Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Cookie analytics en EU wetgeving
05 aug 2012 17:53
Heeft Joomla NL al een standpunt ingenomen ivm met cookies in combinatie met google analytics. In hoeverre is dit geoorloofd Ik heb wel deze code toegevoegd _gaq.push ();
Dit zijn ook de enige cookies die ik gebruik.
Of is er een analytics programma wat het aantal bezoekers telt zonder gebruik te maken van cookies.
Dit zijn ook de enige cookies die ik gebruik.
Of is er een analytics programma wat het aantal bezoekers telt zonder gebruik te maken van cookies.
- opakeesje
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
05 aug 2012 18:38
Hallo Opa Keesje,
De Google Analytics code verzamelt informatie over de bezoeker van je site.
Deze gegeven mag Google gebruiken.
Voor het plaatsen van dit soort cookies heb je dus toestemming van je bezoekers nodig.
De Google Analytics code verzamelt informatie over de bezoeker van je site.
Deze gegeven mag Google gebruiken.
Voor het plaatsen van dit soort cookies heb je dus toestemming van je bezoekers nodig.
- Otto
- Bezoeker
05 aug 2012 21:33
Beste OpaKeesje,
Inderdaad zie je op JoomlaNL nog geen melding over de toegepaste Cookies.
Uiteindelijk zullen ook wij eraan moeten geloven en er iets mee doen.
Helaas is de wetgeving toch niet zo helder als het op het eerste gezicht leek te zijn.
Waarschijnlijk is het om die reden dat niet alleen wij maar ook vele andere websites nog niets doen met de Cookie-wetgeving.
Eerlijk gezegd heb je wel weer even de aandacht gevestigd op dit punt en heb ik het zojuist bij het beheerteam aangehaald.
Voor nu kan ik dus alleen zeggen: "Wordt vervolgd...."
Inderdaad zie je op JoomlaNL nog geen melding over de toegepaste Cookies.
Uiteindelijk zullen ook wij eraan moeten geloven en er iets mee doen.
Helaas is de wetgeving toch niet zo helder als het op het eerste gezicht leek te zijn.
Waarschijnlijk is het om die reden dat niet alleen wij maar ook vele andere websites nog niets doen met de Cookie-wetgeving.
Eerlijk gezegd heb je wel weer even de aandacht gevestigd op dit punt en heb ik het zojuist bij het beheerteam aangehaald.
Voor nu kan ik dus alleen zeggen: "Wordt vervolgd...."
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
05 aug 2012 23:43
Aanvulling op eerdere post.
Vaak heeft je hoster een goed statistiek pakket draaien. Vele hosters bieden je dat gratis aan.
Vaak heeft je hoster een goed statistiek pakket draaien. Vele hosters bieden je dat gratis aan.
- Otto
- Bezoeker
06 aug 2012 21:06
De wet is in gegaan op 1 juni 2012 en per 1 januari 2013 moeten alle websites ook daadwerkelijk aan de wet voldoen.
Voor zover nu bij ons bekend wordt er vanaf die datum gehandhaafd.
Tegen het einde van 2012 hopen wij dat de duidelijkheid over de wijze waarop het moet worden toegepast er volledig is. Rond die tijd zal dan ook bij ons de Cookie-melding op de site verschijnen.
@OpaKeesje: Is je vraag zo beantwoord? Graag reactie, zodat we dit topic voor nu kunnen sluiten.
Voor zover nu bij ons bekend wordt er vanaf die datum gehandhaafd.
Tegen het einde van 2012 hopen wij dat de duidelijkheid over de wijze waarop het moet worden toegepast er volledig is. Rond die tijd zal dan ook bij ons de Cookie-melding op de site verschijnen.
@OpaKeesje: Is je vraag zo beantwoord? Graag reactie, zodat we dit topic voor nu kunnen sluiten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
07 aug 2012 09:34
We wachten maar af hoe wat in de toekomst nog is toegestaan. Inderdaad heeft de provider ook statistische pakketten. Het statistiekpakket van joomla is wel erg mager. Iets uitgebreider zou welkom zijn meer heb ik niet nodig.
Maar bedankt en sluiten maar.
Maar bedankt en sluiten maar.
- opakeesje
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.690 seconden