Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Siteground-j16-6 template aanpassen tbv frontpage artikelen
09 mrt 2012 14:33
Hallo,
Graag wil ik op de home pagina 1 hoofdartikel en 2 intro artikelen.
Het hoofdartikel boven aan en daaronder de 2 intro artikelen naast elkaar.
Dit lukte echter niet want de artikelen werden steeds onder elkaar weergegeven.
Na wat google werk bleek dat de template hier iets mee te maken zou kunnen hebben.
Toen heb ik de standaard template toegepast en toen werd het inderdaad wel perfect
weergegeven. Het kwam dus echt door mijn template.
Mijn vraag is nu, wat moet ik doen om er voor te zorgen dat de artikelen zo worden
weergegeven als ik wil maar dan met de Siteground-j16-6 template. Moet ik de template
aanpassen en zoja hoe en wat of zijn er andere opties.
Ik gebruik Joomla 2.5.2.
De site: Link
Bij voorbaat dank.
V. Groenendijk
Graag wil ik op de home pagina 1 hoofdartikel en 2 intro artikelen.
Het hoofdartikel boven aan en daaronder de 2 intro artikelen naast elkaar.
Dit lukte echter niet want de artikelen werden steeds onder elkaar weergegeven.
Na wat google werk bleek dat de template hier iets mee te maken zou kunnen hebben.
Toen heb ik de standaard template toegepast en toen werd het inderdaad wel perfect
weergegeven. Het kwam dus echt door mijn template.
Mijn vraag is nu, wat moet ik doen om er voor te zorgen dat de artikelen zo worden
weergegeven als ik wil maar dan met de Siteground-j16-6 template. Moet ik de template
aanpassen en zoja hoe en wat of zijn er andere opties.
Ik gebruik Joomla 2.5.2.
De site: Link
Bij voorbaat dank.
V. Groenendijk
- dnavincent
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
09 mrt 2012 15:50 - 09 mrt 2012 15:50
Hi Vincent,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Dan vermoed ik toch dat je template niet geschikt is voor 2.5 of dat je het ergens bij je template in kunt stellen. Ander zou je eens kunnen kijken of er in je template map een map html/com_content/featured zit. Daar zou dan een default.php bestand in moeten zitten. Maak een backup van je template en hernoem dan die map featured even naar featured_oud of zoiets. Kan ook nog de map categories of category zijn als je geen voorpagina layout maar een gewone blog layout hebt gekozen.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Dan vermoed ik toch dat je template niet geschikt is voor 2.5 of dat je het ergens bij je template in kunt stellen. Ander zou je eens kunnen kijken of er in je template map een map html/com_content/featured zit. Daar zou dan een default.php bestand in moeten zitten. Maak een backup van je template en hernoem dan die map featured even naar featured_oud of zoiets. Kan ook nog de map categories of category zijn als je geen voorpagina layout maar een gewone blog layout hebt gekozen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
09 mrt 2012 16:14
Hallo Astrid,
Bedankt voor je snelle reactie.
Er zit inderdaad een default.php in, evenals default_item.php en default_links.php
Ik zal ze bijvoegen mocht het relevant zijn. Ik kan daar verder niet heel veel in vinden.
Maar mijn kennis van php is niet flink hoog.
Ik maak gebruik van een voorpagina layout (menu-item: speciale artikelen)
Bedankt voor je snelle reactie.
Er zit inderdaad een default.php in, evenals default_item.php en default_links.php
Ik zal ze bijvoegen mocht het relevant zijn. Ik kan daar verder niet heel veel in vinden.
Maar mijn kennis van php is niet flink hoog.
Ik maak gebruik van een voorpagina layout (menu-item: speciale artikelen)
- dnavincent
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
09 mrt 2012 16:24
Je moet gewoon ff die map hernoemen. Dan wordt de standaard van joomla gebruikt en kan je zien of het idd aan je template ligt. Aan die bestanden heb ik ook niks. Mocht het dan wel werken, dan moet je toch even contact opnemen met de makers van de template want dan zit er dus een fout in.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
09 mrt 2012 16:32
Gelukkig want ik was ook vergeten om ze te uploaden.
Maar als ik de naam verander van de map featured (/web/templates/siteground-j16-6/html/com_content/featured) verandert er niks.
Maar zoals ik in mijn eerste post had verteld was ik er al achter dat ik als ik de normale template van Joomla (beez) gebruik, dat de artikelen dan wel goed verschijnen om de homepage.
Ik vroeg me alleen af of het mogelijk is om iets aan te passen in de template of dat het gewoon niet mogelijk is met deze template.
Maar als ik de naam verander van de map featured (/web/templates/siteground-j16-6/html/com_content/featured) verandert er niks.
Maar zoals ik in mijn eerste post had verteld was ik er al achter dat ik als ik de normale template van Joomla (beez) gebruik, dat de artikelen dan wel goed verschijnen om de homepage.
Ik vroeg me alleen af of het mogelijk is om iets aan te passen in de template of dat het gewoon niet mogelijk is met deze template.
- dnavincent
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
09 mrt 2012 16:59
Gaat volgens mij niet lukken met deze template. Heb hem ff snel gedownload en het lukt mij ook niet. Overigens ook niet met de 16-30, dus zal wel iets raars van siteground zijn.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.668 seconden