Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Backend en frontend beiden op blanco
27 okt 2012 17:18
Na een paar VM probleempjes gezocht naar oorzaken binnen Joomla. Ik heb wat gespeeld met knopjes waar ik onvoldoende afwist zoals SSL SEF SEO en plots kon ik niet meer opslaan en kort daarop was de gehele site onzichtbaar geworden. Het ergste is dat ik niet meer in mijn administratie kan komen om mijn fouten te corrigeren. Na veel adviezen links en rechts geprobeerd om configuratie.php en index.php en .htacces te verbouwen hetgeen ertoe resulteerde dat ik van een 404 foutmelding naar een 500 melding ben gegaan en ik er nog niet in kan. Ik was van plan Akeeba te installeren nadat ik de shop werkend had en ben nu het haasje omdat ik dat deed. Ondertussen toch wel heel veel artikelen in de site zitten (250) die ik liever niet opnieuw schrijf. Het betreft een joomla 2.5 site op
www.pekelfolk.nl
Wat te doen? Help, iemand a.u.b. Ik ben radeloos. :unsure:
- noisybag
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
27 okt 2012 17:51
Ik wil wel even in je ftp kijken. Misschien dat het snel opgelost is.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
27 okt 2012 22:01
Hoe doen we dat zonder dat de hele wereld meekijkt?
Ik kan je zo mijn FTP sleutels geven, maar hoe?
Ik kan je zo mijn FTP sleutels geven, maar hoe?
- noisybag
- Nieuw op Joomla!NL
27 okt 2012 22:07
Het beste is om de gegevens te sturen via een pm.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
28 okt 2012 10:53 - 28 okt 2012 10:54
Ik heb even gekeken in je ftp. Heb je Vm geïnstalleerd of geüpdatet. Zag dat de files van Vm van 26-10 zijn. De configuration.php ziet er goed uit en ook geen ssl geactiveerd. Denk eens goed na wat je nog meer hebt gedaan voordat de website op wit ging.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
28 okt 2012 11:28
Ik had problemen met mijn VM checkout. Ik heb dat ook op een andere site, precies het zelfde, alles werkt maar als ik de checkout knop indruk ga ik naar de home pagina van mijn site. Aangezien het me maar niet lukt om dit probleem op te lossen en weer een andere site VM probleemloos draait en ik geen verschillen zie in het configuratie paneel van VM tussen de sites ie goed draait en die sites die niet draaien, ben ik gaan zoeken in Joomla configuratie. Ik deed dit samen met een vriend die elders ingelogd was. Twee administratoren te gelijk dus. Ik heb vooral gezocht in joomla zoals ik zei en hij zocht in VM waar hij o.a. de betalingen uitzette. Ik heb vooral gekeken naar SEO etc settings. Kan het probleem ontstaan zijn omdat we beiden tegelijk waren ingelogd?
- noisybag
- Nieuw op Joomla!NL
28 okt 2012 11:53noisybag schreef : Kan het probleem ontstaan zijn omdat we beiden tegelijk waren ingelogd?
Dat kan goed mogelijk zijn. Het is lastig om het probleem te achterhalen als je niet weet wat je vriend heeft gedaan. Heb je misschien plugins uitgeschakeld? Het is niet wenselijk dat 2 personen tegelijk in de backend bezig zijn. Wat ik wel kan zien is dat files van Vm van 26-10 zijn. Dus toen zijn er files van Vm geïnstalleerd. Er is duidelijk iets mis gegaan. Maar wat? Mijn glazenbol werkt niet meer Heb je nog een backup gemaakt voordat je met de site bezig ging.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
28 okt 2012 12:36
mijn medeplichtige in de teloorgang van de site belt me dadelijk terug en dan kan ik meer zeggen over zijn rol in het debacle. Ik vind het geen echt probleem om de site opnieuw op te bouwen en dit keer met Akeeba. Maar kan ik bij een nieuwe installatie van joomla mijn data van de gecrashte site weer oproepen of wordt alles overschreven? Ik heb er een paar honderd artikelen inzitten, gespelcheckt en alles. Dat kwijt zijn zou balen zijn.
- noisybag
- Nieuw op Joomla!NL
28 okt 2012 12:47
In de database staan de artikelen van Vm. Dus maak van de database een backup. Als je de nieuwe site hebt geïnstalleerd dan kun je de tabellen van de database backup van Vm importeren in de nieuwe database. In de ftp staan ook de afbeeldingen van Vm. Maak hier ook een backup van en zet deze weer terug in je nieuwe website. Maak ook een backup van je huidige website, zo gaat niks verloren.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
28 okt 2012 12:49
ok, dat beantwoord mijn vraag over VM data. Maar hoe zit het met gewone artikelen in joomla. Zijn die te redden alle 20o nog wat?
- noisybag
- Nieuw op Joomla!NL
28 okt 2012 12:57noisybag schreef : ok, dat beantwoord mijn vraag over VM data. Maar hoe zit het met gewone artikelen in joomla. Zijn die te redden alle 20o nog wat?
Deze staan ook in je database.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
Tijd voor maken pagina: 0.720 seconden