Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Banners en nofollow

Banners en nofollow

16 nov 2013 21:31
#1
Hi, ik onderhoud de website van een vriendin van mij.

In deze website hebben we aan de rechterkant allemaal banners opgenomen. Deze ruimte "verkoopt" ze.
Omdat je van Google geen links mag kopen/verkopen, wilde ik de banners "nofollow" maken.

Dus in de banner-category heb ik aangegeven bij "robots" dat deze "no-index, nofollow" moet zijn.

Echter zie ik in de html van de pagina source hiervan niets terug.

Nu zie ik wel dat de URL van een banner niet direct naar de betreffende website gaan, maar via een "components/banners/click" URL.

Wat ik me nu dus afvraag:

- is de nofollow uberhaupt nodig bij banners als de URL niet direct gaat?
- waarom zie ik in de page source niets terug van de nofollow, terwijl ik dat "aangezet" heb?
- is het mogelijk om de URL van de banners direct naar de juiste URL te maken?
Discussie gesloten.
  • Lc
  • Lc's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 56

Banners en nofollow

16 nov 2013 22:10 - 18 nov 2013 19:34
#2
Oeps, nog wat missende info:

De versie die ik gebruik is 2.5.9
URL van de website www.gaafvoorkinderen.nl

Edit Jelle.D: Ik heb je postbump weggehaald omdat wij postbumping hier niet op prijs stellen. Zie forumregels .
Dit forum wordt gerund door vrijwilligers. Als je geen antwoord op je vraag krijgt dan is er blijkbaar niemand aanwezig op het forum die een antwoord weet.
Laatst bewerkt 18 nov 2013 19:34 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Lc
  • Lc's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 56

Banners en nofollow

18 nov 2013 21:21
#3

Lc schreef : Hi, ik onderhoud de website van een vriendin van mij.

In deze website hebben we aan de rechterkant allemaal banners opgenomen. Deze ruimte "verkoopt" ze.
Omdat je van Google geen links mag kopen/verkopen, wilde ik de banners "nofollow" maken.

Dus in de banner-category heb ik aangegeven bij "robots" dat deze "no-index, nofollow" moet zijn.

Echter zie ik in de html van de pagina source hiervan niets terug.

Nu zie ik wel dat de URL van een banner niet direct naar de betreffende website gaan, maar via een "components/banners/click" URL.

Wat ik me nu dus afvraag:

- is de nofollow uberhaupt nodig bij banners als de URL niet direct gaat?

Lijkt mij inderdaad niet zo functioneel. Ik heb even bij een site gekeken van een klant van mij met banners, maar ik zie daar ook geen link attribute verschijnen zoals hier beschreven.

- waarom zie ik in de page source niets terug van de nofollow, terwijl ik dat "aangezet" heb?

Aan de andere kant, als je de beschrijving leest van mijn link dan garandeert dit niet dat Google een no follow no index doet. Dat kan alleen maar in de head van een HTML pagina, maar we hebben het hier over een link. Ik denk overigens dat de instelling op de categorie wel goed werkt met robots als je een pagina toont met deze categorie met de links daarbinnen. Maar volgens mij bestaat deze niet voor advertenties, zoals deze wel voor categorie tonen van weblinks bestaat.

- is het mogelijk om de URL van de banners direct naar de juiste URL te maken?

Nee dat is niet op die manier mogelijk, de reden waarom het eerst naar een interne URL gaat is dat er allerlei dingen worden bijgehouden voor die banners, bijvoorbeeld de hits er op. Als dat tellen wordt gedaan dan pas gaat het naar de gewenste URL.
Maar als je dat clicks bijhouden niet belangrijk vindt dat kan je zelf plaatjes met url's plaatsen. Dan heb je een directe link. Maar zoals eerder gesteld, een link attribute nofollow geven geeft geen garanties dat er niet door Google gevolgd en niet door Google geïndexeerd wordt.

Maar om even op de oorspronkelijke achterliggende vraag te komen, waarom mag je geen links kopen/verkopen volgens jou?
Gahan Zwart
CMSJoy
KVK: 01164886
Discussie gesloten.
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.490 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie