Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost PHOCO GUESTBOOK - kleur veranderen van tekst en venster

PHOCO GUESTBOOK - kleur veranderen van tekst en venster

23 jun 2014 15:52
Ik heb "phoco guestbook" geïnstalleerd binnen mijn template, nu wil ik de kleur aanpassen.
1. Is dat mogelijk? 2. Weet iemand hoe?

Link: www.beautyinstituut-diascara.nl/index.php/gastenboek-diascara

Als er een bericht geplaatst is ziet het uit als onderstaand, en zou graag willen weten waar de kleur veranderd kan worden (en of dit wel kan) van het geheel, zie pijlen:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Gezien ik maar 1 vraag per topic mag stellen is de vraag m.b.t. het verplaatsen van de vormgeving verplaatst naar een ander topic. Heb je dus enige kennis met het Phoca Guestbook, kijk hier ook even na. Alvast bedankt!
  • KeesZeus2014
  • KeesZeus2014's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

23 jun 2014 16:05
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool is hier te vinden). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan.
Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later eventueel wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (link naar deze tool is hier te vinden). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan.
Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later eventueel wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

24 jun 2014 16:34
Aangezien de documentatie veelal in Engels is hier dan even de gevonden oplossing.

vanaf versie 2.0.7 van PHOCA GUESTBOOK is er de mogelijkheid gebruik te maken van opties.

Open > Componenten > Phoca Gastenboek > control Panel
Hier kies je rechtsboven voor opties

voor het veranderen van de kleuren ga je naar het tabblad bericht:

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

voor het verplaatsen van het invoer venster heb ik gekozen voor het maken van een link zodat het venster met naam enz. niet direct aanwezig is, dit is te wijzigen op tabblad formulier >

toon formulier > verbergen
formulierpositie > onderaan

• KeesZeus2014
  • KeesZeus2014's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.650 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie