Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
na migratie 1.5 naar 2.5 Google crawlfouten
27 jul 2012 22:04
Na migratie van 1.5 naar 2.5 kreeg ik vandaag een email van goot met onderstaande tekst.
www.bedrijfXXX.nl : toename van het aantal fouten van het type 'niet gevonden'
25 juli 2012
Google heeft een flinke toename gedetecteerd in het aantal URL's dat een 404-fout (Niet gevonden) retourneert. Als u deze fouten onderzoekt en (waar van toepassing) verhelpt, kan Google de pagina's op uw site correct crawlen.
Kijk ik bij 1 van de 175 error pages: staat er dit:
Googlebot kan deze URL niet crawlen omdat deze verwijst naar een niet-bestaande pagina. Over het algemeen hebben 404-fouten geen negatieve invloed op de prestatie van uw site in zoekresultaten, maar kunt u ze gebruiken om de gebruikerservaring te verbeteren.
Hoe ga ik hiermee om?
Ik heb naar mijn robot .txt. daar staat alles op disallow, zoals bijvoorbeeld
Disallow:/administrator/
Disallow: /cache/
Disallow: /cli/
Disallow: /components/
Disallow: /images/
Disallow: /includes/ enz.
Graag uw hulp. Alvast bedankt.
www.bedrijfXXX.nl : toename van het aantal fouten van het type 'niet gevonden'
25 juli 2012
Google heeft een flinke toename gedetecteerd in het aantal URL's dat een 404-fout (Niet gevonden) retourneert. Als u deze fouten onderzoekt en (waar van toepassing) verhelpt, kan Google de pagina's op uw site correct crawlen.
Kijk ik bij 1 van de 175 error pages: staat er dit:
Googlebot kan deze URL niet crawlen omdat deze verwijst naar een niet-bestaande pagina. Over het algemeen hebben 404-fouten geen negatieve invloed op de prestatie van uw site in zoekresultaten, maar kunt u ze gebruiken om de gebruikerservaring te verbeteren.
Hoe ga ik hiermee om?
Ik heb naar mijn robot .txt. daar staat alles op disallow, zoals bijvoorbeeld
Disallow:/administrator/
Disallow: /cache/
Disallow: /cli/
Disallow: /components/
Disallow: /images/
Disallow: /includes/ enz.
Graag uw hulp. Alvast bedankt.
- inef1
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
28 jul 2012 10:37
Altijd handig om een link naar je site hier neer te zetten. Toevallig weet ik hem en ik vermoed dat het veroorzaakt wordt doordat je in de 2.5 versie mod_rewrite niet aangezet hebt en htaccess.txt niet hebt hernoemd naar .htaccess
Hierdoor komt er in de nieuwe urls een index.php te staan en die kent Google niet van de oude url.
Hierdoor komt er in de nieuwe urls een index.php te staan en die kent Google niet van de oude url.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
28 jul 2012 11:05 - 28 jul 2012 11:10
Daar heb je gelijk in, Astrid. Ik heb die mod_rewrite niet aangezet. Wat kan ik nu doen? Het heeft natuurlijk geen effect meer om mod_rewrite aan te zetten.
Ik heb een htaccess.txt aangemaakt en upload naar FileZilla (nog niet met"."). Het schijnt dat ik daar wat in moet aanpassen?
Dit onderstaande heb ik gevonden op Google.
Dit zou boven aan de pagina van htaccess.txt moeten staan maar dan moet oud/oud gewijzigd worden en natuurlijk de naam van de website? Of dit de oplossing is?
"Redirect 301 /oud/oud.html www.jouwsite.nl/nieuw.html
Ik heb een htaccess.txt aangemaakt en upload naar FileZilla (nog niet met"."). Het schijnt dat ik daar wat in moet aanpassen?
Dit onderstaande heb ik gevonden op Google.
Dit zou boven aan de pagina van htaccess.txt moeten staan maar dan moet oud/oud gewijzigd worden en natuurlijk de naam van de website? Of dit de oplossing is?
"Redirect 301 /oud/oud.html www.jouwsite.nl/nieuw.html
- inef1
-
28 jul 2012 11:17
Gewoon mod_rewrite aanzetten en het standaard htaccess.txt bestand van Joomla hernoemen naar .htaccess.
Als je niet teveel in je menu-structuur hebt gewijzigd t.o.v. de oude versie dan zouden er nagenoeg geen fouten meer moeten komen.
Een redirect in een .htaccess is in dit geval niet handig. Je zou nog bij componenten en dan bij verwijzingsbeheer kunnen kijken, maar daar krijg je nu allerlei "foute" resultaten doordat mod_rewrite niet aan stond. Ik zou daar alles verwijderen en dan na een week of zo nog eens kijken en dan daar eventueel je aanpassingen doen.
Als je niet teveel in je menu-structuur hebt gewijzigd t.o.v. de oude versie dan zouden er nagenoeg geen fouten meer moeten komen.
Een redirect in een .htaccess is in dit geval niet handig. Je zou nog bij componenten en dan bij verwijzingsbeheer kunnen kijken, maar daar krijg je nu allerlei "foute" resultaten doordat mod_rewrite niet aan stond. Ik zou daar alles verwijderen en dan na een week of zo nog eens kijken en dan daar eventueel je aanpassingen doen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
28 jul 2012 11:34 - 28 jul 2012 11:37
Heb bij algemene instelling/system " gebruik URL herschrijven " yes" gemaakt en klik op "opslaan". Er staat een geel uitroepteken bij en ik krijg deze foutmelding:
Kan gegevens niet opslaan. Fout: Kan configuratiebestand niet openen om te schrijven
Heb htaccess.txt gewijzigd in .htaccess en overschreven.
Kan gegevens niet opslaan. Fout: Kan configuratiebestand niet openen om te schrijven
Heb htaccess.txt gewijzigd in .htaccess en overschreven.
- inef1
-
28 jul 2012 11:47
Uitroepteken is normaal. Vermoed dat i.v.m. veiligheid je configuration.php niet schrijfbaar is. Zet de rechten met Filezilla even op 644, wijzig naar mod_rewrite en zet rechten van configuration.php weer terug naar 444.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
28 jul 2012 12:09 - 28 jul 2012 12:10
Heb in directadmin de rechten van configuratie.php op 644 gezet. Bij algemene instellingen de wijziging aangebracht maar krijg nog: Kan gegevens niet opslaan. Fout: Kan configuratiebestand niet openen om te schrijven.
Dacht, dat ligt aan de caches. Deze verwijderen. Krijg ik foutmelding:
JCacheStorageFile::_deleteFolderVerwijderen index.html mislukt
JCacheStorageFile::_deleteFolderJFolder: :verwijderen: Kan de map niet verwijderen. Pad: /home/diprofil/domains/diprofilm.nl/public_html/cache/template
JCacheStorageFile::_deleteFolderVerwijderen widgetkit-6b15943f.js mislukt
Heb daarna de rechten weer teruggezet op 444.
Dacht, dat ligt aan de caches. Deze verwijderen. Krijg ik foutmelding:
JCacheStorageFile::_deleteFolderVerwijderen index.html mislukt
JCacheStorageFile::_deleteFolderJFolder: :verwijderen: Kan de map niet verwijderen. Pad: /home/diprofil/domains/diprofilm.nl/public_html/cache/template
JCacheStorageFile::_deleteFolderVerwijderen widgetkit-6b15943f.js mislukt
Heb daarna de rechten weer teruggezet op 444.
- inef1
-
28 jul 2012 12:12
Gelukkig weet ik de specs van je hoster
Door het terugzetten van een standaard htaccess bestand van joomla zijn de volgende regels niet meer aanwezig in je .htaccess. Hierdoor draait joomla op PHP 5.2 zonder fast-cgi en krijg je dus rechtenproblemen. Voeg deze regels toe aan je .htaccess en het zou moeten werken.
Door het terugzetten van een standaard htaccess bestand van joomla zijn de volgende regels niet meer aanwezig in je .htaccess. Hierdoor draait joomla op PHP 5.2 zonder fast-cgi en krijg je dus rechtenproblemen. Voeg deze regels toe aan je .htaccess en het zou moeten werken.
Code:
<FilesMatch "\.php$">
AddHandler x-httpd-php53 .php
</FilesMatch>
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
28 jul 2012 12:27 - 28 jul 2012 12:30
Heb gedaan wat je zei en instellingswijzigingen zijn GESLAAGD!
Zijn nu dan het Google crawlfouten opgelost met het wijzigen van die URL overschrijvingen?
Zijn nu dan het Google crawlfouten opgelost met het wijzigen van die URL overschrijvingen?
- inef1
-
28 jul 2012 12:30Als je niet teveel in je menu-structuur hebt gewijzigd t.o.v. de oude versie dan zouden er nagenoeg geen fouten meer moeten komen.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
28 jul 2012 13:50 - 28 jul 2012 13:53
Wat is veel in deze. ik heb inderdaad de tree gewijzigd. Ik denk dat de tijd het leren zal.
Ik vind zelf dat het wel mee valt. Vindt Google dat ook
Laten we afwachten.
Hartstikke bedankt voor je hulp, Astrid.
Ik vind zelf dat het wel mee valt. Vindt Google dat ook
Laten we afwachten.
Hartstikke bedankt voor je hulp, Astrid.
- inef1
-
Tijd voor maken pagina: 0.769 seconden