Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Verborgen kolommen excel spreadsheet weer zichtbaar.
23 feb 2012 16:29 - 23 feb 2012 18:12
hallo,
Ik heb een excel spreadsheet, met daarin verborgen kolommen. Ik sla dat gewoon op en publiceer dat naar een HTML pagina. Die HTML pagina wordt via een menukeuze opgehaald. Binnen joomla 1.5 was die spreadsheet gewoon prima, binnen joomla 2.5 niet. Daarin worden ook de verborgen kolommen getoond. Iemand een idee hoe ik dat kan voorkomen. Die verborgen kolommen zijn rekenkolommen en die heb ik nodig. Die kan ik er dus niet uitslopen.
Gr. Peter.
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Ik heb een excel spreadsheet, met daarin verborgen kolommen. Ik sla dat gewoon op en publiceer dat naar een HTML pagina. Die HTML pagina wordt via een menukeuze opgehaald. Binnen joomla 1.5 was die spreadsheet gewoon prima, binnen joomla 2.5 niet. Daarin worden ook de verborgen kolommen getoond. Iemand een idee hoe ik dat kan voorkomen. Die verborgen kolommen zijn rekenkolommen en die heb ik nodig. Die kan ik er dus niet uitslopen.
Gr. Peter.
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- pevo58
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
23 feb 2012 18:15 - 23 feb 2012 18:15
Hi Peter,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Vraag me af of dit uberhaupt een joomla vraag is. Je maakt een html pagina en die laad je in een wrapper of zo? Of gebruike je voor het tonen van je excelsheet en extensie?
Eenvoudigste lijkt mij om je excelsheet aan te passen en de verborgen kolommen te verplaatsen naar een ander tabblad. Als de berekening in de html dan nog werkt, maar volgens mij toon je alleen resultaten, dus dat zou moeten kunnen.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Vraag me af of dit uberhaupt een joomla vraag is. Je maakt een html pagina en die laad je in een wrapper of zo? Of gebruike je voor het tonen van je excelsheet en extensie?
Eenvoudigste lijkt mij om je excelsheet aan te passen en de verborgen kolommen te verplaatsen naar een ander tabblad. Als de berekening in de html dan nog werkt, maar volgens mij toon je alleen resultaten, dus dat zou moeten kunnen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
23 feb 2012 20:40
Ik zal het eens uittesten. Ik snap jouw twijfel wel of het een Joomla vraag is, maar omdat ik onder versie 1.5 exact hetzelfde deed als nu bij versie 2.5 en het nu opeens anders is, heb ik hem toch maar eens op dit forum geplaatst.
Bedankt voor je reactie.
Gr. Peter.
Bedankt voor je reactie.
Gr. Peter.
- pevo58
- Nieuw op Joomla!NL
24 feb 2012 09:08
Eenvoudig te testen of het een joomla issue is toch? Open het html bestand via het directe pad en je weet het.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
24 feb 2012 14:47 - 24 feb 2012 14:49
Hoi Astrid,
Dat had ik meteen in het begin al gedaan. Die html ziet er prima uit, precies zoals ik het wil hebben. Zo heb ik hem ook gebruikt binnen 1.5 en dat was ok. Link ik de html via een menu binnen 2.5 krijg ik de hidden colums. Totdat ik het heb opgelost, maak ik via snap-it een jpg-tje van de spreadsheet en plak dat in het artikel. Iets minder fraai maar het is niet anders. Het verplaatsen van de rekencolums naar een ander tabblad, werkt (nog) niet.
Gr. Peter.
Dat had ik meteen in het begin al gedaan. Die html ziet er prima uit, precies zoals ik het wil hebben. Zo heb ik hem ook gebruikt binnen 1.5 en dat was ok. Link ik de html via een menu binnen 2.5 krijg ik de hidden colums. Totdat ik het heb opgelost, maak ik via snap-it een jpg-tje van de spreadsheet en plak dat in het artikel. Iets minder fraai maar het is niet anders. Het verplaatsen van de rekencolums naar een ander tabblad, werkt (nog) niet.
Gr. Peter.
- pevo58
- Nieuw op Joomla!NL
25 feb 2012 03:29 - 25 feb 2012 03:31
Hi Peter,
extensions.joomla.org/extensions/edition...code-in-content/5051
probeer het hier eens mee, ik denk dat het gaat werken, je plakt je html code rechtstreeks in je contentvlak in de editor, zet er source tuusen haakjes voor en sluit met /source tussenhaakjes af , vanzelfsprekend eerst de plugin downloaden en activeren, het is een system plugin. Het gaat sowieso werken maar als je tabellijnen nog steeds zijn te zien dan is er een ander conflict, Excel schrijft in windows htm zijn code weg en dat levert al jaren op diversen platforms conflicten op.
Dus gewoon een artikel aanmaken en je menuitem veranderen in individueel artikel ipv wrapper i-frame.
Bij mij heeft het gewerkt van de week, een javascript die normaal in de head stond zette ik erin de body code eronder , sources codes ervoor en erachter, magic het werkte . . ..
ben benieuwd
extensions.joomla.org/extensions/edition...code-in-content/5051
probeer het hier eens mee, ik denk dat het gaat werken, je plakt je html code rechtstreeks in je contentvlak in de editor, zet er source tuusen haakjes voor en sluit met /source tussenhaakjes af , vanzelfsprekend eerst de plugin downloaden en activeren, het is een system plugin. Het gaat sowieso werken maar als je tabellijnen nog steeds zijn te zien dan is er een ander conflict, Excel schrijft in windows htm zijn code weg en dat levert al jaren op diversen platforms conflicten op.
Dus gewoon een artikel aanmaken en je menuitem veranderen in individueel artikel ipv wrapper i-frame.
Bij mij heeft het gewerkt van de week, een javascript die normaal in de head stond zette ik erin de body code eronder , sources codes ervoor en erachter, magic het werkte . . ..
ben benieuwd
Google is your best friend
- Robby
- Nieuw op Joomla!NL
26 feb 2012 11:35
Hi Robby,
Allereerst bedankt voor je tip. Wat heb ik gedaan:
Vanuit excel de spreadsheet gepubliceerd naar een .html bestand. (uitvoer OK)
.html geopend in kladblok en inhoud gekopieerd naar klembord
Binnen Joomla artikel aangemaakt en via de sourcerer button de codes geplaatst.
Resultaat: een zwarte pagina aan de onderzijde van de site.
Ik zal nog eens wat blijven proberen. Je hoort nog van mij.
Gr. Peter.
Allereerst bedankt voor je tip. Wat heb ik gedaan:
Vanuit excel de spreadsheet gepubliceerd naar een .html bestand. (uitvoer OK)
.html geopend in kladblok en inhoud gekopieerd naar klembord
Binnen Joomla artikel aangemaakt en via de sourcerer button de codes geplaatst.
Resultaat: een zwarte pagina aan de onderzijde van de site.
Ik zal nog eens wat blijven proberen. Je hoort nog van mij.
Gr. Peter.
- pevo58
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.869 seconden