla!vriendelijke provider is inderdaad het enige juiste advies.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
17 sep 2013 09:02 - 17 sep 2013 09:02
Mocht je echt willen blijven vechten met transip, kijk dan eens of het wel werkt als je het installatiepakket uitpakt en de inhoud in de /tmp map zet en dan optie twee (installeren vanuit map). Ben het met mijn voorgangers eens overigens dat de meest verstandige oplossing is om over te stappen. Dit forum wordt gehost bij
Wned
. Super Joomla vriendelijke hosting.
Edit Astrid: Tegelijk met Wouter
.
Edit Astrid: Tegelijk met Wouter

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Laatst bewerkt 17 sep 2013 09:02 door Astrid.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.714 seconden