Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

SEO title - title tag

SEO title - title tag

08 jan 2013 13:13 - 08 jan 2013 13:14
Ik wil al mijn paginatitels optimaliseren (title tag) voor de zoekmachines.

In die titel (die dus enkel zichtbaar is in de zoekmachine) wil ik dan bijv: appartement Happy boeken? Boek dit appartementen bij......!
Wanneer je op die link klikt en dus op het daadwerkelijke artikel kom, wil ik daar als titel enkel dit: appartement Happy

Nu pakt Joomla automatisch de artikel tekst als title tag. Ik heb me een ongeluk gezocht hoe ik dit kan aanpakken, heb een plugin geprobeerd. Maar die plugin zet enkel mijn website naam achter elke titel en dat is niet wat ik zoek/bedoel. Nu las ik dat je dit via menumanager zou kunnen doen, maar dat is voor 500 artikelen een beetje teveel van het goede B)

Wie weet hier een oplossing voor?
  • Kumquat
  • Kumquat's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

SEO title - title tag

18 jan 2013 07:38 - 18 jan 2013 11:16
Het kan inderdaad via de menu manager maar een oplossing zou kunnen zijn om de database rechtstreeks aan te passen. Ook dan is het nog veel werk maar het zal wat sneller gaan.

De aanpassingen die je moet maken vind je in:

Tabel: xxx_menu (xxx = jouw tabel prefix)
Veld: Params

In dit veld zoek je naar "page_title" en "page_heading" en de waarde kan je dan daar aanpassen.

Je kunt ook de extensie DB Replacer van NoNumber Extensions gebruiken.

Zorg in elk geval dat je een back-up maakt voordat je aan de gang gaat want bij het direct werken in de database kan je de website aardig verknoeien.

Succes.
Met vriendelijke groet, Peter Pruimboom
WebsiteNU - Lelystad
KvK Lelystad 53966007
www.websitenu.eu
  • peterp
  • peterp's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.594 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie