Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost up to date houden
up to date houden
30 dec 2013 16:33
Omdat het toch wel heel belangrijk is om niet alleen Joomla zelf up to date houden, maar ook de in gebruik zijnde extensies en componenten, heb ik een vraag.
Van sommige krijg ik wel een melding als er een nieuwe versie is, van anderen weer niet.
Als voorbeeld geef ik Easybook Reloaded.
Door een topic hier op het forum kwam ik erachter dat ik niet de nieuwste versie had, nu dus wel.
Nu is mijn vraag, is het een kwestie van telkens alles controleren of is er een andere manier?
Van sommige krijg ik wel een melding als er een nieuwe versie is, van anderen weer niet.
Als voorbeeld geef ik Easybook Reloaded.
Door een topic hier op het forum kwam ik erachter dat ik niet de nieuwste versie had, nu dus wel.
Nu is mijn vraag, is het een kwestie van telkens alles controleren of is er een andere manier?
- blackcruiser
-
Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
-
up to date houden
30 dec 2013 16:42
Niet zelf uitgeprobeerd, maar deze plugin lijkt te doen wat je zoekt:
CUpdater
- Peter
-
- Algemeen Moderator
-
up to date houden
30 dec 2013 18:29
Zal deze eens installeren en proberen. Maar ben bang dat het niet helemaal doet wat ik wil!
CUpdater is a system plugin that will notify you with a mail if there is a joomla or 3rd party extension (only for extensions that have provided an update server) update available.
CUpdater is a system plugin that will notify you with a mail if there is a joomla or 3rd party extension (only for extensions that have provided an update server) update available.
- blackcruiser
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
up to date houden
30 dec 2013 19:22
Daar zit ook precies de reden van jouw vraag.
Want sinds Joomla! 2.5 hebben extensie-ontwikkelaars de mogelijkheid om met een update-server te werken.
Ze moeten dan bij een nieuwe update hun versie daar plaatsen.
Als Joomla! controleert of extensies actueel zijn, dan wordt die update-server benadert.
Maar nog niet alle ontwikkelaars werken op die manier.
Gelukkig worden het er wel steeds meer.
Twitter is een goed medium om de ontwikkelaars te volgen.
Wanneer je hun account op twitter volgt ben je actueel op de hoogte van nieuwe versies.
Zelf houd ik in een Excel-overzicht bij op welke website ik welke extensies heb toegepast.
Ongeveer 1x per maand loop ik dan alle extensies langs om te zien of er updates zijn.
Dar geldt dus met name voor de extensies die nog niet door Joomla!zelf worden herkend.
Het zal dus voorlopig nog deels handwerk blijven.
Ik hoop wel dat de meeste ontwikkelaars met de opkomst van Joomla! 3.x de optie van de update-server breder gaan toepassen.
Want sinds Joomla! 2.5 hebben extensie-ontwikkelaars de mogelijkheid om met een update-server te werken.
Ze moeten dan bij een nieuwe update hun versie daar plaatsen.
Als Joomla! controleert of extensies actueel zijn, dan wordt die update-server benadert.
Maar nog niet alle ontwikkelaars werken op die manier.
Gelukkig worden het er wel steeds meer.
Twitter is een goed medium om de ontwikkelaars te volgen.
Wanneer je hun account op twitter volgt ben je actueel op de hoogte van nieuwe versies.
Zelf houd ik in een Excel-overzicht bij op welke website ik welke extensies heb toegepast.
Ongeveer 1x per maand loop ik dan alle extensies langs om te zien of er updates zijn.
Dar geldt dus met name voor de extensies die nog niet door Joomla!zelf worden herkend.
Het zal dus voorlopig nog deels handwerk blijven.
Ik hoop wel dat de meeste ontwikkelaars met de opkomst van Joomla! 3.x de optie van de update-server breder gaan toepassen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
up to date houden
30 dec 2013 19:36
Ik sluit me helemaal bij Wouter aan.
Alleen is dit een vreemd voorbeeld deze extensie geeft wel automatisch update aan.Als voorbeeld geef ik Easybook Reloaded.

Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
up to date houden
30 dec 2013 19:41Jelle.D schreef : Ik sluit me helemaal bij Wouter aan.
Alleen is dit een vreemd voorbeeld deze extensie geeft wel automatisch update aan.Als voorbeeld geef ik Easybook Reloaded.
Sluit me daar ook bij aan!
Geeft wel een update aan maar dan moet je daar eerst naar gaan kijken.
Anders dus als bijvoorbeeld JCE editor.
- blackcruiser
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
up to date houden
30 dec 2013 19:47
Dat klopt ook weer. 
En dan moeten de instellingen ook nog goed staan.
Als je vraag is beantwoord mag je na het terugkoppelen hem op opgelost zetten.

En dan moeten de instellingen ook nog goed staan.
Als je vraag is beantwoord mag je na het terugkoppelen hem op opgelost zetten.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
- blackcruiser
-
Heeft onderwerp gestart
-
-