Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

mail komt niet aan

mail komt niet aan

13 feb 2014 15:19
Hallo,

Ik heb een vraag.

Een joomla 2.5.18 website draait op de host van Yourhosting. Als ik bij breezingform een formulier maak moet je een emailadres opgeven. Als ik hier een emailadres opgeef van de info@domeinnaam.nl komt de mail niet over. Als ik daar een ander mailadres opgeef komt de mail wel aan. Alle mailadressen die gekoppeld zijn aan dit domein weigeren de verstuurde mail.

Als ik vanaf een ander mailadres (dus buiten de website om) een mail naar info@domeinnaam.nl stuur komt de mail wel aan.

Bij mailer heb je drie opties, phpmail, smtpmail en sendmail. Heb ze alle drie geprobeerd.
  • gjka
  • gjka's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

mail komt niet aan

13 feb 2014 17:18
Ik denk dat je wel wat aan deze uitleg zult hebben: Lokale mailafhandeling uitschakelen .

Ik weet niet of je bij YourHosting dit zelf in de DNS-instellingen mag aanpassen.
Als je dat niet kunt vinden, kun je het hun supportmensen vragen te doen.

Mede door dit soort problemen wordt YourHosting hier op het forum niet in de categorie Joomla!vriendelijke hosters geplaatst.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

mail komt niet aan

13 feb 2014 20:54
@wouter

Dit geldt alleen als op de host zelf de mail niet afgehandeld wordt.
Dus als je een externe mail server hebt zoals Microsoft Exchange of Googlemail

@gja
Ik weet niet of Yourhosting de hosting ende mail op dezelfde server afhandelt.
Daarnaast weet ik ook niet welk controlpanel men tegenwoordig gebruikt en wat de mogelijkheden daarvan zijn.
Bekijk, als het kan, het maillog van je host. Daar kun je de zien wat er gebeurd.
Kijk voor de zekerheid ook je SPAM boxen na. Het is heel goed mogelijk dat de mail daar terecht is gekomen.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.767 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie