Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Gebruikers aangemaakt, vreemde zaak
Gebruikers aangemaakt, vreemde zaak
03 jun 2014 12:11
Even de titel nader verklaren: ik heb nu meerdere gebruikers aangemaakt: zeg even voor het gemak "Gebruiker 1" en "Gebruiker 2".
Als ik inlog als Gebruiker 1, zie ik het menu waar je een artikel kan aanmaken in de categorie waar ik de rechten voor heb.
Dit menu zie ik ook als ik in de categorie van Gebruiker 2 zit! Dus het lijkt alsof je een artikel kunt aanmaken (en dit kan ook) maar dan wordt het geplaatst in de categorie van Gebruiker 1.
Kan dit op 1 of andere manier aangepast worden dat het menu om een artikel aan te maken alleen getoond wordt in de categorie waar je bent in gelogd?
Als ik inlog als Gebruiker 1, zie ik het menu waar je een artikel kan aanmaken in de categorie waar ik de rechten voor heb.
Dit menu zie ik ook als ik in de categorie van Gebruiker 2 zit! Dus het lijkt alsof je een artikel kunt aanmaken (en dit kan ook) maar dan wordt het geplaatst in de categorie van Gebruiker 1.
Kan dit op 1 of andere manier aangepast worden dat het menu om een artikel aan te maken alleen getoond wordt in de categorie waar je bent in gelogd?
- David
-
Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
- Webneus 2
03 jun 2014 12:19
Als het goed is, heb je in Categorie-beheer aangegeven in welke categorie die gebruiker iets mag doen.
In het menu-item voor het aanmaken van een nieuw artikel kun je niet aangeven wat die gebruiker wel/niet mag.
Maar als het goed is, moet die gebruiker bij het aanmaken van een nieuw artikel een keuze maken uit de categorie(ën) waarvoor die persoon is geautoriseerd.
De categorieën waar die gebruiker niet een artikel in mag aanmaken, moeten dus niet selecteerbaar zijn.
In het menu-item voor het aanmaken van een nieuw artikel kun je niet aangeven wat die gebruiker wel/niet mag.
Maar als het goed is, moet die gebruiker bij het aanmaken van een nieuw artikel een keuze maken uit de categorie(ën) waarvoor die persoon is geautoriseerd.
De categorieën waar die gebruiker niet een artikel in mag aanmaken, moeten dus niet selecteerbaar zijn.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
03 jun 2014 12:53
De instellingen staan volgens mij wel goed.
Gebruiker 1 kan alleen berichten aanmaken in Categorie 1, Gebruiker 2 in Categorie 2.
Alleen ik vind het apart dat je als Gebruiker 1 wel naar de categorie van Gebruiker 2 kan en als je daar dan een bericht plaatst komt die in Categorie 1 (dus de juiste) terecht.
Gebruiker 1 kan alleen berichten aanmaken in Categorie 1, Gebruiker 2 in Categorie 2.
Alleen ik vind het apart dat je als Gebruiker 1 wel naar de categorie van Gebruiker 2 kan en als je daar dan een bericht plaatst komt die in Categorie 1 (dus de juiste) terecht.
- David
-
Heeft onderwerp gestart
-
- Webneus 2
03 jun 2014 20:44
Er is een verschil tussen bekijken en bewerken. En als de gebruikers elkaars categorieën niet mogen zien, dan moet je je instellingen aanpassen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
03 jun 2014 20:50
Aanmaken van een artikel kan alleen in de categorie van de gebruiker. Bij het aanpassen kan je echter wel de categorie wijzigen. Is dat gebruikelijk?
- David
-
Heeft onderwerp gestart
-
- Webneus 2
03 jun 2014 22:25
Nee. Dan heb je toch nog ergens iets verkeerd ingesteld.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.791 seconden