Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Achtergrond niet passend
Achtergrond niet passend
22 feb 2012 19:10 - 22 feb 2012 19:10
Hallo,
Ik heb een vraag over de achtergrond van deze website ( HIER ) en zoals jullie kunnen zien is de achtergrond niet groot genoeg om de gehele achtergrond te beslaan.
Nu kan ik dit JPG bestand wel groter maken maar dan worden de kurken alleen nog maar groter en ik vind ze nu eigenlijk al te groot.
Is dit niet op een andere manier op te lossen zodat de achtergrond altijd past op elk scherm?
Ik heb een vraag over de achtergrond van deze website ( HIER ) en zoals jullie kunnen zien is de achtergrond niet groot genoeg om de gehele achtergrond te beslaan.
Nu kan ik dit JPG bestand wel groter maken maar dan worden de kurken alleen nog maar groter en ik vind ze nu eigenlijk al te groot.
Is dit niet op een andere manier op te lossen zodat de achtergrond altijd past op elk scherm?
- Bruce the Boss
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Achtergrond niet passend
22 feb 2012 19:26
Dan moet je toch de afbeelding aanpassen denk ik.
Dit zorgt er wel voor dat ie op elk scherm past:
Dit zorgt er wel voor dat ie op elk scherm past:
body {
background-attachment: scroll;
background-clip: border-box;
background-color: #997B7B;
background-image: url("../images/style2/bg.jpg");
background-origin: padding-box;
background-position: 50% 0;
background-repeat: no-repeat;
background-size: 100%;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Achtergrond niet passend
22 feb 2012 19:41
Hoi Astrid,
Ik heb je bovenstaande code ook even gebruikt maar daarmee blijft het probleem bestaan en ik zal dus waarschijnlijk de JPG moeten vergroten (of wat is het voordeel als ik de CSS aanpas met jou gegevens?)
En wat is een gebruikelijke maat om de achtergrond te geven zodat hij in 99% van de schermen past?
Ik heb je bovenstaande code ook even gebruikt maar daarmee blijft het probleem bestaan en ik zal dus waarschijnlijk de JPG moeten vergroten (of wat is het voordeel als ik de CSS aanpas met jou gegevens?)
En wat is een gebruikelijke maat om de achtergrond te geven zodat hij in 99% van de schermen past?
- Bruce the Boss
Achtergrond niet passend
22 feb 2012 19:52
Ten eerste krijg je met die aanpassing niet meer dat je afbeelding zich herhaalt bij grotere schermen en ten tweede past ie zich nu aan aan de grootte van het scherm. Dat is toch wat je wilde? En als die kurken te groot zijn dan zal je op zoek moeten gaan naar een andere foto of flink photoshoppen!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
Achtergrond niet passend
22 feb 2012 21:31
Ik kan me niet voorstellen dat ik het goed doe.
Ik heb nu een achtergrond met de maten 6667x8000 pixels en het is volgens mij passend maar is dit niet een beetje overdreven groot?
Ik heb nu een achtergrond met de maten 6667x8000 pixels en het is volgens mij passend maar is dit niet een beetje overdreven groot?
- Bruce the Boss
Achtergrond niet passend
22 feb 2012 21:46
Veel te groot. Kan je op een flatscreen tv nog goed laten zien zo, maar zal de snelheid van je site niet ten goede komen.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Achtergrond niet passend
23 feb 2012 18:49
Nog 1 laatste vraagje:
Ik heb hem nu op 1500/1500 gemaakt maar ik weet niet of dat een "normale" maat is en of hij nu op alle schermen vullend is?
Welke maat kan ik volgens jou het beste aanhouden (in cobinatie met de CSS welke je eerder opgaf)?
Ik heb hem nu op 1500/1500 gemaakt maar ik weet niet of dat een "normale" maat is en of hij nu op alle schermen vullend is?
Welke maat kan ik volgens jou het beste aanhouden (in cobinatie met de CSS welke je eerder opgaf)?
- Bruce the Boss
Achtergrond niet passend
23 feb 2012 18:56
google eens op beeldschermresoluties bijvoorbeeld. Of kijk in google analytics van een andere site (neem aan dat je er meer hebt) naar de resoluties van je bezoekers.
Breedte moet volgens mij altijd groter zijn dan hoogte. Verschilt ook nog, maar verhouding 4/3 lijkt me redelijk goed.
Breedte moet volgens mij altijd groter zijn dan hoogte. Verschilt ook nog, maar verhouding 4/3 lijkt me redelijk goed.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.707 seconden