Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Waarom een 'dummy' menu - menu/itemID nodig...???

28 jun 2014 14:24
Hallo,

Ik loop er nu voor de 2e keer tegen aan en ik begrijp het niet. Ik hoop dat iemand mij het kan uitleggen.

De 1e keer was met de BT content slider. Heel simpel een artikel categorie aangemaakt met artikelen erin. Bij BowTheme slider geef ik uit welke categorie ik de artikelen wil tonen. Volgens mij simpeler kan het niet. Het artikel wordt ook in de slider getoond maar klik je er op dan kom je gewoon op de 'home' page terecht.

Gepost bij Bowthemes en daar kreeg ik dit antwoord:
"Hi Nico.
Because the article's link need a ItemId to determine what "Menu" it belongs. It belongs to "Home" or "About" or "Blog" anything else.
If it doesn't have a ItemId, it will be show on Home page.
When it has one, it will be showed on article detail page separately.
And you don't need this menu visible on your website.
Please try again."

In het 2e gaval is het categorie menu voor virtuemart. Nu heb ik een menu module "Module VirtueMart categorie" (Virtuemart development team). Dat werkt op zich goed. Maar wanneer Wanneer ik op één specifieke categorie klik werden alle artikelen getoond. EN IK WEET ZEKER DAT IK ALLE artikelen AAN DE JUISTE CATEGORIEN HEB TOEGEKEND. Ik begrijp/begreep er niets van.

Opeens kreeg ik de ingeving maak een menu item in het main menu aan voor een enkele categorie. Dan wordt ook daadwerkelijk enkel de artikelen getoond van die categorie.

En nu komt 'ie': het menu item in mijn virtuemart product categorie werkt nu ook!!!!!!????? D
Dus ook hier kennelijk met er een bepaald itemid/categorie ID zijn om het goed weer te kunnen geven. Waarom??

Ik heb bv. nu een dummy menu aangemaakt voor alle categoriën om de virtuemart product categorie te laten werken. Ik vind het zo raar dat ik dummy menu's moet aanmaken om een andere module te laten functioneren.

Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

28 jun 2014 14:41
Bij BT Slider is het logisch. Bij VM niet. Heb je wel een menu-item Virtuemart Standaard Layout?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

28 jun 2014 15:01
Hoi Astrid,

Nee ook niet. Je bedoeld waarschijnlijk "Virtuemart front page", of niet?. Of bedoel je "VirtueMart Categories Layout" of "Categorie Layout "

Nee, dit is even een hele 'snele' website met enkel Home - Contact in het main menu. Onder home zit "categorie layout". En op deze pagina zit ook het vm categorie products. Voor mijn gevoel heel basic. Maar nu begin ik hem een beetje te voelen, wat ik nu doe komt eigenlijk niet gauw voor.

99 van de 100 keer zit er in het main menu iets van "Webwinkel" (= Virtuemart front page of Virtuemart Categories Layout". Vervolgens kom je op die pagina en daar wordt voor het vm product categories getoond. En dan werkt het.

Maar goed toch begrijp ik het nog niet. Ook niet van de BT content slider. Ik zou verwachten dat deze zaken autonoom werken. De BT slider of de vm weten resp. om welk artikel cq categorie het gaat. Hoe maken ze dan gebruik van dat menu item???
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart

28 jun 2014 18:12
O.a. omdat je modules alleen kunt koppelen aan menu-items.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.651 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie