Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
backlinks
backlinks
05 apr 2012 16:10
Wie kan mij helpen? Google geeft aan dat ik geen backlinks heb terwijl ze er wel degelijk zijn. Mijn homepage wordt wel gevonden maar de artikelen zijn zo'n beetje onvindbaar terwijl ze dat eerst wel waren. De bezoekersaantallen vallen dan ook tegen.
De site waar het om gaat is plant(en)namen
Hopelijk kan iemand uitleggen wat hier mis gaat.
Vriendelijke groeten, Maarten
De site waar het om gaat is plant(en)namen
Hopelijk kan iemand uitleggen wat hier mis gaat.
Vriendelijke groeten, Maarten
- quantz
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
backlinks
05 apr 2012 18:03
Weet het niet, maar als ik op een redelijk unieke term zoek van je website zie ik wel dit:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
backlinks
05 apr 2012 21:10
Ja een unieke zoekterm werkt wel maar ik doel op elke soort bloem. Zijn er nog speciale seo aktiviteiten die ik zou kunnen doen?
Groeten, Maarten
Groeten, Maarten
- quantz
- Bekend met Joomla!NL
backlinks
05 apr 2012 21:27
Richt je DNS eens fatsoenlijk in zodat het niet meer als een subdomein van sohosted.com weergegeven wordt.
- Otto
- Bezoeker
- quantz
- Bekend met Joomla!NL
backlinks
16 apr 2012 14:28
Ik heb deze link even nagetrokken in Rank Tracker
anagallis arvensis
En deze pagina is niet in de top 100 van Google te vinden.
Ik heb geen inzicht wat je verder hebt gedaan om de site goed neer te zetten voor de SE.
Eén ding zie ik wel in je source code en dat is dat je een metatag hebt staan voor de robots met follow.
Die kan je beter weghalen. In principe moet je een robot.txt bestand hebben waar je dit in regelt. Normaal gesproken voegt Joomla zelf al dit bestand toe. Hoef je eigenlijk niets aan te doen.
Begin eerst maar eens om die robot tag weg te halen.
Kijk ook even naar je metatags. Check die op deze site hmetatags
Dan krijg je inzicht hoe je site door google gezien wordt.
anagallis arvensis
En deze pagina is niet in de top 100 van Google te vinden.
Ik heb geen inzicht wat je verder hebt gedaan om de site goed neer te zetten voor de SE.
Eén ding zie ik wel in je source code en dat is dat je een metatag hebt staan voor de robots met follow.
Die kan je beter weghalen. In principe moet je een robot.txt bestand hebben waar je dit in regelt. Normaal gesproken voegt Joomla zelf al dit bestand toe. Hoef je eigenlijk niets aan te doen.
Begin eerst maar eens om die robot tag weg te halen.
Kijk ook even naar je metatags. Check die op deze site hmetatags
Dan krijg je inzicht hoe je site door google gezien wordt.
Ik probeer te overleven in de jungle van China.
- martin1006
- Bekend met Joomla!NL
backlinks
16 apr 2012 16:14
Die had ik er juist ingezet n.a.v.een topic van
Renata
Ik kreeg anders geen groen licht op deze site. Maar als deze weg kan hoor ik dat wel.
Groeten, Maarten
Groeten, Maarten
- quantz
- Bekend met Joomla!NL
backlinks
16 apr 2012 16:44
Beter om weg te halen. Je robot.txt zou dit voor haar rekening moeten nemen. Probeer het maar eens een paar dagen uit. Zoek in het hulpprogramma van adwords waar de competitie laag van is en check dit keyword dagelijks om te zien of de pagina weer terug komt in de top.
Ik weet dat je dan rood licht krijgt bij controle maar die kan je negeren.
Ik heb zelf de tag er ook in gezet en binnen een paar dagen was ik verdwenen uit de top. Tag eruit gehaald en ik kwam weer terug.
Zelfde verhaal trouwens voor de tag die aangeeft hoe vaak de zoekmachine voorbij moet komen. Is zinloos want Google gebruikt die tag niet.
Ik weet dat je dan rood licht krijgt bij controle maar die kan je negeren.
Ik heb zelf de tag er ook in gezet en binnen een paar dagen was ik verdwenen uit de top. Tag eruit gehaald en ik kwam weer terug.
Zelfde verhaal trouwens voor de tag die aangeeft hoe vaak de zoekmachine voorbij moet komen. Is zinloos want Google gebruikt die tag niet.
- martin1006
- Bekend met Joomla!NL
backlinks
16 apr 2012 16:56
Ik heb hem er uitgehaald. Verder nog seo tips. Want wat ik zei mijn site staat wel al maanden bovenin maar de artikelen niet.
Groeten, Maarten
Groeten, Maarten
- quantz
- Bekend met Joomla!NL
backlinks
16 apr 2012 17:19
Het is belangrijk om te weten waarom je home wel bovenaan staat en de pagina's niet. Dat moet je dus eerst uitsluiten (voor zover dat mogelijk is). Ik ken legio site eigenaren die er trots op zijn dat ze nr 1 staan maar niet in de gaten hebben dat ze alleen op één staan vanwege de competitie die het nog slechter doet. Deze sites zijn voor mij vaak de echte inkoppers.
Standaard tool is het hulpprogramma van adwords waarmee je kan checken hoe groot de competitie is bij de zoekwoorden die je gebruikt.
Mind you, met plantnamen wordt het waarschijnlijk toch al een moeilijk verhaal omdat je zowiezo al Wiki hebt die bijna niet te verdringen is van rank 1 bij dit soort zoektermen en je hebt te maken met universiteiten die vaak ook hoog staan op hun zoekwoorden.
Je kan de bezoekers ook naar de site trekken met algemene zoektermen. Je moet weten waar surfers op zoeken. Je kan als bakker wel vinden dat je gevonden wilt worden op broodje kaas maar het kan net zo goed zijn dat surfers daar helemaal niet op zoeken. Die zoeken misschien op hele andere woorden zoals boterham. Onvoorspelbaar hoor het websurfvolkje.
Wees dus zo origineel mogelijk en zoek in adwords woorden die als alternatief opduiken als je een plantnaam als zoekwoord gebruikt. Gebruik ook zowel de Nederlandse als de Latijnse naam en zorg dat je description zo dicht mogelijk bij je aanhef van je artikel aansluit.
Zet je plantnaam ook in een h1 header en zet de <strong> </strong> tag bij de plantnaam in je tekst.
Standaard tool is het hulpprogramma van adwords waarmee je kan checken hoe groot de competitie is bij de zoekwoorden die je gebruikt.
Mind you, met plantnamen wordt het waarschijnlijk toch al een moeilijk verhaal omdat je zowiezo al Wiki hebt die bijna niet te verdringen is van rank 1 bij dit soort zoektermen en je hebt te maken met universiteiten die vaak ook hoog staan op hun zoekwoorden.
Je kan de bezoekers ook naar de site trekken met algemene zoektermen. Je moet weten waar surfers op zoeken. Je kan als bakker wel vinden dat je gevonden wilt worden op broodje kaas maar het kan net zo goed zijn dat surfers daar helemaal niet op zoeken. Die zoeken misschien op hele andere woorden zoals boterham. Onvoorspelbaar hoor het websurfvolkje.
Wees dus zo origineel mogelijk en zoek in adwords woorden die als alternatief opduiken als je een plantnaam als zoekwoord gebruikt. Gebruik ook zowel de Nederlandse als de Latijnse naam en zorg dat je description zo dicht mogelijk bij je aanhef van je artikel aansluit.
Zet je plantnaam ook in een h1 header en zet de <strong> </strong> tag bij de plantnaam in je tekst.
- martin1006
- Bekend met Joomla!NL
backlinks
16 apr 2012 17:28
Dank voor het zeer complete antwoord. Ik heb nog wat vraagjes maar moet mij helaas bezig houden met anderen aktiviteiten. Dus kom ik hier zeker later op terug!!
Groeten, Maarten
Groeten, Maarten
- quantz
- Bekend met Joomla!NL
- Otto
- Bezoeker
Tijd voor maken pagina: 0.775 seconden