1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
dubbele/ rare pagina's verwijderen
02 jul 2012 00:29Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
06 jul 2012 16:01Peter schreef : Zoals ik al dacht, verwarring met de ftp laag in Joomla.
Je hoeft in dit geval helemaal niets te doen met de ftp instellingen in Joomla. Het veranderen van bestanden via Filezilla staat geheel los van de ftp laag in Joomla.
Filezilla is een soort "Windows verkenner" zoals je op je computer gebruikt om bestanden te zoeken. Alleen kun je hiermee inloggen op een server en daar de bestanden doorzoeken en aanpassen. Tevens kun je bestanden van je eigen computer verplaatsen naar de website en vice versa.
-Gebruik Filezilla om in te loggen in de root van je website (meestal zoiets als: public_html)
-Zoek het bestand htaccess.text en verander dit in .htaccess
Hallo hier ben ik weer in kan inmiddels inloggen in de ftp, maar peter ik zie het bestand htacces.txt staan maar er staat ook al een .htacces bestand. Dus als ik de txt wil veranderren overschrijft die de al bestaande .htacces, kan dit kwaad?
- Question
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
06 jul 2012 18:05Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
06 jul 2012 18:49 - 06 jul 2012 18:50Astrid schreef : Zo niet te zeggen. Hernoem de originele .htaccess of kopieer hem naar je computer.
en .htacces is de orginele dan? of htacces.txt ?
Ik heb nooit wat daaraan aangepast
- Question
- Nieuw op Joomla!NL
06 jul 2012 19:08Op deze manier heb je een soort "backup" gemaakt van je originele .htaccess bestand en de andere actief gemaakt.
- Peter
- Algemeen Moderator
06 jul 2012 19:33 - 06 jul 2012 19:35Peter schreef : Van het bestand dat nu .htaccess heet verander je de naam in htaccess-oud.txt (zonder punt). Vervolgens verander je de naam van het andere bestand (htaccess.txt) naar .htaccess (met punt).
Op deze manier heb je een soort "backup" gemaakt van je originele .htaccess bestand en de andere actief gemaakt.
Dat is inderdaad gelukt.
Ook is de /index.php bij de menu's weg.
Maar ik ben nog niet van de vele onzinnige en onndige url's af
voorbeeld
voorbeeld 2
Hoe kan ik deze nu verwijderen?
Bij voorbaat dank
- Question
- Nieuw op Joomla!NL
06 jul 2012 23:38Heb je misschien nog andere extensies of plugins geïnstalleerd die iets met URLs doen?
Of probeer sh404sef eens. hier zit volgens mij een functie bij die dubbele urls voorkomt.
Het wordt voor mij nu een beetje gissen. Misschien iemand anders die raad weet?
- Peter
- Algemeen Moderator
07 jul 2012 12:28Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
14 jul 2012 02:25Open op je lokale PC het bestand om zeker te zijn dat de juiste .htacess erin staat (wel eerst weer omnoemen naar htacess.txt).
In de regels zou je dan een lijst moeten zien met de onderdelen van Joomla die op nofollow staan. Bij het htacess bestand van jouw host staan die er normaal gesproken niet in.
- martin1006
- Bekend met Joomla!NL
14 jul 2012 02:49wat bedoel je precies met #18? Ik gebruik nu Joomsef en vriendelijke url aan zoals peter beschreef. Het lijkt nu te werken. Bedankt allemaal. @martin, oké ik zal is kijken. Ik gebruik nu ook de htaccess die eerst txt was. Ik heb dat gedaan zoals peter het zei.Astrid schreef : Waar haal je die linkjes in #18 vandaan? Als ik je site bekijk zie ik nu keurig nette URL's.
I.i.g bedankt en tot de volgende vraag wellicht.
- Question
- Nieuw op Joomla!NL