Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Blanco Front- en backoffice
Blanco Front- en backoffice
16 aug 2014 20:20 - 16 aug 2014 20:44
Hallo, ik heb een probleem. Voor een 'klant' heb ik een site gemaakt, maar deze is op eoa reden op blanco gekomen. Contact opgenomen met de host en deze geeft aan dat hij een foutmelding geeft.
Fatal error: Class 'JEvent' not found in /var/www/html/libraries/joomla/plugin/plugin.php on line 20
Nu zie ik JEvent staan, maar deze plugin heb ik nooit ingeladen op deze site.
Ik kan niet achterhalen waar het probleem zit. Kan iemand mij helpen?
Sommige dingen zijn mij technisch namelijk (nog) niet bekend.
Voor mijn 'klant' wel erg vervelend natuurlijk dat zijn site blanco is.
Betreft de site interpack.nl
Edit Jelle. Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel ( Help!! ) niets toevoegt.
Fatal error: Class 'JEvent' not found in /var/www/html/libraries/joomla/plugin/plugin.php on line 20
Nu zie ik JEvent staan, maar deze plugin heb ik nooit ingeladen op deze site.
Ik kan niet achterhalen waar het probleem zit. Kan iemand mij helpen?
Sommige dingen zijn mij technisch namelijk (nog) niet bekend.
Voor mijn 'klant' wel erg vervelend natuurlijk dat zijn site blanco is.
Betreft de site interpack.nl
Edit Jelle. Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel ( Help!! ) niets toevoegt.
- Dezinz
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
16 aug 2014 20:28
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
- Zorg ervoor dat je PC Spy- en Malware vrij is.
- Zet een goede recente backup terug.
- wijzig al je wachtwoorden.
- update je site naar de nieuwste versie van Joomla en vergeet ook niet alle extensies mee te nemen.
- Maak meteen een nieuwe backup.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Help: Blanco Front- en backoffice
16 aug 2014 20:45
Ik zit nu op een schone PC.
Ik heb helaas geen goede recente backup ;-(((
Ik kan op dit moment geen wachtwoorden wijzigen omdat ik er simpelweg niet in kom.
Kan ik het nog op een andere manier aanpakken?
Ik heb overigens altijd een live update aanstaan.
Ik heb helaas geen goede recente backup ;-(((
Ik kan op dit moment geen wachtwoorden wijzigen omdat ik er simpelweg niet in kom.
Kan ik het nog op een andere manier aanpakken?
Ik heb overigens altijd een live update aanstaan.
- Dezinz
- Nieuw op Joomla!NL
16 aug 2014 21:03
Niet optimaal, maar kijk eens of je iets kunt met de tips in dit draadje
forum.joomlanl.nl/forum/68-2-5-x-overige...-pagina?limitstart=0
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
17 aug 2014 23:15
\o/ ik ben al een stap verder Astrid door jou tip. Geweldig.
Ik krijg nu wel beeld, maar kom nu niet in de backoffice
Daarnaast geeft hij op de site nu nog een foutmelding:
Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /var/www/html/plugins/system/missioncontrol/missioncontrol.php on line 25 Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /var/www/html/plugins/system/missioncontrol/missioncontrol.php on line 108 Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /var/www/html/plugins/system/roktracking/roktracking.php on line 66 Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /var/www/html/plugins/system/roktracking/roktracking.php on line 67
Ik krijg nu wel beeld, maar kom nu niet in de backoffice
Daarnaast geeft hij op de site nu nog een foutmelding:
Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /var/www/html/plugins/system/missioncontrol/missioncontrol.php on line 25 Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /var/www/html/plugins/system/missioncontrol/missioncontrol.php on line 108 Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /var/www/html/plugins/system/roktracking/roktracking.php on line 66 Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /var/www/html/plugins/system/roktracking/roktracking.php on line 67
- Dezinz
- Nieuw op Joomla!NL
18 aug 2014 00:05
Ik heb alle problemen kunnen oplossen. De site werkt gelukkig weer dankzij Astrid.
Ik heb alles weer geüpdatet.
Nog 1 vraag: Welke Backup module/component of optie gebruiken jullie en is het beste?
Ik heb alles weer geüpdatet.
Nog 1 vraag: Welke Backup module/component of optie gebruiken jullie en is het beste?
- Dezinz
- Nieuw op Joomla!NL
18 aug 2014 10:48 - 18 aug 2014 12:06
Dat het nu werkt, wil niet zeggen dat je site niet gehackt was/is. Dus blijf voorzichtig en controleer regelmatig!
Ik wil van jou graag weten welke extensie nu dit probleem heeft veroorzaakt. De afgelopen week zijn er met jou erbij nu 3 leden geweest die hetzelfde probleem hadden met dezelfde melding bij Sucuri.
En wat mij betreft is Akeeba backup de beste extensie om backups te maken, al dan niet met een cronjob. Als je hier verder nog vragen over hebt, open dan een nieuw draadje s.v.p. Zo houden we het forum overzichtelijk.
Ik wil van jou graag weten welke extensie nu dit probleem heeft veroorzaakt. De afgelopen week zijn er met jou erbij nu 3 leden geweest die hetzelfde probleem hadden met dezelfde melding bij Sucuri.
En wat mij betreft is Akeeba backup de beste extensie om backups te maken, al dan niet met een cronjob. Als je hier verder nog vragen over hebt, open dan een nieuw draadje s.v.p. Zo houden we het forum overzichtelijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
18 aug 2014 20:35
Hij was inderdaad gehacked Astrid. Ik kon dit ook duidelijk merken.
Voor zover ik kan terugvinden lag het probleem in de ProForm extensie.
Als ik nu formulieren wil aanmaken heeft hij nog steeds veel foutmeldingen.
bijvoorbeeld deze die ik bij eazyform krijg:
Strict Standards: Declaration of EasyformTableform::_getAssetParentId() should be compatible with that of JTable::_getAssetParentId() in /var/www/html/administrator/components/com_easyform/tables/form.php on line 234
Tips?
Voor zover ik kan terugvinden lag het probleem in de ProForm extensie.
Als ik nu formulieren wil aanmaken heeft hij nog steeds veel foutmeldingen.
bijvoorbeeld deze die ik bij eazyform krijg:
Strict Standards: Declaration of EasyformTableform::_getAssetParentId() should be compatible with that of JTable::_getAssetParentId() in /var/www/html/administrator/components/com_easyform/tables/form.php on line 234
Tips?
- Dezinz
- Nieuw op Joomla!NL
18 aug 2014 21:18 - 29 aug 2014 13:52
Dat is in principe een waarschuwing dat een extensie niet goed geprogrammeerd is. Meestal heeft dat te maken met de php versie. Zou geen problemen moeten veroorzaken. Heb je toevallig error reporting nog aan staan?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
- Dezinz
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.729 seconden