Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Topmenu

Topmenu

12 feb 2012 21:23
Hallo,
Ik heb nog een probleem met mijn menu. Er zijn twee dropdown onderdelen. Maar als ik op de site op het menu onderdeel met de submenu's klik komen de artikelen onder elkaar op een nieuwe pagina te staan. Dit is niet de bedoeling. Ik heb ook problemen met mijn "algemeen" menu op één of andere manier kan ik niet altijd kiezen voor de submenu's.

de testsite is te bereiken via:
www.cmvconcordia.nl/testsite

Heeft iemand een idee waarom dit steeds gebeurt?
  • rjappeltsje
  • rjappeltsje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Topmenu

12 feb 2012 21:59
Ik herken het probleem, waarom het gebeurt??
Maar wat wel werkt is om in template.css
Code:
#hornav ul li a padding-bottom naar max. 13 px
Je sub menu komt dan iets hoger maar je hebt minder problemen.

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL

Topmenu

12 feb 2012 22:16 - 12 feb 2012 22:21
Ik heb het proberen aan te passen in de template css, maar doe het waarschijnlijk niet goed. Het werkt tenminste niet.

de code ziet er zo uit:
Code:
/* Hornav */ #hornav{clear:both; display:block; float:right; padding-right: 10px;} #hornav li{background-image:none !important} #hornav .moduletable{margin:0;} #hornav ul{margin:0;padding:0;width:auto;} #hornav ul li{margin:0px; padding:0px; float:left; position:relative; display:inline; text-indent:0px;} #hornav ul li a{padding:0px 12px 15px 15px; color:#6b3f26; list-style:none; display:block; margin:11px 0px 0px 0px; font-size:16px; letter-spacing:-0.5px; font-weight:bold;} #hornav ul li a:hover{text-decoration:none; color:#ffffff;} #hornav ul li ul { list-style: none; display:block; height:auto; width: 12em; position:absolute; z-index:99; left: -999em; margin-top: 0px; }
volgens mij staat het origineel al op 15 maar misschien ligt dat aan mij?

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • rjappeltsje
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Topmenu

12 feb 2012 22:54
Klopt het origineel staat op 15px.
Als ik nu je site bekijk dan werkt het wel?!

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto

Topmenu

12 feb 2012 23:35
Nee nog steeds niet, alleen als je heel snel gaat. Het is pas begonnen nadat ik een keer geklikt hebt, er een nieuwe pagina werd geopend met de artikelen in een rijtje genoemd. Dit is ook nog iets wat ik wil aanpassen voor dat het online gaat.
Morgen maar weer eens kijken
  • rjappeltsje
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Topmenu

13 feb 2012 08:55
Ik heb het in de diverse browser nogmaals getest en geen problemen, wellicht moet jij je browser geschiedenis schonen!
Wat me wel opvalt is dat je menu niet aanwezig is op de vervolgpagina, lijkt me wat lastig!
Als het bewust zo is dan moet je dat natuurlijk zo laten anders je Doelvenster aanpassen.

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto

Topmenu

13 feb 2012 09:22
Dat is niet de bedoeling, dat moet ik nog even aanpassen. Het submenu is nu wel opgelost zag ik.

Heb jij misschien ook een idee of je de layout ergens kunt aanpassen. Alles staat nu meer naar rechts en ik zou dit meer naar links willen zetten. Zag wel dat het fixed is, wat zou betekenen dat ik het niet kan aanpassen volgens mij.
Bedankt voor je reactie ik ben alweer een stuk verder
  • rjappeltsje
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Topmenu

13 feb 2012 13:18 - 13 feb 2012 13:19
In je template.css regel 13
Code:
...repeat y scroll 50% wijzigen in 95%
En op regel 8
Code:
margin: 0 0 0 1px; ipv margin: 0 auto;

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto

Topmenu

25 feb 2012 14:51
Bedankt voor je reactie Jan. Ik ben een tijdje niet online geweest, ik heb geprobeerd om het zo aan te passen maar dat werkte niet. Bij de makers zelf gevraagd en een aanpassing naar links ontvangen. Was niet helemaal wat ik wou, heb daarom maar om een nieuwe template gezocht en gevonden.

Topic kan gesloten worden.
  • rjappeltsje
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.693 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie