Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

phpmailer.php & Chronoforms

04 mrt 2014 13:18 - 04 mrt 2014 13:19
Hallo,

Al een tijdje probeer ik een registratie formulier te maken die ook de ingevulde data naar een bepaald (vast) e-mailadres te stuurt.

Ik dacht dat dat met Chronoforms zou moeten kunnen, maar elke keer als ik een 2e mailfunctie gebruik krijg ik een foutmelding.

Alles werkt goed als ik maar 1 mail-functie gebruik (in setup: joomla-activatie), ik krijg de joomla-activatie mail binnen, maar als ik een 2e mail functie gebruik (om de data naar het fixte mail adres te sturen) gaat het niet goed. Ik heb gezien als ik de joomla-activatie-module geen mails laat versturen, de 2e mail functie WEL werkt.

Ik krijg dus met geen mogelijkheid 2 mailtjes.

Wanneer ik de 2 mail functies gebruik krijg ik de volgende foutmelding:
Fatal error: Cannot redeclare class phpmailerException in /var/www/qb305268/data/www/cematic.nl/libraries/cegcore/vendors/phpmailer/class.phpmailer.php on line 2532

Zit dit nu in Joomla? Ik kan op het Chronoforms forum hier niet over vinden.

Joomla 2.5.9
Chronoforms 5
PHP 5.3.3
  • crazylemon
  • crazylemon's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

04 mrt 2014 13:23 - 04 mrt 2014 13:26
Hallo,

:of:

Ik zou eerst even je joomla versie updaten naar de huidige versie 2.5.18, jou versie is onveilig!
En in de tussen tijd zijn er veel bugs verholpen.
Maak altijd eerst een backup!!
:back:
Misschien is je probleem na die tijd ook opgelost.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

05 mrt 2014 11:47
Oke Jelle, met dank aan jou, Astrid en Wouter heb ik joomla kunnen updaten naar 2.5.18 :)

Echter, nog steeds hetzelfde probleem met chronoforms:

Ik ontvang de activation mail, maar niet het 2e mailtje met daarin de form-gegevens. (Als ik deze twee omdraai in volgorde krijg ik wel de form-gegevens gemaild, maar niet de account activatie-mail)
In beide gevallen krijg ik de volgende foutmelding:

Fatal error: Cannot redeclare class phpmailerException in /var/www/qb305268/data/www/cematic.nl/libraries/cegcore/vendors/phpmailer/class.phpmailer.php on line 2532
  • crazylemon
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

05 mrt 2014 13:26 - 06 mrt 2014 12:57
Update: Ik heb de file class.phpmailer.php vervangen door versie: 5.2.4 en krijg nu deze foutmelding (misschien helpt deze info om in een bepaalde richting te kijken?).

Parse error: syntax error, unexpected '?', expecting ',' or ';' in /var/www/qb305268/data/www/cematic.nl/libraries/cegcore/vendors/phpmailer/class.phpmailer.php on line 173

Of misschien een oplossing die het probleem kan omzeilen? Mijn eigenlijke vraag is:
Hoe kan ik bij het registreren van een nieuwe gebruiker op onze website, naast de standaard activatie-mail van Joomla, ook de formulier gegevens naar een vast e-mail adres versturen?

Dit heb ik nodig om onze buitendienst te informeren over eventuele nieuwe prospects (het doorsturen van de standaard admin notificatie voldoet hier NIET, want daar staat alleen een gebruikersnaam/email in. Te weinig info voor onze buitendienst).

Edit Jelle.D: Ik heb je berichten samengevoegd, en bumpen is verboden zie forumregels./COLOR]
  • crazylemon
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.713 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie