Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost xmap niet te verwijderen
xmap niet te verwijderen
22 jun 2014 10:12
Ik zal ongetwijfeld weer niet goed bezig zijn geweest. Ik heb nu in extentie beheer 6x een xmap staan en geen van allen werkt . Als ik een menu wil aanmaken zie ik ook bij selecte de xmaap component niet. Ook kan ik in extentiebeheer de xmappen niet verwijderen. Ik zie ook in het hoofmenu is er geen xmap component aanwezig.. Als ik een xmap component wil deinstalleren krijg ik fout melding ,er geen pad naar components com.xmap is.
Klopt ook want die is er niet. Als ik de component handmatig toevoeg in de /adminstrator/components/ dat lost ook niets op. Hoe kom ik van alle componenten in extentie beheer af??
Klopt ook want die is er niet. Als ik de component handmatig toevoeg in de /adminstrator/components/ dat lost ook niets op. Hoe kom ik van alle componenten in extentie beheer af??
- opakeesje
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
xmap niet te verwijderen
22 jun 2014 16:35
Door een back-up van je site terug te zetten van voordat je XMap op je site hebt geïnstalleerd.
En als je die niet hebt, kun je via phpMyAdmin de extensie ook uit je site-tabellen halen.
Maar maak dan wel eerst een volledige back-up (bijvoorbeeld met Akeeba Backup) voordat je in de tabellen gaat muteren.
En als je die niet hebt, kun je via phpMyAdmin de extensie ook uit je site-tabellen halen.
Maar maak dan wel eerst een volledige back-up (bijvoorbeeld met Akeeba Backup) voordat je in de tabellen gaat muteren.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
xmap niet te verwijderen
22 jun 2014 21:51
Omdat door mij nooit is opgemerkt dat xmap niet juist werkte heb ik geen backup waarin dit euvel niet voorkomt . Dus een backup terug zetten is geen optie. De vraag blijft is het mogelijk om in extentiebeheer de xmap component de verwijderen, anders dan door deinstalleren want dat wekt niet bijvoorbeeld in de db.
- opakeesje
-
Heeft onderwerp gestart
-
xmap niet te verwijderen
23 jun 2014 22:01
oorzaak was dat de bijbehorende mappen(com en plg's) kennelijk niet geinstalleerd waren. Door betreffende mappen diverse keren opnieuw toe te voegen en vervolgens via extentie beheer de xmappen en plg-ins te verwijderen, totdat alles verwijderd was, kon ik daarna xmap opnieuw installeren en instellen.
Probleem opgelost
Probleem opgelost
- opakeesje
-
Heeft onderwerp gestart
-
Tijd voor maken pagina: 0.914 seconden