1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
dubbele/ rare pagina's verwijderen
01 jul 2012 18:20Ik heb voor de site klik hier een seo scan laten uitvoeren
hij geeft aan dat er ook veel links in de site zitten als bijvoorbeeld deze
een voorbeeld
Hoe zorg ik ervoor dat dit van de site verwijderd wordt??
want van index.php/index.php/index.php/index.php/informatie wordt niemand vrolijk, hoe verwijder je deze pagina definitief?
Met vriendelijke groet
Question
- Question
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
01 jul 2012 19:29Wellicht een poging waard.
altijd eerst een backup maken.
- Peter
- Algemeen Moderator
01 jul 2012 19:52Ik wil de link niet herschrijven, ik wil die link helemaal niet hebben.
Hij moet dus verwijderd worden. want ik heb dit gewoon als link voordat van mijn voorbeeld. Dus ik wil die link met die index.php/index.php etc gewoon weg.
Verder maak ik nog geen gebruik van FTP, dus kan ik htcacces niet aanpassen toch?
- Question
- Nieuw op Joomla!NL
01 jul 2012 20:00Tja als je het antwoord op je vraag niet wilt uitproberen houd het op.
En als je een site beheerd zal je toch toegang moeten krijgen via FTP
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
01 jul 2012 20:01Je merkt wel dat je niet zonder FTP kunt. Het is een kwestie van FilaZilla downloaden, installeren en de FTP gegevens instellen en je kunt los. Fluitje van een cent.Question schreef : Verder maak ik nog geen gebruik van FTP, dus kan ik htcacces niet aanpassen toch?
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
01 jul 2012 20:07 - 01 jul 2012 20:08Het herschrijven van een URL is een functie om SEO vriendelijke URLs te maken en het .htaccess bestand regelt hoe om te gaan met het genereren van URLs (is mogelijke oplossing).
Ik zou zeggen probeer het gewoon eens.
- Peter
- Algemeen Moderator
01 jul 2012 20:14Jelle.D schreef : Hallo,
Tja als je het antwoord op je vraag niet wilt uitproberen houd het op.
En als je een site beheerd zal je toch toegang moeten krijgen via FTP
Ik wil FTP wel proberen, maar ik doelde meer op dat die pagina niet een hoort te bestaan.
Dus dat ik hem niet wil hebben.
Je merkt wel dat je niet zonder FTP kunt. Het is een kwestie van FilaZilla downloaden, installeren en de FTP gegevens instellen en je kunt los. Fluitje van een cent.
Ik ga het proberen. Ff de juiste gegevens vinden.
Oke ja dit doet de site inderdaad. Hij maakt idioot veel url's naar 1 pagina aan. Dit moet niet. In eerste instantie wilde ik die pagina's verwijderen. Maar dat kon ik niet vinden en was in eerste instantie mijn vraag dus. Maar als mijn site ze dan weer opnieuw aanmaakt schiet het niet op.. Dus ik wil de oplossing van htaccess zeker proberen.Je site maakt op de een of andere manier meerdere URLs aan naar één artikel/pagina. Dit heeft zeer waarschijnlijk te maken met hoe je SEO instellingen hebt geregeld. Het is dus niet zo dat als je eenvoudig wat URLS verwijderd je probleem is opgelost. (Je site maakt ze dan immers gewoon opnieuw aan.)
Het herschrijven van een URL is een functie om SEO vriendelijke URLs te maken en het .htaccess bestand regelt hoe om te gaan met het genereren van URLs (is mogelijke oplossing).
Alvast Bedankt en ik ga proberen FTP in te schakelen.
- Question
- Nieuw op Joomla!NL
01 jul 2012 20:19( Ik vermoed een verwarring met de FTP laag in Joomla)
- Peter
- Algemeen Moderator
01 jul 2012 20:45Peter schreef : Even voor alle duidelijkheid: Filezilla heeft niets te maken met Joomla zelf, maar is een apart programma om bestanden te down- en uploaden van en naar je site.
( Ik vermoed een verwarring met de FTP laag in Joomla)
Dat begrijp ik van Filezilla.
Ik heb inmiddels Filezilla.
Maar installeren wat volgens George "een fluitje van een cent is".
Is dat bij mij niet
Ik neem dus aan dat ik in joomla de FTP moet inschakelen voordat filezilla connectie kan maken?
Dus in Joomla schakel ik FTP in met de gebruikernaam en wachtwoord waarmee ik ook inlog op joomla zeg maar. Dit werkt echter niet.
JFTP::login: Unable to login
Waarschijnlijk zijn de gebruikersgegevens niet juist...
JFTP::login: Unable to login
JFTP: :write: kan de passieve modus niet gebruiken
Kan gegevens niet opslaan. Fout: Kan configuratiebestand niet openen om te schrijven
Heeft de FTP - gebruikernaam soms een andere gebruikersnaam?
Zoja waar kan ik die vinden/ opvragen?
- Question
- Nieuw op Joomla!NL
01 jul 2012 22:10Je hoeft in dit geval helemaal niets te doen met de ftp instellingen in Joomla. Het veranderen van bestanden via Filezilla staat geheel los van de ftp laag in Joomla.
Filezilla is een soort "Windows verkenner" zoals je op je computer gebruikt om bestanden te zoeken. Alleen kun je hiermee inloggen op een server en daar de bestanden doorzoeken en aanpassen. Tevens kun je bestanden van je eigen computer verplaatsen naar de website en vice versa.
-Gebruik Filezilla om in te loggen in de root van je website (meestal zoiets als: public_html)
-Zoek het bestand htaccess.text en verander dit in .htaccess
- Peter
- Algemeen Moderator
02 jul 2012 00:12Peter schreef : Je site maakt op de een of andere manier meerdere URLs aan naar één artikel/pagina. Dit heeft zeer waarschijnlijk te maken met hoe je SEO instellingen hebt geregeld. Het is dus niet zo dat als je eenvoudig wat URLS verwijderd je probleem is opgelost. (Je site maakt ze dan immers gewoon opnieuw aan.)
Het herschrijven van een URL is een functie om SEO vriendelijke URLs te maken en het .htaccess bestand regelt hoe om te gaan met het genereren van URLs (is mogelijke oplossing).
Dat probleem had ik ook.
En inderdaad door de .htaccess aan te passen met daarbij de SEO vriendelijke URLs te maken, worden op die manier dubbele pagina's voorkomen.
Als de betreffende opties zijn ingeschakeld, is het al niet meer mogelijk om dubbele pagina's aan te maken, omdat bij het saven van de pagina Joomla dan een foutmelding zal geven.
Heel kort gezegd:
Ieder artikel en menu-naam dient dan een unieke naam te bezitten om dubbele pagina's te voorkomen.
Op zich begrijp ik de TS wel, omdat voor verschillende zaken dezelfde naam gebruikt kan worden, wat bij inschakeling van herschrijven van de URL niet mogelijk is.
- bbcs
- Bekend met Joomla!NL
02 jul 2012 00:19Peter schreef : Zoals ik al dacht, verwarring met de ftp laag in Joomla.
Je hoeft in dit geval helemaal niets te doen met de ftp instellingen in Joomla. Het veranderen van bestanden via Filezilla staat geheel los van de ftp laag in Joomla.
Filezilla is een soort "Windows verkenner" zoals je op je computer gebruikt om bestanden te zoeken. Alleen kun je hiermee inloggen op een server en daar de bestanden doorzoeken en aanpassen. Tevens kun je bestanden van je eigen computer verplaatsen naar de website en vice versa.
-Gebruik Filezilla om in te loggen in de root van je website (meestal zoiets als: public_html)
-Zoek het bestand htaccess.text en verander dit in .htaccess
Gelukkig ben jij er dan nog Peter.
Maar om in te loggen in de root van me website moet ik met filezilla ook host gegevens invullen etc.
Ik heb ook daar alle mogelijke wat ik kan verzinnen geprobeerd maar filezilla zegt dan:
Fout: Fatale fout
Fout: Kan niet verbinden met server
- Question
- Nieuw op Joomla!NL