Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Toch spam ondanks captcha
24 jun 2014 12:48
Ik gebruik op een site een contactformulier, gemaakt in Chronoform.
Ik heb dit formulier op exact dezelfde wijze opgebouwd als mijn eigen contactformulier en het formulier voorzien van Captcha.
Op mijn eigen sites heb ik geen enkel probleem en ook op de sites die ik gebouwd heb voor andere klanten wordt nergens melding gemaakt van spam via het contactformulier.
Helaas blijven bij deze ene klant veel spam-mailtjes binnen komen.
Ik heb inmiddels het .htaccess-bestand aangepast en een aantal IP-adressen ingevoerd dat geblokkeerd moet worden en dat is uiteindelijk een tijdje goed gegaan. Totdat het IP-adres werd veranderd en de ellende weer van voor af aan begon.
Ik heb aangegeven dat ik denk dat het probleem bij de host ligt. Immers: alle formulieren zijn op exact dezelfde wijze opgebouwd en nergens zijn er problemen. Behalve dus bij dit formulier.
De host geeft echter aan dat dit in het formulier zit. Wat ik dan weer vreemd vind, want dan zou het bij alle sites een probleem moeten zijn.
Weet iemand een goede oplossing voor dit probleem?
Ik heb dit formulier op exact dezelfde wijze opgebouwd als mijn eigen contactformulier en het formulier voorzien van Captcha.
Op mijn eigen sites heb ik geen enkel probleem en ook op de sites die ik gebouwd heb voor andere klanten wordt nergens melding gemaakt van spam via het contactformulier.
Helaas blijven bij deze ene klant veel spam-mailtjes binnen komen.
Ik heb inmiddels het .htaccess-bestand aangepast en een aantal IP-adressen ingevoerd dat geblokkeerd moet worden en dat is uiteindelijk een tijdje goed gegaan. Totdat het IP-adres werd veranderd en de ellende weer van voor af aan begon.
Ik heb aangegeven dat ik denk dat het probleem bij de host ligt. Immers: alle formulieren zijn op exact dezelfde wijze opgebouwd en nergens zijn er problemen. Behalve dus bij dit formulier.
De host geeft echter aan dat dit in het formulier zit. Wat ik dan weer vreemd vind, want dan zou het bij alle sites een probleem moeten zijn.
Weet iemand een goede oplossing voor dit probleem?
- David
-
Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
- Webneus 2
24 jun 2014 13:05
Je moet eerst onderzoeken of het spam is die veroorzaakt is door bots of door mensen. Wij hebben hier een hele goede spambeveiliging, maar er zijn toch altijd nog "etters" die gewoon als "mens" een account aanmaken en spam posten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
24 jun 2014 14:08
Ik heb de spam van de afgelopen periode bekeken en het zijn 6 steeds terugkerende IP-adressen.
Het meest vreemde is ook dat er 2 formulieren op de site staan: 1 NL en 1 ENG formulier.
En alleen het NL formulier geeft de spam. Terwijl beide formulieren identiek zijn qua configuratie.
Het meest vreemde is ook dat er 2 formulieren op de site staan: 1 NL en 1 ENG formulier.
En alleen het NL formulier geeft de spam. Terwijl beide formulieren identiek zijn qua configuratie.
- David
-
Heeft onderwerp gestart
-
- Webneus 2
24 jun 2014 14:23Dan blok je toch die 6 IP- adressen?Ik heb de spam van de afgelopen periode bekeken en het zijn 6 steeds terugkerende IP-adressen.

En de vraag van Astrid heb je nog niet beantwoord.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
24 jun 2014 14:41
Ik dacht dat ik de vraag van Astrid wel degelijk had beantwoord door aan te geven dat het 6 terugkerende IP-adressen zijn.
En het aantal mailtjes loopt op tot 30 per dag.
@Jelle.
ik had in eerste instantie al 5 IP adressen geblokkeerd maar sinds vandaag is daar een ander voor terug gekomen.
Deze heb ik toegevoegd aan het .htaccess-bestand.
Maar het is natuurlijk wel erg lastig om telkens af te wachten welke IP er nu weer gebruikt gaat worden.
En het aantal mailtjes loopt op tot 30 per dag.
@Jelle.

Deze heb ik toegevoegd aan het .htaccess-bestand.
Maar het is natuurlijk wel erg lastig om telkens af te wachten welke IP er nu weer gebruikt gaat worden.
- David
-
Heeft onderwerp gestart
-
- Webneus 2
24 jun 2014 14:48 - 24 jun 2014 14:50
Oké,
Heb je al even die IP-adressen opgezocht met oog op waar ze weg komen?
Zijn het dus nu bots of niet? ( dat was de vraag namelijk )
Heb je al even die IP-adressen opgezocht met oog op waar ze weg komen?
Zijn het dus nu bots of niet? ( dat was de vraag namelijk )
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
24 jun 2014 14:57
Ik heb ze opgezocht en ze komen bijna allemaal (op 1 na) uit Frankrijk met dezelfde lengte- en breedtegraad.
Daarnaast staan alle ingevoerde IP adressen gemeld als spam.
Ik denk dat ik dus wel de conclusie uit kan trekken dat het spambots zijn.
Daarnaast staan alle ingevoerde IP adressen gemeld als spam.
Ik denk dat ik dus wel de conclusie uit kan trekken dat het spambots zijn.
- David
-
Heeft onderwerp gestart
-
- Webneus 2
24 jun 2014 15:04 - 24 jun 2014 15:04
Dan is je gebruikte captcha zo lek als een mandje dus.
Hier op het forum maken we gebruik van " ECC+ - EasyCalcCheck Plus" en daar komen geen bots door heen.
Deze kan zo ingesteld worden dat het onmogelijk is voor bots om daar door heen te komen.
Hier op het forum maken we gebruik van " ECC+ - EasyCalcCheck Plus" en daar komen geen bots door heen.
Deze kan zo ingesteld worden dat het onmogelijk is voor bots om daar door heen te komen.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
24 jun 2014 16:01
Dat zou op zich vreemd zijn dat de gebruikte Captcha lek zou zijn: ik heb het op meerdere sites gebruikt en dit is de enige die spam ontvangt. Daarnaast zouden er dan meerdere mensen die Chronoforms gebruiken, hier last van moeten hebben.
- David
-
Heeft onderwerp gestart
-
- Webneus 2
Tijd voor maken pagina: 0.814 seconden