Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Configureren standaard contactformulier
08 mrt 2012 20:43
Ik ben een site aan het maken met Joomla 2.5 en heb daarin het standaard contact formulier gebruikt.
Vraag: valt hier nog iets aan te wijzigen? Ik wil alleen het formulier zonder een contact persoon erboven maar weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
Alvast dank voor jullie hulp.
Groet, Nico
Vraag: valt hier nog iets aan te wijzigen? Ik wil alleen het formulier zonder een contact persoon erboven maar weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
Alvast dank voor jullie hulp.
Groet, Nico
- Nico M.
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
09 mrt 2012 18:49
Hallo Nico,
Kan wel als je bij menu-opties van je contact menu alles op verberg zet (of bij opties contactpersonen).
Dan moet je alleen even een taaloverride maken voor het woord Contactpersoon. Ga hiervoor naar Taalbeheer, tabblad Overrides, zoek op Contactpersoon en verwijder de tekst die verschijnt als je de juiste tekst hebt geselecteerd.
Kan wel als je bij menu-opties van je contact menu alles op verberg zet (of bij opties contactpersonen).
Dan moet je alleen even een taaloverride maken voor het woord Contactpersoon. Ga hiervoor naar Taalbeheer, tabblad Overrides, zoek op Contactpersoon en verwijder de tekst die verschijnt als je de juiste tekst hebt geselecteerd.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
11 mrt 2012 20:18
Hoi Astrid,
Ik heb alle weergave opties op verberg staan.
En het overzicht taal overrides is helemaal leeg (zie bijlage).
Toch staan de contactgegevens boven het formulier.
Zie website www.brabantseboerin.nl
Groetjes,
Nico
Ik heb alle weergave opties op verberg staan.
En het overzicht taal overrides is helemaal leeg (zie bijlage).
Toch staan de contactgegevens boven het formulier.
Zie website www.brabantseboerin.nl
Groetjes,
Nico
- Nico M.
- Nieuw op Joomla!NL
11 mrt 2012 20:32Zowel bij menu-item Contactformulier als bij Opties contactpersonen? Denk dat er ergens nog iets niet goed staat.Ik heb alle weergave opties op verberg staan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
11 mrt 2012 21:38
Hoi astrid,
Ja, gelukt, bedankt voor de hulp. Ik had de settings bij de contactpersoon zelf vergeten. Maar bij het menu item contact formulier had ik de weergave opties voor contactpersonen op verberg gezet. Kennelijk is dat niet voldoende, wat ik niet erg logisch vind.
Nog een klein laatste puntje:
Op de contactformulier pagina staat nu nog wel een header Contactpersoon (zie bijlage). Kan die nog weg? En hoe kan ik het lettertype van de header contactformulier wijzigen?
groetjes,
Nico
Ja, gelukt, bedankt voor de hulp. Ik had de settings bij de contactpersoon zelf vergeten. Maar bij het menu item contact formulier had ik de weergave opties voor contactpersonen op verberg gezet. Kennelijk is dat niet voldoende, wat ik niet erg logisch vind.
Nog een klein laatste puntje:
Op de contactformulier pagina staat nu nog wel een header Contactpersoon (zie bijlage). Kan die nog weg? En hoe kan ik het lettertype van de header contactformulier wijzigen?
groetjes,
Nico
- Nico M.
- Nieuw op Joomla!NL
11 mrt 2012 22:56
Lettertype is template.css regel 104:
Tekst weghalen zie eerdere instructie voor taal override.
Code:
.art-postcontent h3 {
color: #A56D45;
font-size: 20px;
margin-bottom: 18px;
margin-left: 0;
margin-right: 0;
margin-top: 18px;
}
Tekst weghalen zie eerdere instructie voor taal override.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
12 mrt 2012 22:32
Hoi Astrid,
De lettertype wijziging had ik na jouw aanwijzing snel gevonden, maar de aanpassing van de override koste me wel wat tijd. Het overzicht met overrides dat bij mij getoond werd was leeg, ook zoeken op 'Contactpersoon' leverde niets op.
Uiteindelijk ontdekte ik dat ik via de Nieuw knop op een scherm kom waar je zowel nieuwe overrides kunt creeeren als bestaande zoeken. Via die zoek functie heb ik de juiste entry gevonden (COM_CONTACT_DETAILS) en de tekst weggehaald.
Wederom bedankt voor je hulp!
groetjes,
Nico
De lettertype wijziging had ik na jouw aanwijzing snel gevonden, maar de aanpassing van de override koste me wel wat tijd. Het overzicht met overrides dat bij mij getoond werd was leeg, ook zoeken op 'Contactpersoon' leverde niets op.
Uiteindelijk ontdekte ik dat ik via de Nieuw knop op een scherm kom waar je zowel nieuwe overrides kunt creeeren als bestaande zoeken. Via die zoek functie heb ik de juiste entry gevonden (COM_CONTACT_DETAILS) en de tekst weggehaald.
Wederom bedankt voor je hulp!
groetjes,
Nico
- Nico M.
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.710 seconden