Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Metatag
Metatag
30 mrt 2012 00:22
Goede avond,
Ik zit net te controleren hoe het met de metatags zit op mijn site maar kan geen
vinden. Dit is volgens metatags.nl wel belangrijk. Kijk ik niet goed en als deze code er inderdaad niet is waar moet ik deze dan plaatsen?
Groeten, Maarten
Ik zit net te controleren hoe het met de metatags zit op mijn site maar kan geen
Code:
<meta name="robots" content="index, follow">
Groeten, Maarten
- quantz
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Metatag
30 mrt 2012 07:18
Hallo Maarten,
Het bestand robots.txt vind je gewoon in de root van je site.
Het bestand robots.txt vind je gewoon in de root van je site.
- Otto
- Bezoeker
- Otto
- Bezoeker
Metatag
30 mrt 2012 09:02
Goede morgen Otto,
Leuk allemaal maar wat moet ik dan met deze tekst van metatags.nl
Hoe vertel je de spider van een zoekmachine dat je wilt dat hij alleen de eerste pagina, of de hele website indexeert? Dat doe je met de zogenaamde meta name ROBOTS tag.
De robots metatags is iets anders dan de robots.txt Deze moeten samen gebruikt worden. Beide worden gebruikt door onder andere Google en Yahoo. Staat deze metatag verkeerd dan kunt u zoekmachine spiders helemaal buitensluiten met alle gevolgen van dien.
<meta name="robots" content="selectie">
En wat zou ik nog meer kunnen doen om mijn artikelen beter vindbaar te maken? Mijn site zelf is prima vindbaar (staat al tijden op de eerste pagina als je op plantennamen zoekt).
Groetem, Maarten
Leuk allemaal maar wat moet ik dan met deze tekst van metatags.nl
Hoe vertel je de spider van een zoekmachine dat je wilt dat hij alleen de eerste pagina, of de hele website indexeert? Dat doe je met de zogenaamde meta name ROBOTS tag.
De robots metatags is iets anders dan de robots.txt Deze moeten samen gebruikt worden. Beide worden gebruikt door onder andere Google en Yahoo. Staat deze metatag verkeerd dan kunt u zoekmachine spiders helemaal buitensluiten met alle gevolgen van dien.
<meta name="robots" content="selectie">
En wat zou ik nog meer kunnen doen om mijn artikelen beter vindbaar te maken? Mijn site zelf is prima vindbaar (staat al tijden op de eerste pagina als je op plantennamen zoekt).
Groetem, Maarten
- quantz
- Bekend met Joomla!NL
Metatag
30 mrt 2012 09:22
Hallo Maarten,
Misschien dat je hier iets aan hebt. Persoonlijk ben ik een groot voorstander van unieke content. Hoe beter je content, des te beter je gevonden wordt.
Wat ik eigenlijk nooit doe, zijn links naar buiten plaatsen. Daarmee vertel je eigenlijk dat de echte info niet bij jou, maar daar staat.
Misschien dat je hier iets aan hebt. Persoonlijk ben ik een groot voorstander van unieke content. Hoe beter je content, des te beter je gevonden wordt.
Wat ik eigenlijk nooit doe, zijn links naar buiten plaatsen. Daarmee vertel je eigenlijk dat de echte info niet bij jou, maar daar staat.
- Otto
- Bezoeker
Metatag
30 mrt 2012 09:34
Hallo Otto,
Mag ik hiervan uit gaan dat standaard alles op disallow staat in robot.txt en je dit beter op allow kan zetten. En ten tweede de uitgaande links. Ik had altijd begrepen dat link uitruil de bedoeling was om een plek te krijgen in Google. Of bedoel je met links naar buiten iets anders?
Groeten, Maarten
Mag ik hiervan uit gaan dat standaard alles op disallow staat in robot.txt en je dit beter op allow kan zetten. En ten tweede de uitgaande links. Ik had altijd begrepen dat link uitruil de bedoeling was om een plek te krijgen in Google. Of bedoel je met links naar buiten iets anders?
Groeten, Maarten
- quantz
- Bekend met Joomla!NL
Metatag
30 mrt 2012 09:48
Hallo Maarten,
Persoonlijk zou ik de volgende regels uit je robots.txt verwijderen:
Disallow: /images/
Disallow: /media/
De rest is prima.
Persoonlijk ruil ik geen links uit, ik ga uit van mijn eigen kracht. Als iets interessant genoeg is om te melden, dan doe ik dat, maar zonder klikbare link.
Zoek voor de grap maar eens op SEf SEO in Goole en je vindt....
Persoonlijk zou ik de volgende regels uit je robots.txt verwijderen:
Disallow: /images/
Disallow: /media/
De rest is prima.
Persoonlijk ruil ik geen links uit, ik ga uit van mijn eigen kracht. Als iets interessant genoeg is om te melden, dan doe ik dat, maar zonder klikbare link.
Zoek voor de grap maar eens op SEf SEO in Goole en je vindt....
- Otto
- Bezoeker
Metatag
30 mrt 2012 16:17
Hallo Otto,
Hééééééél veel. Kan je uitleggen waarom ik iets moet verwijderen en niet moet veranderen in allow? Het klinkt zo onlogisch.
Groeten, Maarten
Hééééééél veel. Kan je uitleggen waarom ik iets moet verwijderen en niet moet veranderen in allow? Het klinkt zo onlogisch.
Groeten, Maarten
- quantz
- Bekend met Joomla!NL
Metatag
30 mrt 2012 18:31 - 30 mrt 2012 18:32
Heel simpel. Is simpeler, eenvoudigere code en heeft hetzelfde effect.
Hoe minder code hoe sneller je site en des te minder er fout kan gaan.
Hoe minder code hoe sneller je site en des te minder er fout kan gaan.
- Otto
- Bezoeker
Tijd voor maken pagina: 0.711 seconden