Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Foutmeldingen bij Community Builder
06 mrt 2014 14:52
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het installeren en configureren van Community Builder op mijn Joomla website www.leesfanaten.nl en het lukt heel aardig, maar ik loop tegen wat foutmeldingen aan.
Allereerst krijg ik deze melding als ik via frontend een nieuwe gebruiker aanmaak:
Daarna krijg ik een foutmelding als ik een foto wil uploaden als profielfoto:
Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen?
Alvast bedankt!
Groetjes Kristie
Ik ben bezig met het installeren en configureren van Community Builder op mijn Joomla website www.leesfanaten.nl en het lukt heel aardig, maar ik loop tegen wat foutmeldingen aan.
Allereerst krijg ik deze melding als ik via frontend een nieuwe gebruiker aanmaak:
Wel krijg ik dan gewoon een e-mail met bevestigingslink en als ik daarop klik, lukt het aanmeldproces wel gewoon.Warning: is_readable() [function.is-readable]: open_basedir restriction in effect. File(/dev/urandom) is not within the allowed path(s): (/home/deb27641n2/:/tmp:/var/tmp:/usr/local/lib/php/:/nfs/home/deb27641n2/:/home/deb27641n2/) in /home/deb27641n2/domains/leesfanaten.nl/public_html/libraries/phpass/PasswordHash.php on line 51
Daarna krijg ik een foutmelding als ik een foto wil uploaden als profielfoto:
En dat lukt dus ook niet.Profiel afbeelding : Error occurred during the moving of the uploaded file. Method: Move
Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen?
Alvast bedankt!
Groetjes Kristie
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
07 mrt 2014 09:56
Ik vermoed een probleem met de serverconfiguratie/maprechten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
11 mrt 2014 13:53
Wat bedoel je precies met serverconfiguratie?
Want de maprechten staan allemaal gewoon op 755, dat is toch juist?
Want de maprechten staan allemaal gewoon op 755, dat is toch juist?
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
-
11 mrt 2014 19:15
Ik heb heel de middag al zitten googlen en het is helaas nog steeds niet opgelost, maar ik ben al wel iets wijzer geworden.
Het schijnt te maken te hebben met de open_basedir. Mensen zouden alleen toegang mogen hebben tot hun eigen gegevens. En de standaard instelling zorgt ervoor dat alle files geopend mogen worden.
Schijnbaar moeten de php.ini instellingen aangepast worden. Maar hoe het precies werkt en wat ik moet doen, is me helaas nog niet duidelijk. Kan iemand me helpen hiermee?
Het schijnt te maken te hebben met de open_basedir. Mensen zouden alleen toegang mogen hebben tot hun eigen gegevens. En de standaard instelling zorgt ervoor dat alle files geopend mogen worden.
Schijnbaar moeten de php.ini instellingen aangepast worden. Maar hoe het precies werkt en wat ik moet doen, is me helaas nog niet duidelijk. Kan iemand me helpen hiermee?
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
-
11 mrt 2014 19:22 - 11 mrt 2014 19:25
Hallo,
Zoals Astrid ook al vermoede heeft dit te maken met de serverconfiguratie.
Neem contact op met je hoster.
Zoals Astrid ook al vermoede heeft dit te maken met de serverconfiguratie.
Neem contact op met je hoster.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
12 mrt 2014 15:44 - 12 mrt 2014 15:46
Inmiddels een antwoord ontvangen van mijn hoster, dus ik zal het even terugkoppelen voor anderen die hetzelfde probleem ervaren:
1. De eerste is inderdaad een open_basedir restrictie. Deze zorgt ervoor dat je binnen je pakket enkel bij bestanden en mappen kunt komen waar je toegang tot hoort te hebben. Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat je niet bij de bestanden van andere gebruikers op de server kunt komen, en andere gebruikers ook niet bij de bestanden van jou. Je kunt ook niet bij de /dev/-map op de server.
Het script zelf hanteert al een alternatieve methode, waardoor het proces verder wel correct verloopt. Enkel de foutmelding wordt niet correct onderdrukt. Je kunt dit heel eenvoudig oplossen door de methode thé gebruiken die hier wordt beschreven: stackoverflow.com/a/11242947 . (probleem is echter dat ik niet bij mijn php.ini file kan, vanwege deze shared server, dus in afwachting van hun volgende reactie is dit probleem nog niet opgelost.
2. Het probleem met het uploaden van afbeeldingen wordt veroorzaakt doordat de map waarin Joomla het bestand probeert weg te schrijven niet beschrijfbaar is. Permissie 755 is helaas niet voldoende, je dient hier permissie 777 te gebruiken.
Ik heb daarom de map Components/Comprofiler/images en de submappen van images op 777 gezet,
Alsmede de map Images/comprofiler en de submappen van comprofiler. Probleem is nu opgelost.
Groetjes, Kristie
1. De eerste is inderdaad een open_basedir restrictie. Deze zorgt ervoor dat je binnen je pakket enkel bij bestanden en mappen kunt komen waar je toegang tot hoort te hebben. Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat je niet bij de bestanden van andere gebruikers op de server kunt komen, en andere gebruikers ook niet bij de bestanden van jou. Je kunt ook niet bij de /dev/-map op de server.
Het script zelf hanteert al een alternatieve methode, waardoor het proces verder wel correct verloopt. Enkel de foutmelding wordt niet correct onderdrukt. Je kunt dit heel eenvoudig oplossen door de methode thé gebruiken die hier wordt beschreven: stackoverflow.com/a/11242947 . (probleem is echter dat ik niet bij mijn php.ini file kan, vanwege deze shared server, dus in afwachting van hun volgende reactie is dit probleem nog niet opgelost.
2. Het probleem met het uploaden van afbeeldingen wordt veroorzaakt doordat de map waarin Joomla het bestand probeert weg te schrijven niet beschrijfbaar is. Permissie 755 is helaas niet voldoende, je dient hier permissie 777 te gebruiken.
Ik heb daarom de map Components/Comprofiler/images en de submappen van images op 777 gezet,
Alsmede de map Images/comprofiler en de submappen van comprofiler. Probleem is nu opgelost.
Groetjes, Kristie
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
-
12 mrt 2014 16:53
Het is al vaker gezegd hier: overweeg eens om over te stappen naar een Joomla-vriendelijke hoster. Denk overigens dat je 1 wel kunt onderdrukken door bij Algemene Instellingen op het tabblad server de foutrapportage op "geen" te zetten. Niet echt netjes, maar als je bij die hoster wilt blijven wel een mogelijkheid.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
12 mrt 2014 17:06 - 12 mrt 2014 17:07
Bedankt voor je reactie Astrid.
Antagonist is toch een best Joomla vriendelijke hoster naar mijn mening.
Heb er niet zo vaak problemen mee, en als die er wel zijn, word het altijd netjes opgelost.
Ik zal die foutrapportages eens proberen.
Groetjes Kristie
Antagonist is toch een best Joomla vriendelijke hoster naar mijn mening.
Heb er niet zo vaak problemen mee, en als die er wel zijn, word het altijd netjes opgelost.
Ik zal die foutrapportages eens proberen.
Groetjes Kristie
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
-
12 mrt 2014 17:08
Klopt. Maar ik heb wel eens gehoord dat ze verschillende servers hebben met verschillende configuraties, dus dat het een beetje afhankelijk is van op welke server je site staat.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
12 mrt 2014 17:52
Ik zal het eens overwegen, mochten er meer problemen zich voordoen. Maar voorlopig zit ik hier nog goed 
Het uitzetten van de foutrapportages geeft inderdaad wel effect.
groetjes Kristie

Het uitzetten van de foutrapportages geeft inderdaad wel effect.
groetjes Kristie
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
-
Tijd voor maken pagina: 0.772 seconden