Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Betrouwbaarheid gratis templates
01 apr 2012 13:50
Hallo allemaal!
voor een website wil ik graag een ander uiterlijk toepassen dan de standaard joomla-templates Beez20 etc. Ik heb op joomla24 bijvoorbeeld een template gevonden dat me wel aanspreekt: 'Diving' van Themza. Maar ik lees hier en daar dat templates van Themza nogal eens problemen kunnen geven en dat er zelfs 'schadelijke coding' in voor komt. Zie bijv. deze draad . Als Themza coding inderdaad in plaatjes verbergt, klinkt dat niet erg zuiver-op-de-graat...
1) Is er iets te zeggen over de betrouwbaarheid van gratis te verkrijgen templates, bijv. of templates van bepaalde leveranciers gerust kunnen worden gebruikt of juist beter vermeden kunnen worden? 2) Waar moet ik aan denken als er 'schadelijke coding' in kan staan?
Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties,
Hans.
voor een website wil ik graag een ander uiterlijk toepassen dan de standaard joomla-templates Beez20 etc. Ik heb op joomla24 bijvoorbeeld een template gevonden dat me wel aanspreekt: 'Diving' van Themza. Maar ik lees hier en daar dat templates van Themza nogal eens problemen kunnen geven en dat er zelfs 'schadelijke coding' in voor komt. Zie bijv. deze draad . Als Themza coding inderdaad in plaatjes verbergt, klinkt dat niet erg zuiver-op-de-graat...
1) Is er iets te zeggen over de betrouwbaarheid van gratis te verkrijgen templates, bijv. of templates van bepaalde leveranciers gerust kunnen worden gebruikt of juist beter vermeden kunnen worden? 2) Waar moet ik aan denken als er 'schadelijke coding' in kan staan?
Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties,
Hans.
- Hansie1965
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
01 apr 2012 14:37 - 01 apr 2012 14:38
Hallo Hans,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het is bekend dat de templates van Themza niet best zijn.
Maar een antwoord op je vraag is zo niet te geven, persoonlijk kan ik geen andere gratis templates die deze rotzooi meenemen.
Wat ik altijd doe met templates en extensies is ze offline uitproberen op een test site met bijvoorbeeld het programma xampp of wampserver.
En om de schadelijke code te zoeken dan moet je er toch een beetje verstand van de PHP code kennen.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het is bekend dat de templates van Themza niet best zijn.
Maar een antwoord op je vraag is zo niet te geven, persoonlijk kan ik geen andere gratis templates die deze rotzooi meenemen.
Wat ik altijd doe met templates en extensies is ze offline uitproberen op een test site met bijvoorbeeld het programma xampp of wampserver.
En om de schadelijke code te zoeken dan moet je er toch een beetje verstand van de PHP code kennen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
01 apr 2012 20:40
Hallo Jelle,
bedankt voor je snelle reactie! Ik heb 'm geprobeerd middels Xampp en zie zo in eerste instantie geen rare dingen.
Heb je wellicht een idee wat voor schadelijke coding het kan zijn? Betreft het wellicht alleen maar het 'stiekem' opnemen van bepaalde links op de site of moet ik aan iets heel anders denken?
Hans.
bedankt voor je snelle reactie! Ik heb 'm geprobeerd middels Xampp en zie zo in eerste instantie geen rare dingen.
Heb je wellicht een idee wat voor schadelijke coding het kan zijn? Betreft het wellicht alleen maar het 'stiekem' opnemen van bepaalde links op de site of moet ik aan iets heel anders denken?
Hans.
- Hansie1965
- Nieuw op Joomla!NL
01 apr 2012 20:51Je kan natuurlijk altijd controleren op vreemde links, wat de code betreft dat kan zoveel zijn.Heb je wellicht een idee wat voor schadelijke coding het kan zijn? Betreft het wellicht alleen maar het 'stiekem' opnemen van bepaalde links op de site of moet ik aan iets heel anders denken?
Maar zoals ik al vertelde ben ik het nog niet vaak tegengekomen behalve die van de bovenstaande template maker.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
02 apr 2012 13:33
OK Jelle, bedankt!
Ik ga voor de zekerheid op zoek naar een ander geschikt template.
Hans.
PS: van mij mag deze draad dicht.
Ik ga voor de zekerheid op zoek naar een ander geschikt template.
Hans.
PS: van mij mag deze draad dicht.
- Hansie1965
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.696 seconden